Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Hvilken utdanning har dere? Og vet dere evt hvilken utdanning en forventer av en som søker en slik jobb?
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Helsesekretær er jeg egentlig. Kommer nok ann på hvilken type jobb det er...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Samme som sekretøsa her. Litt for generelt spørsmål, HI. Må vite litt mer spesfikt ift hvilken type sekretær du tenker på. Finnes mange forskjellige utdanninger og kvalifikasjoner som trengs alt etter hva slags bransje du har tenkt på.
Lillestoredeg Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Har fagbrev i kontorfag og jobber som sekretær, skulle gjerne hatt mer utdannelse jobber med siste fagene for studiekompetanse nå.
Lillestoredeg Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 Lurer også på hvilken type jobb du søker? Er det i offentlig eller privat sektor? Hvilket fagområde? Osv
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Søker ikke jobber enda, er i foreldrepermisjon et halvt år til. Jeg skal ikke fortsette i den jobben jeg har hatt tidligere og driver og vurderer hvilken jobber som kan være interessante å søke på etter endt permisjon. Når jeg skriver sekretær tenker en "kontorjobb" av et eller annet slag, altså ikke tannhelsesekretær eller helsesekretær. Jeg har fullført videregående og har studiekompetanse men har ikke noe utdannelse utenom dette, og lurte derfor på om det er noen spesielle krav for å søke jobb som sekretær. HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Min erfaring er at det blir færre og færre merkantile stillinger i bedrifter. Arkiver blir elektroniske, sentralbord sentraliseres, elektroniske dingser gjør sekretærene mer og mer overflødige! De stedene jeg har vært, søkes det kun etter merkantilt ansatte med enten lang arbeidserfaring eller fagbrev,
Gulosten™ Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Var jo ikke det du ville høre da, men jeg jobber på Norges største poliklinikk (ØNH) og er ufaglært. Jeg har ingen formell utdanning, annet enn videregående. Jeg har gått noen kurs, har hatt et styrelederverv. Har jobbet meg sakte oppover mener jeg selv. Jobbet først på sentralbord, så med kundeservice, og begynte på sykehuset i fjor. Har nå 340.000 i grunnlønn.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 Søker ikke jobber enda, er i foreldrepermisjon et halvt år til. Jeg skal ikke fortsette i den jobben jeg har hatt tidligere og driver og vurderer hvilken jobber som kan være interessante å søke på etter endt permisjon. Når jeg skriver sekretær tenker en "kontorjobb" av et eller annet slag, altså ikke tannhelsesekretær eller helsesekretær. Jeg har fullført videregående og har studiekompetanse men har ikke noe utdannelse utenom dette, og lurte derfor på om det er noen spesielle krav for å søke jobb som sekretær. HI Du kommer nok dessverre til å slite med å få den første erfaringen når du kun har videregående. Selv er jeg utdannet Administrasjonssekretær med bra karakterer, men kommer ikke en gang til intervju. Bor et sted hvor det er en del slike jobber, men det er over 100 søkere hver gang, så da er det vanskelig å komme gjennom nåløyet. I tillegg krever ganske mange solid erfaring eller bachelor til selv de enkleste jobbene. Frustrerende.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #10 Skrevet 22. oktober 2012 Sekretæren hos oss har hovedfag i litteraturvitenskap. Det er som en over her skrev, ikke så vanlig med bare "sekretæt"-stillinger mer, man er enten advokatsekretæt, redaksjonssekretær, helsesekretær osv. Konsulent- eller førstekonsulentstillinger i det offentlige er typiske sekretærjobber. Bachelorgrad er nok et vanlig krav. I gamle dager holdt det vel med ettårig "handelsskole", men yrkeslivet er mer spesialisert nå. Let litt på Finn og se hvilke krav til utdannelse som stilles til de forskjellige jobbene som er utlyst der.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #11 Skrevet 22. oktober 2012 Sekretæren hos oss har hovedfag i litteraturvitenskap. Det er som en over her skrev, ikke så vanlig med bare "sekretæt"-stillinger mer, man er enten advokatsekretæt, redaksjonssekretær, helsesekretær osv. Konsulent- eller førstekonsulentstillinger i det offentlige er typiske sekretærjobber. Bachelorgrad er nok et vanlig krav. I gamle dager holdt det vel med ettårig "handelsskole", men yrkeslivet er mer spesialisert nå. Let litt på Finn og se hvilke krav til utdannelse som stilles til de forskjellige jobbene som er utlyst der.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #12 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg jobber som prosjektsekretær, og har en bachelor i statsvitenskap.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #13 Skrevet 22. oktober 2012 Har ingen utdannelse utover videregående og fikk jobb som førstesekretær i politiet for 1 år siden. Nå sitter jeg i en konsulent stilling. Skriv en god søknad, gjør et godt intervju og jobb hardt. Eller ta mer utdannelse
jente_80 Skrevet 22. oktober 2012 #14 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har fagbrev i kontorfag. Har jobbet meg litt oppover, og med 12 års ansiennitet så jobber jeg nå som konsulent innafor økonomi/lønn. Årslønn på nesten 400.000.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. oktober 2012 #15 Skrevet 22. oktober 2012 Søker ikke jobber enda, er i foreldrepermisjon et halvt år til. Jeg skal ikke fortsette i den jobben jeg har hatt tidligere og driver og vurderer hvilken jobber som kan være interessante å søke på etter endt permisjon. Når jeg skriver sekretær tenker en "kontorjobb" av et eller annet slag, altså ikke tannhelsesekretær eller helsesekretær. Jeg har fullført videregående og har studiekompetanse men har ikke noe utdannelse utenom dette, og lurte derfor på om det er noen spesielle krav for å søke jobb som sekretær. HI Du spurte oss som jobber som sekretær, hva slags utdannelse vi har. Jeg er fortsatt utdannet helsesekretær, men jobber som sekretær i staten....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #16 Skrevet 22. oktober 2012 Søker ikke jobber enda, er i foreldrepermisjon et halvt år til. Jeg skal ikke fortsette i den jobben jeg har hatt tidligere og driver og vurderer hvilken jobber som kan være interessante å søke på etter endt permisjon. Når jeg skriver sekretær tenker en "kontorjobb" av et eller annet slag, altså ikke tannhelsesekretær eller helsesekretær. Jeg har fullført videregående og har studiekompetanse men har ikke noe utdannelse utenom dette, og lurte derfor på om det er noen spesielle krav for å søke jobb som sekretær. HI Du spurte oss som jobber som sekretær, hva slags utdannelse vi har. Jeg er fortsatt utdannet helsesekretær, men jobber som sekretær i staten.... Jeg forsto det. Personen under deg spurte om jeg kunne være mer spesifikk og jeg skrev derfor at jeg ikke tenkte på helsesekretær som jobben JEG ønsket meg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. oktober 2012 #17 Skrevet 23. oktober 2012 Søker ikke jobber enda, er i foreldrepermisjon et halvt år til. Jeg skal ikke fortsette i den jobben jeg har hatt tidligere og driver og vurderer hvilken jobber som kan være interessante å søke på etter endt permisjon. Når jeg skriver sekretær tenker en "kontorjobb" av et eller annet slag, altså ikke tannhelsesekretær eller helsesekretær. Jeg har fullført videregående og har studiekompetanse men har ikke noe utdannelse utenom dette, og lurte derfor på om det er noen spesielle krav for å søke jobb som sekretær. HI Du spurte oss som jobber som sekretær, hva slags utdannelse vi har. Jeg er fortsatt utdannet helsesekretær, men jobber som sekretær i staten.... Jeg forsto det. Personen under deg spurte om jeg kunne være mer spesifikk og jeg skrev derfor at jeg ikke tenkte på helsesekretær som jobben JEG ønsket meg. Ååååå
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #18 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har kun to år på videregående. (Helse og miljø som det het den gangen). Men har gått diverse datakurs. Jobber som advokatsekretær. Da jeg startet som det for 13 år siden, var det ikke så nøye med utdannelse. Jeg har klart å jobbe meg oppover og blir sett på som en av de dyktigste på huset. Har en årslønn på kr 448 000,-. Men vet markedet er mye tøffere i dag. I dag krever de advokatsekretærutdannelse og/eller erfaring. I tillegg vet jeg mange advokatfirmaer har ansettelsesstopp for øyeblikket... Men vil anbefale deg å bli advokatsekretær. Det er en kontorjobb. Typisk 8-16 jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå