Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Hvordan går det å bære en liten unge på 1,5 år ? Ca 13 kg pluss minus i rugetiden? Kan dette føre til SA? Eller at egget ikke fester seg? Håper noen kan svare meg. Har et tantebarn som straks komner på besøk som jeg er veldig glad i, og han skal opp hele tiden......hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Går helt fint da dette er vekt kroppen er "vant " til, siden du har bært barnet frem til nå. Men bær allikevel så lite som mulig og viktigst av alt, tenk på hvordan du løfter. Mange er overnervøse for å bære når gravid, fikk selv beskjed av svigerinne om at jeg ikke måtte finne på å bære over 3 kilo...kan i følge hun ikke bære mer enn 3 melkekartonger, lett å handle da... Har bært barn på 11-13 kg hele svangerskapet uten problem
MK73 Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Hvordan går det å bære en liten unge på 1,5 år ? Ca 13 kg pluss minus i rugetiden? Kan dette føre til SA? Eller at egget ikke fester seg? Håper noen kan svare meg. Har et tantebarn som straks komner på besøk som jeg er veldig glad i, og han skal opp hele tiden......hva tror dere? Hvis kvinner verden over ikke kunne bære sine førstefødte uten at det medførte problemer med å bli gravid eller abortrisiko, så ville det jo bare være enebarn i verden :-) Det er ikke farlig å belaste kroppen med aktiviteter den er vant til - men du skal ikke løfte tyngre eller hyppigere enn du vanligvis gjør. å bære nevøen din går helt fint, bare pass på at du løfter noenlunde riktig (det er jo uansett viktig for ryggen). Jeg løfter datteren min på nesten 11 kg mange ganger om dagen, og ble likevel gravid igjen for et par måneder siden - og jeg er definitivt ikke den mest fruktbare, hehe...
Håperpåønskebaby Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg løfter 3-åringen som vanlig, kom egentlig ikke på at han gikk under den kategorien.... Jobber også i barnehage, og selv om jeg prøver å unngå løftene, så blir det desverre noen i løpet av en dag uansett hva jeg vil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå