Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Noen med en knallgod oppskrift de vil dele med meg?
AussieAnette Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har. Får alltid skryt for den kaka:) Skal skrive den straks.
løcky Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg brakte en fra detsøteliv.no som ble fantastisk god har fått masse skryt for den. Gå inn på detsøteliv.no og søk på gulrotkake i langpanne :-)
AussieAnette Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) 8 egg, 6 dl sukker, 6 dl mel, 4 ts natron, 4 ts kanel, 2 ts salt, 2 ts vaniljesukker, 9 dl revne gulrøtter, 3 dl rapsolje. Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland mel med natron, kanel, salt og vaniljesukker. Piskes sammen med eggedosisen. Pisk til slutt (på lav hastighet) inn olje og revne gulrøtter. Stekes på nederste rille på 190 grader i ca 50 minutter. Husk bakepapir over etter ca 15 minutter. Kaken kan fryses uten glasur. Krem/glasur: 6 ss smør (ikke smeltet), 200 gram original filadelfiaost, 460 gram melis, 2 ts vaniljesukker. Piskes sammen. Lykke til Endret 22. oktober 2012 av AussieAnette og lille William
Løvinna30 Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 8 egg, 6 dl sukker, 6 dl mel, 4 ts natron, 4 ts kanel, 2 ts salt, 2 ts vaniljesukker, 9 dl revne gulrøtter, 3 dl rapsolje. Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland mel med natron, kanel, salt og vaniljesukker. Piskes sammen med eggedosisen. Pisk til slutt (på lav hastighet) inn olje og revne gulrøtter. Stekes på nederste rille på 190 grader i ca 50 minutter. Husk bakepapir over etter ca 15 minutter. Kaken kan fryses uten glasur. Krem/glasur: 6 ss smør (ikke smeltet), 200 gram original filadelfiaost, 460 gram melis, 2 ts vaniljesukker. Piskes sammen. Lykke til Denne oppskrifen bruker jeg også!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 8 egg, 6 dl sukker, 6 dl mel, 4 ts natron, 4 ts kanel, 2 ts salt, 2 ts vaniljesukker, 9 dl revne gulrøtter, 3 dl rapsolje. Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland mel med natron, kanel, salt og vaniljesukker. Piskes sammen med eggedosisen. Pisk til slutt (på lav hastighet) inn olje og revne gulrøtter. Stekes på nederste rille på 190 grader i ca 50 minutter. Husk bakepapir over etter ca 15 minutter. Kaken kan fryses uten glasur. Krem/glasur: 6 ss smør (ikke smeltet), 200 gram original filadelfiaost, 460 gram melis, 2 ts vaniljesukker. Piskes sammen. Lykke til Denne oppskrifen bruker jeg også!! Men hvorfor er det natron i kaka, virker ikke bakepulver bedre når det ikke er surmelk/kulturmelk i den? Trodde regelen var at det skal bruks natron når det er surmelksprodukter og ellers bakepulver jeg....
Løvinna30 Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg syns natron er bedre en bakepulver, i denne, og i en sjokoladekake jeg baker. Denne gulrotkaka er GOD, fått himla mye skryt for denne.
AussieAnette Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 Den får alltid skryt så tror jeg ville fulgt oppskriften
Aliniane Skrevet 25. oktober 2012 #10 Skrevet 25. oktober 2012 Måtte bare bake denne i går. Nam nam nam! Takk for super oppskrift!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå