Gå til innhold

7.5 mnd (8 snart) flere som vil dele litt!!

Anbefalte innlegg

Åtte mnd 5 nov! Han er egentlig et lam, men har i det siste vert urolig dag å natt, kan kje gå mer enn ein meter bort! Finner ingen tenner på vei ut, har seks allerede! Flere som et begynt med nattavvenning! Min får mat iallefall en to ganger mellom sju t sju! Ka gjer dåke;) noen som vil dele;)

Fortsetter under...

I åtte måneders alderen utviklet babyene seperasjonsangst, så det er nok grunnen til at han ønsker å se deg hele tiden, og begynner og gråte hvis han ikke ser deg. Seperasjonsangst er et godt tegn, det betyr at barnet har knyttet seg til deg og utvikler seg normalt. :-)

Nattavvenning kan jeg ikke så mye om dessverre da eldste avvente seg selv med nattmat når han var 5 mnd. Minste er bare 10 uker enda, så han skal få spise nattmat en stund til :-)

8 mnd den 29 okt :) separasjonsangsten har satt inn her ja, bare jeg går på kjøkkenet eller do så hyyyler han, hehe!

Spiser som regel rett før midnatt, og så ikke før morgenkvisten - varierer litt, men mellom 5 og 7 som regel. Han dytter seg bakover, ruller og snurrer rundt - og har såvidt begynt å løfte opp stumpen for å gjøre seg klar til krabbing.

"Prater" masse og høylydt! Trommehinnene mine vibrerer når han setter i gang med krafthylene sine! 10 kg, så jeg merker at jeg bærer på ham ;) Til lørdag skal han på sin første overnatting hos farmor, det blir spennende - det lengste jeg har vært borte fra ham hittil er 3 timer..Farmor klør i fingrene og gleder seg vilt!

Min er 7 mnd imorgen, men vi har akkurat gjennomført nattavvenning. Vi har gått fra 1-3 amminger per natt, til ingen mat mellom 19 og 06. Det gikk overraskende greit. De første 4 nettene fikk han trøste seg med oppvarmet vann på flaske, han drakk mindre og mindre, og nå på natt 9 får han ikke vann heller. Jeg bestemte at det heller fikk ta litt lengre tid, for skrikekurer er ikke aktuelt her i hus.

Han våkner fortsatt et par ganger pr natt, men klarer seg fint med smokken. Jeg har ikke sett noe til separasjonsangst, men gutten vår har blitt skeptisk til alle han ikke ser hver dag. Tilogmed bikkja kan plutselig være skummel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...