Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har gortex-sko(høstsko) og cherrox til minsten. Trenger jeg å kjøpe vintersko, eller kan man klare seg med bare cherrox midtvinters?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har alltid begge deler. Fordi når det er slaspete så er det gjerne mildt, men alikevel for kaldt for gummistøvler. Da bruker jeg cherrox. Er det 20 minus så er det tørt, og da må en ha skikkelig vintersko.
bærtæ Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Ja, syns absolutt barna trenger annet enn cherrox. De er til milde vinterdager med slapsføre!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Vi bor ved kysten og det er mest slaps hele vinteren. Noen frostdager er det likevel, og litt snø kan det jo komme. Jeg tenkte bare slik at cherrox er godt foret og man kan ha ullsokk i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 Vi bor ved kysten og det er mest slaps hele vinteren. Noen frostdager er det likevel, og litt snø kan det jo komme. Jeg tenkte bare slik at cherrox er godt foret og man kan ha ullsokk i tillegg. HI
Mrs. Bouquet Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Man trenger ikke cherox, det man trenger er sko som holder varmen og ikke er klamme. Det er cherox o.l. Jeg syns også man trenger minst 2 par sko med for i vintersesongen. Her har mine 2 par goretexvintersko og noen til penere bruk. I tillegg har de viking thermo, men det føler jeg egentlig vi kunne klart oss uten.
lille sprelle Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Vi har alltid to par vinterstøvler. Docboots (tilsvarer cherrox) og et par til. Det er helt nødvendig etter min mening. Da kan man bytte om man er våt - og det blir man når man er barn og er ute i Norge!
Mrs. Bouquet Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Altså cherox er for tette, det er plast og foret vil bli så og si ikke fungerende om dette er de eneste skoene barnet skal gå i. Goretex er ypperlig i slaps også syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 Hvis dere er typiske "innemennesker" og barnet er lite ute i barnehagen holder det nok med cherrox, men skal barnet være noe særlig ute når det er kaldere enn -3 bør dere kjøpe skikklige vintersko. Cherrox sitter jo heller ikke spessielt godt på foten. Det blir omtrent som gummistøvler. Det er ikke det beste fottøyet å gå i i timesvis, selv om det fungerer veldig bra på slapseføre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #10 Skrevet 22. oktober 2012 Stakkars barn. En sparer ikke på sko! Èn ting er å kjøpe billigere varianter, men å la være kjøp vintersko i det hele tatt er helt latterlig. Har du lyst å gå i støvler hele vinteren? Vinteren er lang her i Norge og det anbefales å ha sko så en kan skifte innimellom. I tillegg anbefales det å ha sko tilpasset årstiden!
m1980 Skrevet 22. oktober 2012 #11 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg synes helst man skulle ha 2 par, cherrox er viktigst! I allefall her jeg bor. Ikke så mange tørre kalde dager, mest regn og slaps. Vi har ikke kjøpt vintersko enda, men kommer til å kjøpe når jeg finner et godt tilbud. Går fint med ullsokk i cherrox også, men bør jo kunne bytte når man blir våt. Vintersko er jo ofte veldig dyre, og brukes mindre.
Tigerpote Skrevet 22. oktober 2012 #12 Skrevet 22. oktober 2012 Vi har alltid både skikkelige vintersko og Cherrox ja. Og vanlige støvler til vår/sommer/tidlig høst.
m1980 Skrevet 22. oktober 2012 #13 Skrevet 22. oktober 2012 Syns ikke det er "stakkars barn" dersom man ikke har vintersko! ;-) Du passer jo på at de ikke blir våte og kalde. Bare litt enklere og friere hvis du har tørt å bytte til. Jeg overlevde fint i cherrox, den gamle tunge typen med ullsokker i. Hadde det likevel fint ute! :-)
hol(L)y COW Skrevet 22. oktober 2012 #14 Skrevet 22. oktober 2012 Cherrox fungerer ikke i minusgrader - de blir stive og iskalde, det er tross alt plast. Jeg bor også på kysten. Men har både vintersko og cherrox. Barnehagen bruker helst vintersko med mindre det er skikkelig vått. Er det bare litt regn vil de helst at vi har med goretex/vinterskoene, fordi de sitter bedre på føttene og puster. Har du Dock-boots i tillegg til cherrox er det kanskje nok her på kysten - de blir ikke kalde som cherrox i minusgrader.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #15 Skrevet 22. oktober 2012 Stakkars barn. En sparer ikke på sko! Èn ting er å kjøpe billigere varianter, men å la være kjøp vintersko i det hele tatt er helt latterlig. Har du lyst å gå i støvler hele vinteren? Vinteren er lang her i Norge og det anbefales å ha sko så en kan skifte innimellom. I tillegg anbefales det å ha sko tilpasset årstiden! Hehe! Jeg har ikke tatt noen valg enda! Og jeg har store barn også, de har alltid også hatt vintersko og cherrox Jeg tenker bare høyt. Det ser jo ut som jeg blir å kjøpe vintersko også ja HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #16 Skrevet 22. oktober 2012 I mange deler av landet kan man klare seg på bare cherrox (med ullsokk oppi på kalde dager). Men jeg mener likevel cherrox og vintersko er til hvert sitt bruk (og synes som noen andre her at det virker tungt å gå i cherrox hele vinteren...). I tillegg er det veldig greit å ha to par sko å bytte på (altså vintersko og cherrox). For selv om begge parene skal være vanntette, kan det godt skje at barna blir våte.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #17 Skrevet 22. oktober 2012 Syns ikke det er "stakkars barn" dersom man ikke har vintersko! ;-) Du passer jo på at de ikke blir våte og kalde. Bare litt enklere og friere hvis du har tørt å bytte til. Jeg overlevde fint i cherrox, den gamle tunge typen med ullsokker i. Hadde det likevel fint ute! :-) Nå handler det vel ikke om å etterstrebe kun å overleve?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #18 Skrevet 22. oktober 2012 Vi bor i en del av landet der vinteren for det meste består av slaps. Hadde jeg bodd i innlandet hadde jeg ikke tenkt tanken Her er det sjelden -10. Muligens 1 dag pr vinter. Det jeg har sett etter mange år med barn er at vinterskoene sjelden blir brukt, derav tanken Ungene liker å ha cherroxene på. Men kan jo kanskje ta i bruk arvesko fra eldre søsken, er jo lite brukt Er i utgangspunktet ikke ute etter å spare, minsten har 5 dresser(inkl regnsett) så jeg handler mer enn nok! HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #19 Skrevet 22. oktober 2012 Vi bor i en del av landet der vinteren for det meste består av slaps. Hadde jeg bodd i innlandet hadde jeg ikke tenkt tanken Her er det sjelden -10. Muligens 1 dag pr vinter. Det jeg har sett etter mange år med barn er at vinterskoene sjelden blir brukt, derav tanken Ungene liker å ha cherroxene på. Men kan jo kanskje ta i bruk arvesko fra eldre søsken, er jo lite brukt Er i utgangspunktet ikke ute etter å spare, minsten har 5 dresser(inkl regnsett) så jeg handler mer enn nok! HI Neste år kan du vurdere klare deg med 4 dresser OG sko. Nytter ikke om du så har 20 dresser: kan ikke ha dem på beina.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #20 Skrevet 22. oktober 2012 Vi bor i en del av landet der vinteren for det meste består av slaps. Hadde jeg bodd i innlandet hadde jeg ikke tenkt tanken Her er det sjelden -10. Muligens 1 dag pr vinter. Det jeg har sett etter mange år med barn er at vinterskoene sjelden blir brukt, derav tanken Ungene liker å ha cherroxene på. Men kan jo kanskje ta i bruk arvesko fra eldre søsken, er jo lite brukt Er i utgangspunktet ikke ute etter å spare, minsten har 5 dresser(inkl regnsett) så jeg handler mer enn nok! HI Neste år kan du vurdere klare deg med 4 dresser OG sko. Nytter ikke om du så har 20 dresser: kan ikke ha dem på beina. Haha! Så sant så sant! Men det står ikke på økonomien altså Hi
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #21 Skrevet 22. oktober 2012 Vi bor i en del av landet der vinteren for det meste består av slaps. Hadde jeg bodd i innlandet hadde jeg ikke tenkt tanken Her er det sjelden -10. Muligens 1 dag pr vinter. Det jeg har sett etter mange år med barn er at vinterskoene sjelden blir brukt, derav tanken Ungene liker å ha cherroxene på. Men kan jo kanskje ta i bruk arvesko fra eldre søsken, er jo lite brukt Er i utgangspunktet ikke ute etter å spare, minsten har 5 dresser(inkl regnsett) så jeg handler mer enn nok! HI Jeg bor et sted med omtrent samme klima som hos deg, vil jeg tro. I år ble det ikke andre vintersko enn Viking Thermo. I fjor kjøpte jeg GoreTex vintersko i tillegg, men de ble ikke brukt i det hele tatt. Halvhøye Goretex med ullsokker i, holder lenge de dagene det ikke er så kaldt. Er jo stort sett rundt 10+ på dagtid hele vinteren, og om natta når det er frost, er jo ikke ungene ute. De kaldeste dagene holder Viking Thermo, og jeg har sett i flere år på rad at det er disse ungene foretrekker. Og de kan brukes når det regner også. Nå er ikke mine ute så veldig mye, så sko blir i det hele tatt brukt lite om vinteren.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #22 Skrevet 22. oktober 2012 Kan jo ikke sammenligne dockboots og cherrox... Dockboots kan man bruke hele året. Både i regn og 15 minusgrader. Har dem selv og kjøper ikke annet til barna mine.
Anne-B. Skrevet 22. oktober 2012 #23 Skrevet 22. oktober 2012 Ja. Vinterlekene blir ødelagt om de brukes i slapsvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå