Gå til innhold

Skjemmer man bort nyfødt med samsoving?

Anbefalte innlegg

Har en baby på 3 uker. De 2 første ukene ammet jeg liggende i sengen. Når han hadde sovnet Bærte vi han over i egen seng. Ofte våkner han da, og vi styrte i en time for å få han til å sovne.

Har derfor begynt med samsoving, som fungerer kjempe bra.

Men typen er usikker på om vi ødelegger for leggetid senere? Blir det et problem senere å få han til å sove i egen seng?

Er samsoving bare trygt og greit så tidlig, eller bør man la de sove alene allerede selv om de gråter?

Liker samsoving jeg. Sparer mye søvn på det. Men vil ikke gjøre sånn at han aldri tør å sove alene heller

Fortsetter under...

Gjest Kira bjeffer!

Når de er så små, så er samsoving veldig kjekt. Hvis det fungerer for deg vel og merke (dvs at du også får sove).

Jeg tror ikke dere ødelegger noe som helst for senere. Den dagen du kjenner at det er mer mas enn kos, så kan dere heller innføre egen seng.

Synes selv det var greit å bare slenge ut puppen i halvsøvne, og la barnet sove videre når det var ferdig med å spise. Men så fort ungene blir mer mobile, så har jeg hatt dem over i egen seng. Rett og slett fordi det er litt farlig å ha dem i vår høye seng uten en kant rundt.

Signerer Kira. Har opplevd en gang at jenta vår rullet ut av senga. Heldigvis er undertegnede av typen som rydder huset ved å slenge alt inn på soverommet, så hun landet oppå en haug av klær. Da var det stopp på samsovingen :)

Hun sovner veldig greit på kveldene i egen seng, men av og til våkner hun av tannverk eller lignende, og da kan jeg ta henne opp og holde henne inntil meg til hun sovner for deretter å legge henne i sin egen seng igjen.

Gjør det du føler er komfortabelt, enkelt og trygt. Som nevnt tidligere trenger de små nurkene våre nærhet og samsoving er gull :)

Gjest Kira bjeffer!

Signerer Kira. Har opplevd en gang at jenta vår rullet ut av senga. Heldigvis er undertegnede av typen som rydder huset ved å slenge alt inn på soverommet, så hun landet oppå en haug av klær. Da var det stopp på samsovingen :)

Hun sovner veldig greit på kveldene i egen seng, men av og til våkner hun av tannverk eller lignende, og da kan jeg ta henne opp og holde henne inntil meg til hun sovner for deretter å legge henne i sin egen seng igjen.

Gjør det du føler er komfortabelt, enkelt og trygt. Som nevnt tidligere trenger de små nurkene våre nærhet og samsoving er gull :)

Hehe, akkurat det samme skjedde med yngstemann her i huset for en ukes tid siden. Men takk og pris rydder jeg på samme måte som deg :)

Annonse

Nei når de er så små så skjemmer du de ikke bort med samsoving og du ødelegger ikke for senare.

Jeg samsov med babyen de 5 første månendene så begynte jeg å legge han i sin egen seng.

Litt protester ble det,men tror det er lettere å ta opp den "kampen" når han er mindre enn når han er 3 år.

Nå er han 1 år å sover kun i sin egen seng uten problemer :)

Går ikke an å skjemme bort en nyfødt på kjærlighet og nærhet. Husk de er vant til å være inni magen din. Da blir det en omstilling å komme ut og være adskilt fra mamma'n sin. Kos dere med samsovingen! Vi måtte slutte med det etter ei uke for jeg sov så dårlig med et annet lite menneske i senga mi.

Det går ikke an å skjemme bort en nyfødt liten baby :-)

Gjør det som fungerer for dere, du merker raskt om det ikke fungerer mer og da må dere jo barefinne andre løsninger (, men da er babyen ofte så stor at den helt fint kan ligge i sin egen seng).

Annonse

Hehe, akkurat det samme skjedde med yngstemann her i huset for en ukes tid siden. Men takk og pris rydder jeg på samme måte som deg :)

Da har vi hvertfall ett argument for å rydde på den måten da. Det redder liv :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...