Gå til innhold

Hvor mye hjelp har dere trengt?

Pysekatten med 2 i magen:)

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva vi går til med to babyer på en gang. Er veldig avslappet da.Mer enn da vi ventet nr 1 som nå er 3 år. Alt gikk over all forventning den gang og jeg var veldig rolig både før og etter. Men hvor mye hjelp har dere trengt når dere har fått to? Vet jo at barn er forskjellige.

Nær familie vil jo gjerne hjelpe til og det setter vi veldig pris på, men vet ikke om jeg orker eller trenger noen som er hjemme hos meg i flere timer for å hjelpe med de små. Liker å klare meg selv og blir stressa av folk rundt meg på den måten. Tenker helst på mora til mannen min da. Er jo veldig greit med hjelp til 3 åringen vår og det å komme på middag hos de. Trilleturer kan de jo også hjelpe til med. Alt som ikke inkluderer å henge rundt meg hjemme. Jeg vil jo ikke være utakknemlig så derfor spør jeg dere som vet litt mer enn meg hvordan alt blir etter de er født. Har lest mye om det men gøy å høre hva dere tenker:-) Jeg tenker at vi må få de og ta alt derfra en dag av gangen;-)

Fortsetter under...

Jeg er ganske lik deg i tankegangen, så tenkte jeg skulle bidra med litt erfaring fra min side. guttene er nå 4 mnd og jeg har klart meg overraskende bra alene..

jeg ville helst de første ukene ha mest alenetid med min lille familie. jeg var alene den første uken vi kom hjem. Samboer reiste på jobb og pjokken på to i bhg, og det var deilig. da lå vi lenge i sengen og koste oss, mat og søvn var det mye av i starten.

Fikk gjerne besøk,men ikke lenger enn svipptur innom. Ellers var det faktisk deilig å komme seg ut på middagsbesøk, litt stueforandring, pluss at jeg klarte å slappe mer av. Fikk jeg besøk hjemme så ble det litt mer, hold de mens jeg rydder,vasker osv. Og det var jo kjekt avog til når det er noe som bør gjøres, pluss at det kan bli mye baby til tider.

Ellers har min mor tenkt at hun skulle komme og vaske,brette klær osv. Men da har jeg heller sendt hun ut på trilletur med de, for jeg hadde lyst til å rydde, for å gjøre noe annet, og jeg klarer liksom ikke å "få" ting gjort skikkelig når guttene var her, eller andre.

Svigermor og har vært til stor hjelp, trilleturer og handlet inn blerier og mme, men dette er gjerne en gang i uken, og da har det vært godt med litt avlasting. Dette er som oftest på formiddag, for ettermiddag er jo samboer hjemme og storebror,og da tar samboer seg av tvillingene mens jeg da kan bruke tiden min på storebror.

Så når jeg tenker meg om så har ikke jeg hatt masse hjelp, men en eller to ganger i uken så har det vært deilig med litt avlastning. Ellers har jeg spurt om hjelp når det har vært planleggingsdag i bhg, klarer ikke å være alene med tre små, eller om jeg har skulle gått til lege eller helsestasjon, for da kan det bli litt mye styr.

jeg er en avslappende person, så vi har hatt veldig late rolige dager for det meste, og går heller ut på tur å trille for å slappe av, ta det litt mer på sparket.

Alle i familien ville jo hjelpe før guttene kom, men så så jo vi at det ikke var så nødvendig å ha de hos oss hele tiden, men heller tilby oss middag og avlastning ute..

Masse lykke til.

Dette kunne høres ut som sånn jeg håper vi kan få det. Kommer selvfølgelig an på hvordan barna er, men håper jo på å klare mesteparten hjemme alene. Helt topp å få hjelp til andre ting. Tusen takk for svar Scarlette og godt å høre at dere har det så bra med de små:)

Hei, vi har også en på tre og tvillingene er nå 1 mnd. Har klart oss fint hittil, men mannen er fortsatt hjemme, så da er det jo hjelp i ham. Svigermor har den store en natt i uka, og ellers lager hun middag til oss en annen dag. Største utfordringen er sen store, vanskelig å gi ham det man gjerne vil, især i helgene. Tvillingene sover jo veldig i rykk og napp om natten, men om morgenen sover de gjerne et langt trekk på 3-4 timer. Da må vi opp med den store, og man vil bare sooooove...;) heldigvis blir det sakte bedre, men i starten gråt jeg store tårer over manglende overskudd til ham, og ville bare ha den gamle tiden tilbake.

Tror du vil sette pris på litt hjelp, trilleturer er gull, da sover man, ikke husarbeide;))

Lykke til!

Klem

Ja, det er nok mer med den eldste jeg har følt for hjelp, og for å få slappet av. Så her har vi plassert han rundt om eller pappa tar han med ut når jeg trenger litt ro. Tvillingene klarer jeg, men det er som La Luna sier, veldig kjedelig å ikke ha oversskudd til eldstemann. Men våres er veldig aktiv, så så lenge noe skjer så er han fornøyd. Også kosestunder med mamma og pappa. De er godt for hjertet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...