wilmus Skrevet 21. oktober 2012 #1 Del Skrevet 21. oktober 2012 Mini sover i senga si inne på vårt soverom..Hun har nå blitt 14 mnd, og det er vel på høy tid å få henne inn på sitt eget rom?? Saken er at hun veldig ofte våkner på natten.. Da er hun ofte i veldig godt humør, babbler og ler og koser seg...Men det holder jo oss våkne, og når jeg først våkner bruker jeg laaaang tid på å sovne igjen. Men tror dere hun kommer til å bli skremt av å våkne på natten når hun er alene? Hun sovner ikke alene når hun legger seg, jeg må sitte på senga mi til hun sovner.. Hvordan skal jeg gjøre dette uten at det blir fulstendig krise? Eller bør jeg vente enda lenger? (Hun er veeeldig mammadalt og klengete! ) Noen med erfaring og tips til å flytte over fra foreldresoverom til eget? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982624-flytte-inn-p%C3%A5-eget-soveromtips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah- Skrevet 21. oktober 2012 #2 Del Skrevet 21. oktober 2012 Gutten vår er også 14 mnd og flyttet inn på eget rom for en ukes tid siden. Det gikk kjempefint det, men han var jo vant til å sove alene en stund før vi la oss. Vi bruker babycall, og har hørt at han oftere og oftere har lagt seg til å sove igjen selv når han har våknet i stedet for å tilkalle meg. Han har ikke virket redd eller noe, så det har gått over all forventning. Jeg sitter også ved siden av han til han sovner, legger han på samme måte som før, så forskjellen er bare at jeg ikke kommer inn og legger meg utpå kvelden. Om det er på tide å legge henne på eget rom eller ikke kommer vel mest an på om dere er fornøyd med sånn det fungerer nå eller ikke? Her ble han veldig forstyrret av oss og jeg våknet hver gang jeg skulle snu meg fordi jeg var så nervøs for å vekke han. Eget rom til han har gjort underverker for nattesøvnen for oss alle sammen. Også synes jeg det er godt å kunne ha lys på for å lese på sengen igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982624-flytte-inn-p%C3%A5-eget-soveromtips/#findComment-144657399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wilmus Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tror nok snuppa her blir vekket en del av oss ja..Ikke nok med meg og gubben, men i tillegg to bikkjer som stikker innom noen ganger i løpet av natta..hadde vært deilig å kunne rydde inn klær i skap på kvelden uten å føle seg fram i mørket gitt! Må nesten prøve å flytte henne snart. Men kjenner jeg gruer meg litt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982624-flytte-inn-p%C3%A5-eget-soveromtips/#findComment-144685366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma i lykkerus Skrevet 4. november 2012 #4 Del Skrevet 4. november 2012 Hei! Kjenner oss igjen i hvordan vi hadde det. Vi fant ut etter å ha forsøkt å ha mini på eget rom noen netter at han sov MYE bedre uten oss i rommet. Utfordringen var i starten å få han til å sovne der. I starten var det mye skrik, han ville opp og ut i stua. Men vi ga oss ikke, vi lå ved siden av senga hans og strøk han på ryggen og sang for han. Etterhvert kunne vi sitte ved siden av senga med et teppe i mellom så han ikke så oss men visste at vi var der. Nå kan vi bare legge han i senga og gå ut, og han sover til morgenen helt selv. :-D Han sover så mye bedre alene. Jeg tror at det vi gjorde rett var å hele tiden vise han at det gikk bra å være på rommet alene, for vi kom alltid inn og viste at vi var der hvis han ga lyd fra seg. Det tok noen måneder før det gikk helt smertefritt, men nå er det ingen problem, hverken hjemme eller borte. :-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982624-flytte-inn-p%C3%A5-eget-soveromtips/#findComment-144700338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå