Gå til innhold

Jeg blør.

Anbefalte innlegg

Noen som har lignende erfaring?

Er i uke 14+2 og dagen startet med rosa på papiret når jeg gikk på do. Dette har tatt seg opp og nå kommer det frisk blod, ikke så mye at det kommer i trusen, men når jeg tørker meg er det ganske mye og frisk blod.

Har også mensenlignende smerter nederst i magen. Legevakten sa vel egentlig det jeg visste fra før, at jeg skulle ta det med ro på sofaen og se det hele an, kontakte de igjen hvis jeg begynte å blø mye, ellers kontakte lege i morgen. Hun sa også at det kunne være en reel sjanse for å miste, siden jeg enda var såpass tidlig i andre tri...men det behøvde ikke å være det.

Er utrolig redd nå. Det virker som et umulig alternativ at jeg faktisk kan miste lille babyen min, samtidig som blod og smerter unektelig ikke er bra :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982487-jeg-bl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 14+2 og dagen startet med rosa på papiret når jeg gikk på do. Dette har tatt seg opp og nå kommer det frisk blod, ikke så mye at det kommer i trusen, men når jeg tørker meg er det ganske mye og frisk blod.

Har også mensenlignende smerter nederst i magen. Legevakten sa vel egentlig det jeg visste fra før, at jeg skulle ta det med ro på sofaen og se det hele an, kontakte de igjen hvis jeg begynte å blø mye, ellers kontakte lege i morgen. Hun sa også at det kunne være en reel sjanse for å miste, siden jeg enda var såpass tidlig i andre tri...men det behøvde ikke å være det.

Er utrolig redd nå. Det virker som et umulig alternativ at jeg faktisk kan miste lille babyen min, samtidig som blod og smerter unektelig ikke er bra :(

Hei. Jeg blødde mye fra uke 6 av. og så da det seg rundt uke 10. Begynte rundt uke 14 på grunn av at jeg stresset og at lovmoren vokste. Etter dette har jeg blodd både mye og lite helt til for kanskje 2 uker siden. jeg er nå i uke 27.

Om du er urolig, hadde jeg snakket med føden sammen med jordmor og bedt om litt ekstra kontroller. Hvertfall en tidlig ultralyd. Som oftest er det ingen ting å beskymre seg for,men vi var utrolig utrolige. Så da ble det noen ekstra turer hos legen for å roe oss =)

Heller en telefon for mye, enn for lite mener nå jeg. Er ikke så mye de for gjort om det skulle være noe. MEN som regel er alt bra, og det er godt å få det beskreftet =)

Lykke til! Og ro helt ned, og ring føden om du er veldig beskymret.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982487-jeg-bl%C3%B8r/#findComment-144655666
Del på andre sider

Hei. Jeg blødde mye fra uke 6 av. og så da det seg rundt uke 10. Begynte rundt uke 14 på grunn av at jeg stresset og at lovmoren vokste. Etter dette har jeg blodd både mye og lite helt til for kanskje 2 uker siden. jeg er nå i uke 27.

Om du er urolig, hadde jeg snakket med føden sammen med jordmor og bedt om litt ekstra kontroller. Hvertfall en tidlig ultralyd. Som oftest er det ingen ting å beskymre seg for,men vi var utrolig utrolige. Så da ble det noen ekstra turer hos legen for å roe oss =)

Heller en telefon for mye, enn for lite mener nå jeg. Er ikke så mye de for gjort om det skulle være noe. MEN som regel er alt bra, og det er godt å få det beskreftet =)

Lykke til! Og ro helt ned, og ring føden om du er veldig beskymret.

Tusen takk for beroligende svar. Ringte føden nettopp men ble avvist med at dette var en sak for legevakten siden jeg var under 16 uker. Det hjalp ikke enn hvor mye jeg ba på mine knær, hun var faktisk riktig så avvisende. Får bare vente til i morgen og ringe fastlegen. Vil uansett ha en UL til for å roe nervene...kjenner igjen følelsen du beskriver :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982487-jeg-bl%C3%B8r/#findComment-144655706
Del på andre sider

Jeg hadde blødning når jeg var 9+5 og 17+0 uker. Dro på legevakten begge kveldene, og fikk beskjed om å komme på ul på morgenen, for å se om blødningen hadde roet seg, og fordi det ikke var på folk så sent på kvelden/natten. Men veldig godt å få ul slik at jeg fikk se at alt var ok. Når jeg var 17 uker fant legen hjertelyden da før jeg ble sendt hjem, men jeg vet ikke om det er for tidlig i uke 14.

Alt var foresten veldig fint med babyen min, så krysser fingrene for at alt er bra med din også <3 Sender deg en klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982487-jeg-bl%C3%B8r/#findComment-144655912
Del på andre sider

Annonse

Åh, en til please, jeg er sÅ inderlig lei meg pÅ dine vegne. Har bare lyst Å strekke meg gjennom skjermen og gi deg en god klem.

Jeg har selv opplevd en kjempestor styrtblødning rundt uke 14 i ett av mine svangerskap, (type gjennomvÅt av blod fra skrittet og ned) - og det var utrolig skummelt. Jeg mistet ikke, dog - det var en flik av morkaka som hadde løsnet. Blødningen var smertefri.

Du mÅ komme deg til kontroll sÅ raskt som mulig og 1) fÅ konstatert at det er en abort som har skjedd og 2) fÅ sjekket at alt som skal ut, er ute. God, god klem til deg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982487-jeg-bl%C3%B8r/#findComment-144657877
Del på andre sider

Annonse

Kjære dere. Det er så godt med all støtten. Føler virkelig med dere alle som har mistet eller blør og er redd for hva som skal skje. Har ikke helt forstått før nå hvordan det kan oppleves. Håper dere får mye støtte og at det går veldig bra med dere som har blødninger og at alt er som det skal med dem lille.

Vi ha bestemt at min fruktbare periode ikke skal få siste ord med blod og død(er jo snart 38), men så snart kroppen er restituert skal vi lage barn igjen! Men den lille på 10 cm kommer alltid til å være med oss.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982487-jeg-bl%C3%B8r/#findComment-144658910
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...