Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært litt i mot tv for småbarn, og alltid tenkt at mine barn ikke skulle settes forran tven...Meeeen...Lille her (14 mnd) har en Hinkel Pinkelfigur (drømmehagen) som hun stadig leker med, og en dag ble jeg nyskjerrig på om hun kom til å kjenne han igjen på tven.

Gjett om hun gjorde??

Hun bryr seg veldig lite om de andre figurene på tven, men når Hinkel Pinkel er på skjermen viner hun av fryd og hopper opp og ned og ler.. Deee!!Deeeeee!!- roper hun, og peker på han..Virker som hun vil INN i tven og kose ham! Syns jo det er litt litt morsomt at hun syns det er så festlig, men føler meg litt sånn "dårlig mor"..

Ka du tru?

Er det greit for en så liten unge å se på tv?

(drømmehagen på formiddagen+ fantorangen før kveldsmaten)

Ser deres småtisser på tv? Noen andre med Hinkel Pinkel fans? :)

Fortsetter under...

Hørtes moro ut, hvor får man tak i sånn Hinkel Pinkel figur? ;)

Nei, her blir det lite tv, den er som regel av frem til vi setter oss ned for å slappe av når han er lagt om kvelden. Jeg har prøvd å sette på barne-tv til han noen ganger når han har vært ekstra krevende og jeg har vært sliten, i håp om at vi kunne ta en liten pause. Men så langt har han vist veldig liten interesse. Med mindre det er noe med musikk, da er han helt med og begynner å danse. :)

Men tror ikke du blir noen dårlig mor av å sette på tv'n av og til nei. ;) Alt med måte. :)

Muffin ser på tv innimellom han :) Aller helst vil han være ute døgnet rundt og plaske i bekker og grave med maskinen sin i sandkassa, men det er topp med tv når han skal roe ned for kvelden. Men han gidder ikke se i mer enn noen få minutter av gangen, med mindre det er formel 1 løp eller programmer om gravemaskiner. Men blir sikkert en halvtime tilsammen på en vanlig dag. Er ikke bekymret for det i det hele tatt. Han syns imidlertid at det er mer stas om vi setter på cd med musikk, da danser han og synger!

Endret av Madolyn&Muffin

Jenta vår ser drømmehagen vær kveld mens hun spise kvelds mat. Er en del av legge ritualet. :) stor koser seg..

Regner med å få noen drømmehagen figurer til jul til henne fra familie uår utlandet. De er visst vanskelige å få tak i her i Norge?

Jeg regner med at 30 min tv er greit når hun snart er 14 mnd..

Ellers så liker hun seg best ute, og vi skal ut å leke så snart hun våkner fra kvilen sin :)

Annonse

Jenta mi er også 14 mnd å hun elsker å se på fantorangen så det ser hun på hver dag, hun blir helt vill hver gang fantorangen kommer på tv å står å danser når han synger og peker + ler å koser seg. Hun bryr seg ikke noe om de filmene de viser innimellom men så fort fantorangen er tilbake igjen blir hun hoppende glad å sitter å ser på :-D det er jo ikke så lange sendinger da, kanskje mans 10-12 minutter tilsammen så jeg tenker at det er greit. Hun har fire fantorangen bamser i forskjellige størrelser så vi har vist en liten fantorangen fan i huset her ;-) hehe de leker hun med hver dag og har en bamse i senga si :-)

Det går sikkert bra. Min har sett på TV siden han ble født omtrent. Jada, jeg er litt tv-slave... kremt! Han titter ikke mye på den da, bare sånn innimellom. Nå er han snart 18 måneder og han tar bare noen raske blikk på tv innimellom og han virker helt fin :) Så jeg tror ikke det skader. :)

Min på 16 mnd kan sitte og se litt barnetv nå. Litt i armkroken på kvelden eller hvis han våkner veldig tidlig. Går stort sett i 100 og ser ikke noe galt med å faktisk kunne sitte litt rolig og slappe av innimellom.

Jenta mi er 21 mnd og ser Fantorangen hver dag. Er en del av kveldsritualet det: Fantorangen, kvelds, kveldsstell så natta. En gang innimellom blir der Drømmehagen eller en annen film tidligere på dagen også, men dette er sjelden. Har ikke dårlig samvittighet for det jeg :) Er egentlig stor tv-slave selv, men har heldigvis klart å ha tv'en av for det meste før hun legger seg.

Tror ikke barn har vondt av å se litt på drømmehagen og fantorangen :)

Jenta vår har sett på drømmehagen og fantorangen ei stund.

Nå har ho begynt i bhg, så nå blir det kun litt fantorangen.

Synest ikke at du bør føle deg som en dårlig mor nei.

Jenta vår liker drømmehagen kjempegodt, spesielt Hinkel Pinkel og Hopsi Deisi, også elsker ho fantorangen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...