Gå til innhold

hvilken uke var/er dere mest kvalm?

Anbefalte innlegg

Er i uke 9 nå og er skikkelig dårlig. Har to svangerskap bak meg der jeg ikke har vært kvalm i det hele tatt. Også kommer kvalmen med nr 3 når jeg har to småtroll rundt meg.... flott liksom.... Har vært kvalm fra før testen var positiv, men spøy ikke før uke 9... Det var en som sa til meg at uke 9 var værst fler med samme oppfattning??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982439-hvilken-uke-varer-dere-mest-kvalm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Med nr.1 var jeg kvalm fra dag 1 og frem til uke 12 og klarte ikke å skjule for noen at jeg var gravid, ble dårlig av alt mulig.

Med nr.2 så var jeg helt fin frem til uke 13 da ble jeg veldig dårlig og legen satte meg til slutt på Afipran for å se om det hjalp, viss ikke hadde det blitt sykehus.

Nå er jeg 9+2 med nr.3 og har vært kvalm fra rundt uke 6, er verst om morgenen før jeg står opp og kroppen ikke har våknet skikkelig, og på kvelden før jeg legger meg, spes viss det har vært en travel dag og kroppen er sliten..

Men jeg kjenner det nå at den begynner sakte å slippe taket, så håper at det snart er over for denne gang:)

Æsj denne kvalmen altså..

I forrige svangerskap kasta jeg opp fra uke 6 til 16 før det slapp taket. Det kom kjempe brått og forsvant like fort.

Dette svangerskapet kom kvalmen like brått 6+0 og har kastet opp flere ganger daglig fram til nå. Er 13+0 i dag og det har ikke gitt seg enda

Annonse

Jeg har begynt å kjenne det nå, i uke 7..Mest kveldskvalm. Ikke så ille at jeg kaster opp nei, men ubehagelig. Blir kvalm om jeg ikke spiser og føler meg ofte kvalm etter jeg har spist. Har mistet lysten på kaffe også.. Er ikke kjempedårlig, så klarer å skjule det så langt, men får se..

Sist var det værst i uke 9-10. Denne gangen havnet jeg på sykehus allerede i uke 7. Nå er jeg snart i uke 11 og er litt bedre. Sist slapp den intense kvalmen rundt uke 14. Teller ned.....

Leste et sted på nettet at uke 9 er den flest havner på sykehus.

Har også fått høre at hormonene som gjør en kvalm stiger helt til uke 12 for så å avta igjen.

begynte å slite i uke 9 er nå i uke 11 og sliter helt ekstremt. tåler ingenting av mat. Jobber fremdeles, men det er så ille at i de 7 timene jeg er på jobb om dagen så tørr jeg ikke røre så mye som en matbit!! 3 uker til jeg skal på neste legekontroll. Er det ikke bedre innen den tid så ber jeg om sykemelding!!!,

Med førstemann: Uke 7-9 var definitivt verst.

Nå er jeg 4+2 og gruer meg voldsomt til kvalmen kommer, om den gjør det. Jeg har absolutt ikke tid eller ork til å være kvalm, jeg nekter å bli sykmeldt, og uansett kan man ikke sykemelde seg fra en 2-åring... AAKK. Håper det ikke blir så ille denne gangen.

Gjest nåharjeglystpåno3

Forrige svangerskap: Kvalmen begynte i uke 6, spydde ikke før i uke 8. Men da var jeg også dårlig fram til fødsel. Hadde noen finere uker mot slutten hvor jeg ikke nødvendigvis spydde flere ganger om dagen eller hver dag, og innimellom kunne jeg spise eller drikke noe og faktisk synes det var godt. Men spøy helt til ungen var ute ja...

Nå er jeg bare 4+5 og er uggen om morgenen før jeg får spist, men ikke spy-kvalm. Og når jeg har spist så går det over. Håper det ikke blir verre... *ler av meg selv...*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...