Gå til innhold

Vanskeligere å hoppe i de når man allerede har 2 flotte friske barn?

Anbefalte innlegg

Hm.... V har to flotte friske barn. Og ønsket om nr 3 har hengt i luften et år eller så.... Men det er vanskelig å bestemme seg. Det passer jo aldri. Men gjorde det egentlig det første og andre gangen da...? Synes det er vanskeligere å velge nå. Har jo tross alt to flotte friske ban fra før....

Noen flere i samme (bortskjemte og priviligerte) situasjon som lurer på om de skal/skal ikke....?

:)

Fortsetter under...

Vi sitter i samme "knipe" ... Jeg finner mange argumenter i mot å få en til. Vi har 2 friske barn, de begynner å bli store 3 og 5 , oppfølging blir det mere av, stå opp tidlig igjen, nattevåk,plassmangel i bil? I hus? Dyrere med det meste som ferier, restaurant besøk osv. Orker vi?

Men så ønsker vi tre stykk da, og klarer ikke å legge i fra oss tanken. Og ser på det som positivt å vokse opp med søsken. Selv om alt er flott nå, så føler jeg at jeg mangler 1 til.

Synes det er vanskelig! Vi var gravide i vår og svært ønsket og gleden var stor. Men vi mistet og nå vegrer vi oss litt igjen. Det er jo veldig godt nå som de vokser og klarer seg litt selv. Hvilke argumenter har dere for og imot da?

V er vel litt på samme sted. Egentlig en luksussituasjon i den store sammenheng.... Men, likevel...

Våre er nå 4 og 5. Klarer mye selv, over den verste trassalderen....

De ønsker seg veldig gjerne en lillesøster/bror - snakker omdet daglig. Ser nok at de andre i barnehagen får nye tilskudd i familien. Samboer har et barn fra tidligere ekteskap - så vi har egentlig 3 tidvis. Og ja, da går det akkurat m "vanlig" bil, og akkurat på et familierom på hotellferier osv.... Om vi får en til, må vi oppgradere til 7- seter ( som jeg uansett vil anbefale - 3 ban i bakksetet er hektisk for alle!).

Deler av meg er ikke ferdig. Og andre deler tenker at jeg bør være fornøyd m de flotte barna jeg har - og at det lir hektisk med 5 nye småbarnsår....

Men rart med det : man angrer ikke det man har gjort, men kanskje det man ikke har gjort....... Eller, hva tror du?

Vi har valgt å tenke slik som du sier helt nederst her, at vi neppe angrer på det vi gjør. Så nå har vi prøvd en mnd og tror det ble full klaff igjen. Men jeg må innrømme jeg får panikk iblant, senest i dag tidlig :P Ble plutselig så redd for å si det på jobb, redd for at ting går galt osv osv... Har bare jobbet siden 1.august og begynner allerede å bli litt kvalm og svimmel...

Barna våre er 4,5 og 7 år, så de er veldig klare for å bli storesøsken. Det påstår de i hvert fall :P Største problemet her blir nok egentlig antall soverom og at vi sikkert må ha større bil, men det får vi ta som det kommer, for nå har vi allerede hoppet i det!

så godt å høre at det er flere som har samme luksus "problem" som vi har...

har også to flotte friske barn og har vurdert nr 3 i et års tid nå... samme argumenter som dere over både for og imot...

vi har så vidt begynt å prøve litt denne mnd, men har ikke turt helt fult ut.... skulle hatt mensen om lørdag, og kjenner at jeg egentlig håper veldig det skal ha klaffet nå..så nå tror jeg vi sestter inn støtet neste mnd:)

har en på på 6 og 3 jeg også og syns det passer fint med en til nå om vi skal ha 3... Føler på en måte at det mangler et menneske i familien vår, så håper jeg får den "komplett familie følelsen" viss jeg er så heldig å få vårt 3. barn:)

Jeg synes ikke det er vanskeligere å hoppe i det. Men mine er så små enda. 1&3, så vet ikke hvor deilig det er når de vokser til :)

Men for meg er det litt motsatt av det dere skriver. Jeg synes to barn er så lite.. Hva om det skjer dem noe, eller de flytter langt vekk... Jo flere barn man får, jo mer glede senere i livet også :)

Jeg ville ha minst 3! Men det blir "bare" 3, fordi jeg har veldig problemer med bekkenet! Burde kanskje gitt meg med to, men det klarer jeg ikke! Jeg vil ha 3 :)

Annonse

Jeg synes ikke det er vanskeligere å hoppe i det. Men mine er så små enda. 1&3, så vet ikke hvor deilig det er når de vokser til :)

Men for meg er det litt motsatt av det dere skriver. Jeg synes to barn er så lite.. Hva om det skjer dem noe, eller de flytter langt vekk... Jo flere barn man får, jo mer glede senere i livet også :)

Jeg ville ha minst 3! Men det blir "bare" 3, fordi jeg har veldig problemer med bekkenet! Burde kanskje gitt meg med to, men det klarer jeg ikke! Jeg vil ha 3 :)

Haha, sleit med bekkenet sist gravidtet jeg også, og i tiden etterpå, men det får det være verdt! ;)

Haha, sleit med bekkenet sist gravidtet jeg også, og i tiden etterpå, men det får det være verdt! ;)

Ja, har sett deg innpå bekkenløsningssiden:) Jeg sliter nok litt mer enn gjennomsnittet... Er 100% sykemeldt nå, ett år etter fødsel! Siden jeg fortsatt knapt kan gå,- er jeg nok ganske "gal" som går for nr 3 ;)

Ja, har sett deg innpå bekkenløsningssiden:) Jeg sliter nok litt mer enn gjennomsnittet... Er 100% sykemeldt nå, ett år etter fødsel! Siden jeg fortsatt knapt kan gå,- er jeg nok ganske "gal" som går for nr 3 ;)

Hohoho, ja da er du gaaaaal ;) Men da kan det vel strengt tatt ikke bli verre heller? :P Kanskje du skal satse på at en ny graviditet klikker bekkenet på plass i stedet?

Hohoho, ja da er du gaaaaal ;) Men da kan det vel strengt tatt ikke bli verre heller? :P Kanskje du skal satse på at en ny graviditet klikker bekkenet på plass i stedet?

Man vet aldri hvordan det går :) jeg er ikke sengeliggende, men det kan jeg risikere.. Men det kan jo bli bedre også. Så håper jo det :) men jeg vet at jeg ikke makter å gå slik i årevis for å bli bra,- for deretter å bli gravid igjen! Når jeg først blir bra,- da blir det ikke flere svangerskap!

Vi vil jo ha tette barn også da. Så det passer greit, da kan jeg bli ferdig med svangerskap, og deretter konsentrere meg om å bli helt bra :)

Man vet aldri hvordan det går :) jeg er ikke sengeliggende, men det kan jeg risikere.. Men det kan jo bli bedre også. Så håper jo det :) men jeg vet at jeg ikke makter å gå slik i årevis for å bli bra,- for deretter å bli gravid igjen! Når jeg først blir bra,- da blir det ikke flere svangerskap!

Vi vil jo ha tette barn også da. Så det passer greit, da kan jeg bli ferdig med svangerskap, og deretter konsentrere meg om å bli helt bra :)

Ja, den skjønner jeg absolutt! Tenker sånn selv også ifht. søvn, for det har jeg slitt med litt helt siden nr.2 kom for 4,5 år siden. Hun sover kjempegodt altså og har gjort det siden hun var året, men jeg har fått en litt forstyrra nattesøvn etter den babytiden den gangen. Vi har dessuten venta ganske lenge med nr.3 allerede nå, så nå er det på tide!

Har tenkt en stund på nr. 3 nå men får dessverre ikke med meg mannen...foreløpig ihvertfall. Tenker også på en del av disse problemstillingene som nevnes her, større bil, soveromsplass, ferieturer. Alt funker liksom så greit med 4 stk., så jeg har vel ikke helt overtalt meg selv enda heller...har 2 jenter på 3 og 4 år og det er deilig at de begynner å være litt mer mer selvstendige. De leker godt sammen og er også litt redd for at evt. neste mann vil dilte litt etter og føle seg utenfor. De 2 første er jo tette og det vil jo sikkert bli 5 år mellom yngste og den nye, siden vi ikke er klare enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...