Gå til innhold

vekstestimering...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får pga mine barn regnes som store. Eldste har et syndrom hvor normal fødselsvekt er 2,5-2,7 kg, han var nesten 3,4 kg. Yngste hadde vært nærmere 4,5 kg om han hadde lagt på seg like mye inni magen som utenfor (født 1 mnd for tidlig). Enn så lenge har vesla vært hakket under gjennomsnittet, så er litt spent på om hun fremdeles er det på ul på fredag, da er jeg 31+5 :)

Det er jo bare å høre med legen om du kan få en estemering om du er bekymret for stort barn pga arv :)

Gjest Mammantil2prinser

Jeg skal nå på onsdag, er da 35+3 så kan svare da :)

Jeg får pga at baby ble målt til å være rett under 2kg i uke 32(?) og da ville de ha meg tilbake fordi de rennet med at baby kom til å være 3,5-3,6 ved fødsel og pga min bekkenløsning vil de ikke at jeg skal få en for stor baby.

Annonse

Jeg fikk vekstestimering i forrige og i dette svangerskapet på grunn av leie. Forrigemann lå i sete/tverr og måtte snus. Og denne er ustabil i leiet,snur seg fra tid til annen (38+4 i dag) Så for at de skal være sikker på at babyen ikke er for sto dersom det skulle bli setefødsel fikk jeg vekstestimering i uke 37.

Jeg fikk vekstestimering i forrige og i dette svangerskapet på grunn av leie. Forrigemann lå i sete/tverr og måtte snus. Og denne er ustabil i leiet,snur seg fra tid til annen (38+4 i dag) Så for at de skal være sikker på at babyen ikke er for sto dersom det skulle bli setefødsel fikk jeg vekstestimering i uke 37.

hva var målene på da?

Hvem er det som får vektestimering? Kan alle få det, eller må det være noe "spesielt"? Er litt hypp på det selv da pappaen veide 5800g ved fødselen... Og da nekter jeg vanlig fødsel... ;) hehe

Du bare går til en privat UL og sier at du vil he en vurdering av vekst av barnet med de nødvendige mål etc. Greit å vite hvordan en ligger an :)

Hvem er det som får vektestimering? Kan alle få det, eller må det være noe "spesielt"? Er litt hypp på det selv da pappaen veide 5800g ved fødselen... Og da nekter jeg vanlig fødsel... ;) hehe

Du bare går til en privat UL og sier at du vil he en vurdering av vekst av barnet med de nødvendige mål etc. Greit å vite hvordan en ligger an :)

Det er ikke "bare" for alle å gå til en privat ul da,. Koster jo tross alt 1000-1500 kr

Det er ikke "bare" for alle å gå til en privat ul da,. Koster jo tross alt 1000-1500 kr

Jada du, det kan koste 1500 og mere til, det beror vel helt på hvem man går til, ikke sant? Jeg har vært på flere private UL (hos ulike) og betalt alt fra 500kr til 1200kr. I dette svangerskapet har jeg vært til to ulike for UL og betalt 500 hos den ene og 700 hos den andre. Bor i Rogaland.

En får vel også som oftest råd til det man virkelig har lyst til, så spør du meg så dreier det seg mye om hvordan man prioriterer.

dere som har hatt det.. hva var målene deres på i uke 34/35..altså MPD/MAD

Vet ikke om dette hjelper noe men kan nå skrive fordet :)

Uke 32/5 BPD 87 MAD 91

Uke 36/6 BPD 97 MAD 108 Vekst a. % + 13,22

Jeg får vekstestimering fordi jeg har svangerskapsdiabetes så baby blir mest sannsynlig større en normalt..

takk for svar...har blitt målt av to ulike leger..tusser bare på at hodemålet plutselig ble så stort..men da var det en annen lege som målte.. 34+5 var bpd 94 og Mad 90.. han sa bare at det blir en lang og tynn baby.. i uke 33 var hodemålet på 87 og magemål på 87..men dette er målt av to ulike leger.. bekymmrer meg at hodet er blitt så stort..::/

Annonse

takk for svar...har blitt målt av to ulike leger..tusser bare på at hodemålet plutselig ble så stort..men da var det en annen lege som målte.. 34+5 var bpd 94 og Mad 90.. han sa bare at det blir en lang og tynn baby.. i uke 33 var hodemålet på 87 og magemål på 87..men dette er målt av to ulike leger.. bekymmrer meg at hodet er blitt så stort..::/

Om du har mulighet, så ta heller å ring legen eller der du tok UL og hør med de og be de forklare deg målene. Mye bedre det enn at du skal gå rundt å bekymre deg for noe - som jeg forøvrig jeg tror ikke at du trenger.

Hadde det vært noe galt/unormalt, så ville du fått beskjed om det.

Lykke til :)

Endret av mamma.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...