Gå til innhold

Hva slags damer bryr seg om hvordan de tar seg ut når de føder? Morsomt funn...

Anbefalte innlegg

Hehe.. underlivet må barberes hvis man skal ta keisersnitt. Ihvertfall her jeg bor -og jeg foretrekker å gjøre det selv!

Må innrømme at jeg tenker på hvordan jeg ser under fødsel/keisersnitt ja..;-)

De barberer ikke underlivet men akkurat rundt der de skal legge snittet ;)

Jo jeg har tatt 3 keisersnitt- og her må allt barberes;-)

Fikk beskjed om at jeg måtte barbere alt som syntes når jeg stod med beina samlet.. Da kunne jeg like gjerne ta alt :)

Og absolutt noe jeg foretrekker å ordne selv..

Fortsetter under...

Hehe.. underlivet må barberes hvis man skal ta keisersnitt. Ihvertfall her jeg bor -og jeg foretrekker å gjøre det selv!

Fikk beskjed om at jeg måtte barbere alt som syntes når jeg stod med beina samlet.. Da kunne jeg like gjerne ta alt :)

Jeg tenkte jo hele underlivet nå da :P

Men det er godt mulig dere har rett. Skal ikke påstå at jeg er helt sikker her :)

hehe.. ser liksom så dumt ut hvis man tar allt det som er synlig mens man står med beina samla, men lar "skjegget" være igjen;-)

Tror nok du har rett i at de ikke hadde tatt kjønnsleppene og bakover om jeg ikke hadde tatt det selv;-D

Er førstegangsfødende, og har ingen planer om å trimme håret nedentil i forbindelse med fødsel, eller sminke meg.

Normalt sett er jeg alltid hårløs der nede, mens nå på slutten ser jeg jo ikke en pøkk, og kommer ikke ordentlig til heller. Så nå har jeg bare latt det gro, rett og slett fordi jeg ikke orker stå et kvarter for å barbere meg. Mannen bryr seg også fint lite om det i disse dager :)

Dessuten må det jo være max ubehagelig og upraktisk å ha en kløete hufse samtidig som man har et par sting nedentil etter fødsel. Har iallefall lest om flere som angret veldig på intimbarbering rett før fødsel pga hår som vokste og irriterte i stingene etterpå.

Ser ikke noe poeng i å "pynte" seg til et event som er grisete og så lite glamorøst som man får det til med bæsj, vann og blod. Har ingen planer om å ta meg bra ut for mannen sin del heller.

Så her blir det blå sykehus skjorte, og helt sikkert kliss naken etter hvert. Tror jeg bryr meg fint lite :)

Dette blir min tredje fødsel, og jeg vet av erfaring at når smertene kommer, så bryr jeg meg kun om EN ting, og det er den jobben jeg skal gjøre for å få babyen ut.

Det er 2 ting som skal gjøres; (om jeg rekker det.. Etter to laaaange og harde fødlser har jeg bestemt at den siste skal gå unna i rakettfart;-)

1. Intimbarbering; Og her skal alt bort! Det er mest prakstisk og hygienisk -syntes jeg når man skal vaske seg i ettertid... Det er ikke så veldig god å gnikke og gni - men bare skylle;-)@

2. Klyster! For min del finnes det ikke noe verre enn å gå på do for første gang etter fødselen - og da er det en fordel å være "tømt" slik at man kan holde seg kanskje en dag etter fødselen!

Annonse

Haha ha :-D Gratulerer folkens!! Jeg skal ikke pynte meg på barsel! Gir langt f i om folk ser meg i joggebukse da altså. Med tanke på bilder senere tenker jeg at jeg vil huske hele opplevelsen-det er helt naturlig å se litt sliten ut i den perioden, og i ettertid skal jeg stolt vise dem fram å huske alt sammen! Og jeg synes synd på dere som tar med ettersittende bukser på sykehuset det er jammen ømt og sårt nok etterpå om man ikke skal ha det fælt når man går også ;-)

Hvordan jeg så ut da jeg kom til føden var ikke akkurat i tankene da. Tidlig om morgenen i joggebukse og med 5 cm åpning....de smertene fjernet all fornuft og tanker om utseende. Varm var jeg også, så jeg nektet å ha klær på meg. Lå splitter naken og rautet som en ku i 4 timer :P Så ingen fødekjole, maskara eller pedikyr på meg, nei :P

Gjest Kira bjeffer!

Jeg tenkte jo hele underlivet nå da :P

Men det er godt mulig dere har rett. Skal ikke påstå at jeg er helt sikker her :)

Før mitt første ks i 2009 fikk jeg beskjed om å barbere bort så mye som mulig. Før mitt andre ks i 2012 fikk jeg streng beskjed om å ikke barbere noe som helst de siste ukene før ks (det var stas kan dere tenke dere ;) ). De hadde innført nye regler for å minske infeksjonsfaren.

Det var på samme sykehus begge gangene, men kanskje det er litt forskjellig praksis rundt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...