Gå til innhold

Hva slags damer bryr seg om hvordan de tar seg ut når de føder? Morsomt funn...

Anbefalte innlegg

Jeg var innom et amerikansk forum for gravide damer der de diskuterte hva de skulle ha på seg under sin vannfødsel. Noen postet denne linken til en vannfødsel outfit. Tror jeg ler meg ihjel:

http://heatherfrancesca.wordpress.com/glabour-birthing-outfit/

De kaller det "Glabour-outfit", altså blanding av glamour og labour.

Personlig så bryr jeg meg ikke i det hele tatt om hvordan jeg ser ut når jeg føder og det hjelper ikke å pynte seg uansett; gørr blir det ;)

Men synes jo enkelte damer er veldig søte, da- som på død og liv prøver så desperat å ivareta sin "eleganse" :P

Fortsetter under...

må ærlig innrømme at jeg tenkte på hvordan jeg tok meg ut under mine tidligere fødsler, og kommer nok til å gjøre det nå også.. Stod 2 timer i dusjen på obs posten og prøvde å barbere beina mine siden jeg ble satt i gang helt uventet med nr.2, hehe :)

Men nr. 3 så fikk jeg litt mer tid på å planlegge og stillte ferdig vokset og hadde en fin bikini med som jeg fikk god bruk for faktisk, siden det var utrolig varmt den dagen, trasket rundt i inne på rommet i bikini og skjerf rundt livet, de der sykehusshortene vil ikke jeg verken ha eller se..

Synes det er greit å føle seg vel, og det gjør jeg ved å se bra ut, så litt glamour på fødestuen skader vel ikke? :)

Har også hatt og skal ha denne gangen også, litt fine men selvfølgelig behagelige barselklær, og har med litt enkel sminke, lipgloss og mascara, det blir jo tatt en del bilder og ønsker ikke å se tilbake å tenke, herregud så jævlig jeg så ut..

Men for all del, det er ikke det viktigste med en fødsel, men litt fin kan man da få være!! ;)

Sist fødsel nektet jeg å ta av meg sokkene, for hadde så stygge føtter. Blir nok likt denne gangen.. Leggene skal barberes, og armhulene. Kommer til å ha med meg vanlige klær, ikke joggeklær til dagene på barsel om jeg Må være der.

Er ikke forfengelig en meter, men har lært av min mor at det er viktig å føle seg vel etter en slik bragd. Så sminken og klærne blir nok med i bagen ;) Hihi, men bikini bruker jeg ikke, hverken i gravid eller "normal" tilstand :)

Sykehusskjorte og nettingtruse er helt fint under fødsel for min del :-) og ullsokkene blir nok med:-) men til barsel er det fint å ha med seg klær man ser litt ok ut i, jeg er iallefall sånn at selvtilliten min (og humøret) er bedre når jeg ser noenlunde ut :-)

Gjest Mammantil2prinser

Jeg tenker veldig på hvordan jeg tar meg ut! :) enda mer denne gang enn med forrigie. Jeg vil være både pent stelt på hår og en grei mengde sminke (som går under fødsel). Jeg vil også ha glatte legger :) å en busk nedentil som ikke er sammnegrodd, da VET jeg at jeg kommer til å takle fødselen bedre, altså hvis jeg føler meg så vel jeg kan i en slik situasjon :)

Prøver å finne en fin fødselsfrakk jeg kan føde i, da jeg HATER den ekle blå nattetrøya vi får der!

Men dette er jo smak og behag hva folk vil legge i det :)

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

Glamour på fødestua? Hva er glamorøst med å spy, blø, sprekke, bæsje på seg, hyle og vræle? Ingenting som jeg kan se... Og da hjelper det ikke å stivsminke seg, ta brasiliansk voks og putte på seg en ballkjole

Nå hadde jeg keisersnitt da, så det blir kanskje litt annerledes, men jeg er veldig glad jeg tok med litt sminke og noen litt ordentlige klær til dagene på barsel. Følte meg så mye bedre når jeg kunne stelle meg litt etter første dusjen..

Hadde forresten også nybarberte legger og underliv, men det var mest for min egen selvfølelse. Med tanke på at vilt fremmede mennesker skal sette løfte deg over på operasjonsbordet, sette kateter osv.

Sykehusskjorte og nettingtruse er helt fint under fødsel for min del :-) og ullsokkene blir nok med:-) men til barsel er det fint å ha med seg klær man ser litt ok ut i, jeg er iallefall sånn at selvtilliten min (og humøret) er bedre når jeg ser noenlunde ut :-)

Ja, samme her. Etter fødsel er det greit å føle seg fin og stelt. Jeg bare synes det blir litt komisk med disse jåledamene som tror at det hjelper å ha neglisje på seg når de føder. :P

Jeg har aldri født før, så jeg vet ikke hvor opptatt man er av utseendet sitt i kampens hete. Har ikke tenkt å pynte meg, akkurat, men et minimum av velvære synes jeg må være greit.

Som mange andre skriver vil jeg også av-pelse bein og underliv, om jeg nå kommer til akkurat der! (det har jo vært ekstremsport å regne en måneds tid nå... er i uke 32+6).

Litt avhengig av når det starter vil jeg forsøke å ikke føle meg er lefse enn nødvendig. Kommer neppe til å prioritere heftig sminke dersom det starter på natten, men et strøk maskara gjør underverker! Om det skjer på dagen er jeg vel klar for action sånn som jeg er.

Men til dagene etterpå vil jeg nok sørge for å stelle meg litt mer. Blir neppe ubehagelige klær på meg, men de myke, svarte og relativt tettsittende mammabuksene jeg bruker på kvelden hjemme og på trening vil nok være gull. De er både pene og behagelige:) Men det blir mest for min skyld, for føler ikke at jeg må "pynte" meg for noen andre, altså. Og bildene som blir tatt da forsvinner ikke med det første:-)

Synes det er veldig kult jeg at noen velger å ta med litt glamour inn på fødestua :) Er ikke så veldig nøye på det selv, var ikke noe jeg tenkte over forrige gang i alle fall, men all honnør fra meg til de som gjør det :) Stå på! :)

Annonse

Hehe.. underlivet må barberes hvis man skal ta keisersnitt. Ihvertfall her jeg bor -og jeg foretrekker å gjøre det selv!

Må innrømme at jeg tenker på hvordan jeg ser under fødsel/keisersnitt ja..;-)

Hvorfor skal underlivet barberes?

Er jo ikke anbefalt siste mnd før fødsel pga større infeksjonsfare dersom en må sys etterpå..

Akkurat når det gjelder barbering av underlivet så anbefaler jeg det for tiden etter fødselen. Man blør jo en del og må kanskje sy og da blir det lettere å holde rent. Det gjør vondt å vaske rundt evt. sår hvis du har mye sår der...huff.

Hadde ingen prblemer etter forrige fødsel hvor jeg måtte sy.

Brukte lunket vann som jeg skylte med,eller satt i grønnsåpevann om det ble sårt.

Vil ikke fjerne håretder nå i alle fall, 14 dager til termin, vuhuuu!

Jeg trodde jeg skulle bry meg om det, og t.o.m. kanskje bli brydd av å ligge der å spre beina... Nå hadde jeg hele 7 personer der inne når jeg fødte, å jeg brydde meg overhode ikke over hva jeg sa eller hvordan jeg så ut. Jeg skulle bare ha ut den babyen ;)

Hehe.. underlivet må barberes hvis man skal ta keisersnitt. Ihvertfall her jeg bor -og jeg foretrekker å gjøre det selv!

De barberer ikke underlivet men akkurat rundt der de skal legge snittet ;)

Er jo ikke snakk om å "plukke høna" helt, men litt frisering vil jeg absolutt anbefale. trenger ikke en stor ustellt dott der nede for å beskytte mot bakterier.. og så er det ganske ubehagelig og ekkelt å vaske seg og ha fullt av "blod i busken".. Men for all del, dere som går for urkvinne-stilen må få lov til det, bare anbefaler det ikke :)))

Jeg har aldri født før, så jeg vet ikke hvor opptatt man er av utseendet sitt i kampens hete. Har ikke tenkt å pynte meg, akkurat, men et minimum av velvære synes jeg må være greit.

Som mange andre skriver vil jeg også av-pelse bein og underliv, om jeg nå kommer til akkurat der! (det har jo vært ekstremsport å regne en måneds tid nå... er i uke 32+6).

Litt avhengig av når det starter vil jeg forsøke å ikke føle meg er lefse enn nødvendig. Kommer neppe til å prioritere heftig sminke dersom det starter på natten, men et strøk maskara gjør underverker! Om det skjer på dagen er jeg vel klar for action sånn som jeg er.

Men til dagene etterpå vil jeg nok sørge for å stelle meg litt mer. Blir neppe ubehagelige klær på meg, men de myke, svarte og relativt tettsittende mammabuksene jeg bruker på kvelden hjemme og på trening vil nok være gull. De er både pene og behagelige:) Men det blir mest for min skyld, for føler ikke at jeg må "pynte" meg for noen andre, altså. Og bildene som blir tatt da forsvinner ikke med det første:-)

Tettsittende bukser til barsel er ikke å anbefale! Stor sjanse for at man må bruke bleier, iallefall det første døgnet pga blødninger og urinlekasjer...

Sist kom vi så seint inn på sykehuset at jeg var ikledd sånn sykehusskjorte før jeg skjønte hva som skjedde. Og i alt som skjedde etterpå kan jeg ikke huske å ha tenkt på hva jeg hadde på meg før langt utpå dager etter...

Denne gangen har jeg vokst ut av gravidklærene allerede, bærer tvillinger. Jeg har nøyaktig en behagelig joggebukse og den er jeg pent nødt til å gå i over alt! Har i tillegg en så utvaska tights at den er gjennomsiktig - den tas i bruk når den andre må vaskes. Så hva jeg skal ha på meg i forbindelse med fødselen eller på barsel er egentlig ikke noe spørsmål... Og barbering? Kommer ikke til leggene, så mer intimt blir uaktuelt å vurdere ...

De barberer ikke underlivet men akkurat rundt der de skal legge snittet ;)

Jo jeg har tatt 3 keisersnitt- og her må allt barberes;-)

Gjest Mammantil2prinser

Ja jeg er vell helt gal jeg da som igår bestilte fødefrakk og ammekjole og div ;)

http://www.amazon.co...ds=Baby+be+mine

Skulle egentlig bestille dette, men vet ikke kjønn :)http://www.amazon.co...ds=Baby+be+mine

Og denne til å føde i :) skulle egentlig ha den som er lik ammekjolen, men det var utsolgt :/

Gleder meg :)

Koselig med nattkjole, da :)

men det fødeantrekket syntes jeg var utrolig upraktisk - i alle fall dersom du også tenker å ha det på deg i fødselens siste fase - når babyen kommer ut. Da må du jo enten kle det av deg, eller hepse det opp rundt halsen for at babyen skal kunne komme opp på brystet ditt med en gang.

Gjest Mammantil2prinser

Ja jeg er vell helt gal jeg da som igår bestilte fødefrakk og ammekjole og div ;)

Skulle egentlig bestille dette, men vet ikke kjønn :)http://www.amazon.co...ds=Baby+be+mine

Og denne til å føde i :) skulle egentlig ha den som er lik ammekjolen, men det var utsolgt :/

Gleder meg :)

Koselig med nattkjole, da :)

men det fødeantrekket syntes jeg var utrolig upraktisk - i alle fall dersom du også tenker å ha det på deg i fødselens siste fase - når babyen kommer ut. Da må du jo enten kle det av deg, eller hepse det opp rundt halsen for at babyen skal kunne komme opp på brystet ditt med en gang.

Det er åpninger på hver side oppe :) hvis ikke får jeg ha den bak frem hvor det er åpning på hele :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...