Turtelduen Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Noen som har opplevd det eller hørt andre? Jeg kan bevege håndleddet, så det er helt fint. Men det er vondt å sprike med fingre og trykke oppå hånden. Midt på. Jeg klarte jo å falle på rompa, og tok meg imot med utstrakt hånd. Jeg vet ikke om det er heldigvis eller ikke, men klokka hindret håndleddet i å bli bøyd enda lengre opp, ellers hadde det nok vært brudd i håndleddet. Men derimot gjorde det da slik at den delen som en stiller klokka på blr trykket hardt på håndoverflaten. Og det blir bare vondere og vondere og hovnet. Men er dette symptomer på annet enn forslått? Merker smerter, men mindre når jeg holder i ro. Når jeg trykker på stedet gjør det utrolig vondt. Hvordan oppleves brudd?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Det er helt mulig! Jeg har ikke prøvd det i hånda, men i foten (lilletåa). Var ikke spesielt behagelig det....Kjentes ut som om hele foten var vond. Det er samme erfaring jeg vet en som brakk et par ben i foten også hadde. Det er greit å få sjekket det opp med røtgen så du kan ta de nødvendige forholdsregler og eventuelt bli operert hvis det er noe som har kommet i feilstilling (det kan gi varige men dersom det ikke blir gjort noe med.). Stort sett tror jeg ikke de gjør noe med det annet enn at stedet må få ro til det har grodd.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Samboeren min gjorde det... De fant ikke noe på røntgen på sukehuset her, men han dro på Ullevål, og der fant de det:-)
HerGårDetUnna!!! Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Jeg knakk et bein i hånda for mange år siden, det som er over ringfingeren om du forstår. Måtte operere inn plate og skruer for å unngå at det grodde stygt. Jævlig vondt! Knakk det da jeg slo hånden i en vegg i raseri... (i min ungdom vel og merke....) Endret 20. oktober 2012 av HerGårDetUnna!!!
Fiemamma Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Du kan godt ha fått brudd i en av metakarpene hvis du har smerter ja. Dra på legevakten og få deg en røntgen! Det kan bli et helvete hvis det er brudd og gror stygt.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Enig med LilleFie! Dra på legevakten og få tatt et røntgenbilde av hånden. Be dem se spesielt nøye etter brudd i håndrotsknoklene, da disse ofte blir oversett hvis de ikke er veldig nøye. Siden man bruker hånden til alt mulig og dermed belaster er det større fare for at et brudd ikke gror riktig igjen, og da vil man ofte ende med for tidlig slitasje i håndleddet, og få smerteproblematikk senere pga dette. Har vært borti flere med fysiske jobber som har vært nødt til å slutte i jobbene sine pga slike skader. Så legevakta, røntgen og spør dem spesielt om de har sjekket håndrotsknoklene, evt be dem vise på bildene om de har tid. Be om å få med deg en disk med bildene på slik at du har bildene selv også. Hvis det ikke er brudd og du likevel har smerter over helgen så kontakter du en kiropraktor. Det er nemlig ikke uvanlig at en eller flere av disse knoklene kan komme litt ut av stilling ved slike fall, og da kan en god kiropraktor få dem på plass igjen. Jeg har ustabile håndledd/håndrotsknokler selv, og må en gang i blant få justert feilstillinger der. I så fall er det greit for en kiropraktor å se bildene siden det er tatt bilder. Ikke utsett legevakt/røntgen, for hvis det er noe som bør opereres så bør dette gjøres snart! God bedring
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Signerer alle ovenfor, håper du har kommet deg til legevakten nå. Er det brudd så må dette ordnes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå