Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har en bachelorgrad + et år med videreutdanning, 60 studiepoeng. Har jeg da fortsatt lavere grad eller nå høyere grad?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg vil tippe lavere grad, for 60 studiepoeng gir ikke endring av grad.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Lavere grad. Høyere grad er master/hovedfag
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Det er så vidt jeg har forstått hvilket "nivå" - altså antall år på samme utdanning som teller - bachelor, master (før hovedfag) osv. Selv har jeg mer enn 6 års høyere utdanning, men siden det bare er noe av dette som bygger "oppå" hverandre så har jeg ikke en "høyrere grad". Så kan man jo spørre seg om hva som er best egnet i de fleste jobber i dag. Noen få jobber er helt spesialiserte, men for de fleste jobber er det å ha en god bredde minst like viktig. Synes derfor det alltid har vært rart med "belønningen" for de som tar lange studier ifht lånekassen osv. Føler at det er litt gammeldags.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har snart 2 bachelorgrader + 60 poeng videreutdanning på den ene bacheloren. Men jeg har likevel ikke høyere grad fordi jeg verken har master eller doktorgrad i noen av fagene
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Det er nok lavere grad ja. Jeg har fem år, men kun bachelor i en av fagene, da regnes det som lavere grad. Sikkert lurere å ta master i et fag for jeg ser at mange jobber søker folk med høyere grad..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 Lavere grad innen høyere utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Så f.eks 2 videreutdanninger a 60 studiepoeng gir fortsatt en lavere grad enn master selv om det til sammen blir like mange studiepoeng? HI.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Så f.eks 2 videreutdanninger a 60 studiepoeng gir fortsatt en lavere grad enn master selv om det til sammen blir like mange studiepoeng? HI. Ja. det gir fortsatt en lavere grad
aanonym Skrevet 20. oktober 2012 #11 Skrevet 20. oktober 2012 Det er så vidt jeg har forstått hvilket "nivå" - altså antall år på samme utdanning som teller - bachelor, master (før hovedfag) osv. Selv har jeg mer enn 6 års høyere utdanning, men siden det bare er noe av dette som bygger "oppå" hverandre så har jeg ikke en "høyrere grad". Så kan man jo spørre seg om hva som er best egnet i de fleste jobber i dag. Noen få jobber er helt spesialiserte, men for de fleste jobber er det å ha en god bredde minst like viktig. Synes derfor det alltid har vært rart med "belønningen" for de som tar lange studier ifht lånekassen osv. Føler at det er litt gammeldags. Det å fullføre et langvarig utdanningsløp på et svært høyt nivå har en helt egen verdi som man ikke får gjennom ørten Bachelorgrader og enkeltemner. Å shoppe litt her og der kan hvem som helst gjøre, men ikke alle klarer å stå løpet ut, at dette premieres hos bl.a. Lånekassen er ikke vanskelig å forstå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå