Gå til innhold

Lavt hcg nivå...på14DPO..noen ???

Anbefalte innlegg

- hvor det alikevel har gått bra???

Jeg vet ikke hvor lavt - men det lå i grenseland. Men utifra det jeg har funnet på nett - så er det slik at hvis stigningen blir bra så finnes det no noen små muligheter..Men det er jo ikke noe jeg kan innvirke på ...det må bare gå sin gang.

Hvorvidt det ikke er snakk om graviditet utenfor livmor - kjenner jeg " blir litt stressa " av denne siste linjen over...håper ikke det er tilfelle. Skal ta ny blodprøve om en uke igjen.

Er det noen flere her inne som har hatt graviditet utenfor livmor??

Hadde du noen andre symptomer enn vanlig gravid symptomer??

Bortsett fra akutte magesmerter som kan komme etterhvert??

Lurer veldig og håper noen kan svare meg...

Klem

fra

ønskerbarn3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982247-lavt-hcg-niv%C3%A5p%C3%A514dponoen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Ang Hcg så vet jeg ikke. Men jeg har vært gravid utenfor livmor, og det var ikke godt for å si det sånn... Jeg hadde småblødninger og fikk kraftige magesmerter og pustevansker. Var ke 5+3). Dette skjedde i løpet av en dag. Nå var det alvorlig for min del, ble hasteoperert.(hadde så mye blod i buken at det så ut som jeg var 6 mnd på vei). Slik trenger det absolutt ikke å gå!!!!

Krysser fingrene for at det går bra med deg!

Masse lykke til!

Jeg hadde HCG på 100 14 dpo (dette er vel egentlig ok) Er enormt store forskjeller på nivåene. En kan bli tullete av å prøve å tolke :-) Min hadde steget til 340 etter 4 dager, Noe som nesten var firedoblet som den skulle. Jeg ble selvfølgelig bekymret for om dette kunne gå riktig vei, men jeg er nå 11+2 så alt er ok :-) Legger ved en link angående HCG nivå. her ser du hvor store forskjellene kan være. Jar hørt om de som har målt HCG nedi 40 som det har gått fint med. Lykke til!

http://betabase.info/showBasicChart.php?type=Single&start_age=35&end_age=37

Jeg hadde HCG på 129 på testdagen, altså 16 DPO, og det var helt fint sa klinikken :)

Men, dumme meg googlet jo dette og ble jo bare superbekymret :/

Så da målte jeg stigningen 3 dager etterpå og da hadde den mer enn tredoblet seg. Er dog fremdeles like bekymret! :)

Tror man nesten gjør ting verre med disse HCG målingene jeg...

Jeg ble skikkelig pessimistisk av det :)

Men som loven1976 sier, det finnes eksempler på de som har hatt kjempelave verdier, og født flotte barn 8 mnd etterpå selvom :)

Selv hadde jeg bare en verdi på 39 eller 37 på rd 14, og det var hele 17 dager etter befrukting, Satt inn 8 delt egg. Vel gullungen er snart 4,5 år:-) Så det kan fint gå bra med lav hcg, men tror ikke jeg har hørt om mange mange andre som har hatt like lav som meg eller lavere når man var så lang tid etter befrukting. De ville egentlig sette meg 3 dager tilbake på ul, lå alltid et par dager etter på målene på ultralydene, så han var muligens en litt "slow starter":-)

Ja, det har jeg også hørt om, at egget kan "stoppe" litt opp og at det dermed fester seg senere enn antatt :)

Da vil man jo ha lavere HCG verdier :)

Men det sies jo også at man produserer ulikt med HCG fra graviditet til graviditet og fra kvinne til kvinne :)

Annonse

Brun/ mørkerød blødning startet i ettermiddag - så da er det vel over...ca 4+2...

Jeg våknet tidlig imorgen med feberfølelse i kroppen og litt vondt i magen - la meg på andre siden og sov videre.

Sto opp 2.5 time senere - dusjet - spiste frokost/ lunch med snuppa.....fikk begynnende vondt i hode og skuldre da.....og det ble bare værre - la meg til slutt på sofa - tok en paracet...hadde så vondt i hodet at jeg ikke klarte å sove...men etter 3 timer måtte jeg ut av døra..og når jeg skulle på do da var det brunaktig gørr - blod der....og nå snart 8 timer senere har det kommet noen små geleklumper ut og det som kommer ut av farge er brunt/ mørkerødt....

Så det lenge det ikke var " liv laga " som det heter - er jeg bare glad for at det ikke skulle være en XU eller noe lignende jeg...

Skal jo ta blodprøve om 6 dager uansett da....til KK..håper jeg ikke må til legen..

Klem

fra

øB3

Gjest Trulte med to små

Brun/ mØrkerØd blØdning startet i ettermiddag - så da er det vel over...ca 4+2...

Jeg våknet tidlig imorgen med feberfØlelse i kroppen og litt vondt i magen - la meg på andre siden og sov videre.

Sto opp 2.5 time senere - dusjet - spiste frokost/ lunch med snuppa.....fikk begynnende vondt i hode og skuldre da.....og det ble bare værre - la meg til slutt på sofa - tok en paracet...hadde så vondt i hodet at jeg ikke klarte å sove...men etter 3 timer måtte jeg ut av dØra..og når jeg skulle på do da var det brunaktig gØrr - blod der....og nå snart 8 timer senere har det kommet noen små geleklumper ut og det som kommer ut av farge er brunt/ mØrkerØdt....

Så det lenge det ikke var " liv laga " som det heter - er jeg bare glad for at det ikke skulle være en XU eller noe lignende jeg...

Skal jo ta blodprØve om 6 dager uansett da....til KK..håper jeg ikke må til legen..

Klem

fra

ØB3

Huffda kjære deg! Det er alltid så trist å lese om folk som opplever slike ting, men det er vel lov å forsiktig håpe at dette kan gå bra alikevel? Jeg sender gode tanker!

Jeg hadde hcg på 22 på rugedag 14 (trisdag forgje uke) og i dag var den på 368... Så her er det bare å smøre seg med tolmodighet! Jeg må ned igjen på fredag for enda en test :)

Den kan gå veien, men det kan også være en exu.

Er det exu vil du ha mye stikninger og smerter på ene siden. Da fikk jeg beskjed om å ta kontakt med sykehuset direkte og ikke via lege! :)

Lykke til! Dette er spennede tider!

Jeg hadde hcg på 22 på rugedag 14 (trisdag forgje uke) og i dag var den på 368... Så her er det bare å smøre seg med tolmodighet! Jeg må ned igjen på fredag for enda en test :)

Er det exu vil du ha mye stikninger og smerter på ene siden. Da fikk jeg beskjed om å ta kontakt med sykehuset direkte og ikke via lege! :)

har ikke du hatt ordentig pos test, hvorfor følger de så opp Hcg nivået ditt? de tar jo ikke min engang liksom ,rart det er så forskjell..

Jeg holder til på Haukeland, å der er de strenge.

Er hcgen på over 20 vil de følge opp, fordi det da kan være tegn på svangerskap uten for livmoren. Jeg lå i grense land, men sykepleieren ville jeg skulle ta en blodprøve til :) Glad jeg gjord det!

Det er synd det er så store forskjeller fra klinikk til klinikk. Men er glad de følger godt opp på Haukeland :)

har ikke du hatt ordentig pos test, hvorfor følger de så opp Hcg nivået ditt? de tar jo ikke min engang liksom ,rart det er så forskjell..

Blir nok ikke et nytt norges medlem i staten fra min side,,,

18 dpo altså igår...fikk svar idag på stigning til 38...det er jo altfor lite på 4 dager...-(

Men sluttet å blø allerede på mandag ettermiddag - rare greier...trodde jeg skulle blø mye og lenge jeg....

Satser på neste runde i jan/ februar på Riksen jeg...har litt vondt i magen - men det er øverst bare..og stikninger i siden...

Jeg har overlevd en tarmslyng så dette er barnemat....hvis det ikke plutselig skulle skje noe mere da....:-0

Klem

klem

Annonse

Neei :( Så trist å høre :(

Skal du inn å ta enda en blodprøve for å få bekreftet at hcg er ute av kroppen?

Du må ha masse lykke til med nytt forsøk på nyåret :)

Jepp - blodprøve på torsdag og negativt og siste svar på fredag i denne runden....

Lykke til videre som ruger du <3

Klem klem

Nå har jeg ventet og ventet og atter ventet på 3 svar på hcg prøva mi .Jeg hadde regnet med svar på fredag den 26 - men den hadde de ikke fått inn enda....

Hele helgen har gått til mest negative tanker - men litt positive ønsker ved siden av.

Idag mandag ringer jeg inn - grøss og gru - prøven er fortsatt ikke ferdigstilt - så får beskjed om å ringe tilbake igjen imorgen...igjen...

Det er en skikkelig " grue - telefon".....

Til tross for at jeg har lest noen historier de siste dagene - hvor det for noen alikevel har gått bra....

Nattaklem

fra

ønskerbarn3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...