Gå til innhold

Lakserolje..nå vil jeg høre erfaringe for/imot! Er ved bristepunktet :(

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Hva er deres erfaring med dette?

Hjalp det, eller var det bare helt jævelig og vondt og div?

Jeg er veldig imot dette, men nå har jeg faktisk begynt å vurdere det når termin nærmer seg. Jeg sover ikke, klarer ikke kle på meg selv, klarer nesten ikke gå og er så full i vann at halve kunne nytte.

Er dette virkelig så farlig som mange hysteriske skal ha det til? Eller er det slik som med alt du leser dom ender med (i verste fall fosterdød)?

Dere som har prøvd, hva skjedde?

Fortsetter under...

Hei! Jeg prøvde det når jeg gikk mot slutten med nr. 2. Venter nå nr. 3. Ikke prøv det!! Jeg ble veldig kvalm og kraftige magesmerter. Men det ble ikke noe mere modent av det. Noen sier det også kan føre til styrt fødsel. Prøv heller modningsakkepunktur. Det satt mere fart på sakene. Min første tok det 42 timer å føde, mens nr. 2 tok bare 5,5 time. Jeg tror det hadde noe med modningsakkupunkturen.

Ikke prøv!!!! Gikk i fella med førstemann ....etter lange timer på do hvor alt kom begge veier, så startet en riestorm uten like!!! Rett på ahus og etter noen timer der viste det seg at med så kraftige rier/ smerter så var det 0cm og ingen modning, riene satte i gang på tross kroppen ikke klar...sendt hjem og hadde vondt hele natten...så gikk det plutselig over...,.fortalte jo på ahus hva jeg hadde tatt, og de frarådet på det sterkeste....ei annen her inne som prøvde samme dag som meg, endte med hastesnitt da babyen ikke tålte mors riestorm(som ikke førte noe vei) alt gikk bra med baby altså, men sier jo litt hvor kraftige saker dette er....når jeg kjøpte lakseroljen den gangen krevde hun på apoteket å se helsekortet mitt for å se at barnet mitt var til termin(det står ikke fremme i butikken, sikkert av en grunn)

Nei det er rent avføringsmiddel....ikke noe for modning.....om man i hele tatt klarer å svelge ned det, er som tykk tran...ugh.. uansett vil du havne på do resten av kvelden natta...husker jeg spøy og spøy, og når magen var tom fortsatte brekningene så ille at jeg hadde vondt for å puste :/ men har og lest på nett at de fleste som har tatt lakserolje kun har havnet på do og spydd men ikke noe rier......

lakserolje er noe jeg ikke vil prøve.. uff tenk å sitte på do i timevis bare!! -og synes ikke noe om at jeg plutselig kan få stormrier som det snakkes om her.. Skal heller være tålmodig ;)

Annonse

Jeg tok lakserolje 10 dager på overtid for 5 år siden, gjekk la meg, våknet etter 3 timer, satt på do, wips så var riene i gang, etter 2 timer kom de med 3 minutters mellomrom. Så ja lakseroljen virket, kanskje vel godt, etter 7 timers tid måtte hun ut fort pga oksygennivået sank, men vet ikke om det hadde sammenheng med lakseroljen. Skal uansett ikke ta det denne gang....

Gjest Mammantil2prinser

Prøv å ha sex heller. Det er et stoff k sæden som modner på samme måte som modningspillene. Dette funket iallefall for oss!;-)

Uff ja, den som kunne det :( kan ikke pga bekkenløsningen :(...men skulle gjeeeerne gjort det ja :)

Men skal nok ikke ta lakserolje etter hva jeg leser :o

Jeg har god erfaring med det. Men tror man må være moden for at det skal funke... Jeg tok det en dag på overtid, og etter noen timer var jeg i gang. Fikk en super fødsel, rask, men ikke for rask.... Så jeg gjør de samme igjen om jeg går på overtid denne gangen og.

Gjest Mammantil2prinser

Jeg har god erfaring med det. Men tror man må være moden for at det skal funke... Jeg tok det en dag på overtid, og etter noen timer var jeg i gang. Fikk en super fødsel, rask, men ikke for rask.... Så jeg gjør de samme igjen om jeg går på overtid denne gangen og.

Godt å høre denne siden også :)

Du må være forsiktig... Jeg fikk stripping på sykehuset to dager etter termin, bare timer senere hadde jeg født. be jordmor sende deg til sykehuset for skikkelig stripping. Det funker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...