Gå til innhold

hvor mange her inne r dritt lei og bare vnter på å føde de nærmeste dagene?

Anbefalte innlegg

lykke til må få høre =) er redd jeg må bli igangsatt..... hvordan gjør de d???

Med meg setter de inn ballongkateter i morgen (som modner livmorhalsen). Denne kan visstnok sette i gang ting naturlig. Deretter kommer jeg tilbake tirsdag og får hormoner om ingenting har skjedd av seg selv. Deretter blir jeg på sykehuset til jeg har født.

gruer du deg? lykke til! du er heldig som skal møte din lille kanskje i morgen;) sitter her og bare HåPER på at d kanskje skjer noe i natt(men d gjør d ikke) =) må få høre når du har født! =)

Kan vel heller kalle det gru-gleding, men gleder meg aller mest. Vet jo ikke helt hva jeg går til, det er litt skremmende. Synes så mange venninner har hatt dramatiske fødsler som ikke gikk helt slik de trodde. Men forsøker å tenke positivt og fokusere på belønningen. Og det er så godt å vite at innen onsdag har jeg møtt mitt lille vidunder <3 Jeg holder dere oppdatert både her og på bloggen min :-)

Fortsetter under...

Jeg har 4 dager igjen til termin. Min menstermin var den 20.10., så hadde egentlig regnet med at noe skulle skje snart. Når sant skal sies så gikk jeg over termin med begge guttene mine, men hvis jeg gjør det denne gangen også så kan jeg risikerer å få en 5kg baby...og det er ikke noe jeg ønsker.

Får bare vente å skje hva som skjer, det er jo ikke lenge til uansett...dagene blir bare så innmari lange når man venter sånn :)

Lykke til alle sammen :)

Jeg har 4 dager igjen til termin. Min menstermin var den 20.10., så hadde egentlig regnet med at noe skulle skje snart. Når sant skal sies så gikk jeg over termin med begge guttene mine, men hvis jeg gjør det denne gangen også så kan jeg risikerer å få en 5kg baby...og det er ikke noe jeg ønsker.

Får bare vente å skje hva som skjer, det er jo ikke lenge til uansett...dagene blir bare så innmari lange når man venter sånn :)

Lykke til alle sammen :)

ja kjedelig å gå rundt å vente, er oxo redd for å få en stor unge! Forrige mann var 2900 men nå ser det ikke sånn at babyen vil ut kanskje H*n blir 4 kg.......Er veldig irriterende å lese om folk som har termin etter deg føder før deg og folk føder på termindagen sin osv... MEn vi har ikke lenge igjen unasett!!!!!!!! hvordna startet de andre 2 fødslene dine??

En liten oppdatering fra meg. Fikk satt inn ballongkateter i dag og et par timer senere begynte modningsrier som minner om menssmerter. Nå har vi hatt dette sammenhengende i ca 5 timer og de blir bare vondere og vondere og tettere og tettere. Mulig jeg slipper å få hormonpiller i morgen, natten får vise...

En liten oppdatering fra meg. Fikk satt inn ballongkateter i dag og et par timer senere begynte modningsrier som minner om menssmerter. Nå har vi hatt dette sammenhengende i ca 5 timer og de blir bare vondere og vondere og tettere og tettere. Mulig jeg slipper å få hormonpiller i morgen, natten får vise...

Lykke til!!! :)

ja kjedelig å gå rundt å vente, er oxo redd for å få en stor unge! Forrige mann var 2900 men nå ser det ikke sånn at babyen vil ut kanskje H*n blir 4 kg.......Er veldig irriterende å lese om folk som har termin etter deg føder før deg og folk føder på termindagen sin osv... MEn vi har ikke lenge igjen unasett!!!!!!!! hvordna startet de andre 2 fødslene dine??

Hei igjen, ja det er ikke noe gøy å vente slik...de værste dagene er de man går overtid. Da er man så lei!

Den første fødselen startet av seg selv ca 02:30 på natten våknet jeg med menssmerter som ga seg etter etter kort tid, men så kom det igjen....og da var jeg egentlig ikke i tvil på at nå var det i gang. Så jeg stod opp og la meg på soffan i stua og noterte i en blokk hvor ofte og hvor lang tid i mellom. Når klokka var rundt 05:00 ringte jeg føden, og da fikk jeg vite at hvis de ble vondere i løpet av kort tid skulle jeg ringe igjen. Bestemte meg da for å spise og komme meg i dusjen....etter en brødskive begynte det å gjøre mye vondere, så vekket samboeren og sa at nå måtte vi snart dra på sykehuset. Han smilte :) Jeg var så innmari rolig, akkurat som jeg hadde gjort dette tusen ganger før. Riene tok seg veldig opp i løpet av den korte kjøreturen til sykehuset og var vel der rundt 06:00. Ble skrevet inn med en gang pga kraftige rier...de tok vannet etter kort tid, og fikk lystgass. Synes ikke det tok så lang tid før jeg fikk epidural, og det var en drøm. Fra jeg hadde full åpning så var guttungen ute på 20 min. Kjente nesten ingen ting pga epiduralen...så egentlig en drømmefødsel :)

Med nr. 2 gikk jeg 8 dager på overtid og ble satt igang med hormonpiller kl 10:00 på morgenen...hadde nesten ingen effekt, og modnet lite. De satte inn ny hormonpille kl 12:00, men heller ikke noen effekt. Smårier, men ikke så vonde. Jeg og min kjære satt og spilte spill på mobilen...tiden gikk bare så tregt.

Så klokka 16:00 var det vaktskifte og jordmor fra helvete kom....sorry at jeg sier det, men hun klappet i hendene og sa at nå tar vi vannet og innen 2 timer er guttungen ute....jeg ble fulstendig overkjørt av henne, ikke lest fødselsbrev og sa at de ikke ville rekke å sette epidural. Ble helt sjokkert, men der og da var jeg også så lei av å vente...reaksjonene har kommet i etterkant. Hadde heldigvis en super jordmorstudent som tok vare på meg.

Jordmor tok vannet og DA kom riene for fult...pressriene kom etter en time og guttungen satte seg litt fast, så for å si det sånn så mistet jeg litt krefter etter å jobbe så intenst i 2 timer. Jordmor fikk rett da, han kom ut akkurat 2 timer etter de tok vannet. Jeg var så lykkelig for å få det overstått...ikke en eneste rift.

Nå håper jeg at jeg får en litt roligere fødsel, tenker at det kanskje hjelper at det ikke er så lenge siden sist jeg fødte, at det er lissom klar bane....hehehe

Eneste er at jeg kan risikere at alt skjer mye raskere...

Håper ikke dette skremmer deg, det er jo bare kjempevondt i kort tid...så er man plutselig verdens lykkligste og man får møte den lille som har romstrert inni deg. Det er helt utrolig :)

Annonse

åh! Så spennende, masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...