Gå til innhold

Smerter etter egguttak

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Jeg tok ut 6 egg på onsdag og fikk jo bedøvelse av div slag, men jeg syns det var skikkelig ubehagelig og kjente "for mye" syns jeg til å være bedøvet.

Legen nevnte noe om at det så ut som jeg hadde noe endometriose ( pga misfarge på vannet som kom ut eller noe ? ) og etter en kikkehullsoperasjon for flere år siden fikk jeg vel konstatert "mulig endometriose".

Poenget mitt er at jeg hadde mere vondt etter dette uttaket og det har egentlig bare blitt verre i dag etter egginnsettingen og jeg lurer på hvorfor det er slik.

Det er vondt, sårt, ømt og det er jo naturlig, det er bare det at det å bevege seg og sitte i bil på en humpete vei feks er så utrolig vondt.

Det kan jo ikke være snakk om overstimulering heller siden jeg ikke fikk ut mange egg.

Jeg tror det var flere folikkler som var for små til å tømmes og kan det være de som er vonde tro, for de skal vel bare trekke seg sammen igjen?

Jeg sa det til legen i dag da han spurte hvordan det gikk, men han mente det kunne variere fra gang til gang ang hvor vondt det var.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143982012-smerter-etter-egguttak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har endometriose, og har mer ellee mindre konstante smerter uansett i "underetasjen".

Egguttak mandag med 13 egg. Ubehagelig og noe vondt, men etter mange turer til sykehuset pga endometriosen tenkte jeg ikke over det.

Veldig vond første dagen, men fortsatt vondt i dag, blir verre ved fysiskaktivitet...

Gjest Trulte med to små

Jeg har endometriose, og har mer ellee mindre konstante smerter uansett i "underetasjen".

Egguttak mandag med 13 egg. Ubehagelig og noe vondt, men etter mange turer til sykehuset pga endometriosen tenkte jeg ikke over det.

Veldig vond første dagen, men fortsatt vondt i dag, blir verre ved fysiskaktivitet...

Ok,ja jeg har også endel rare, diffuse smerter så jeg har nok en mild utgave av endometriose i tilfelle.

Og har du vondt enda så er det nok endel pga endometriosen.

13 egg ut er jo bra! Lykke til! :)

Annonse

Jeg tok ut 6 egg på onsdag og fikk jo bedøvelse av div slag, men jeg syns det var skikkelig ubehagelig og kjente "for mye" syns jeg til å være bedøvet.

Legen nevnte noe om at det så ut som jeg hadde noe endometriose ( pga misfarge på vannet som kom ut eller noe ? ) og etter en kikkehullsoperasjon for flere år siden fikk jeg vel konstatert "mulig endometriose".

Poenget mitt er at jeg hadde mere vondt etter dette uttaket og det har egentlig bare blitt verre i dag etter egginnsettingen og jeg lurer på hvorfor det er slik.

Det er vondt, sårt, ømt og det er jo naturlig, det er bare det at det å bevege seg og sitte i bil på en humpete vei feks er så utrolig vondt.

Det kan jo ikke være snakk om overstimulering heller siden jeg ikke fikk ut mange egg.

Jeg tror det var flere folikkler som var for små til å tømmes og kan det være de som er vonde tro, for de skal vel bare trekke seg sammen igjen?

Jeg sa det til legen i dag da han spurte hvordan det gikk, men han mente det kunne variere fra gang til gang ang hvor vondt det var.

Noen som vet?

hos meg har alle 3 uttaka vært veldig forskjellige... og har ikke vært overstimulert noen gang.... ene gangen merket jeg ikke noe, og en av de andre begynte jeg serriøst å lure på om de hadde gjort noe galt.

så hos meg har det vært god variasjon på smerte etter uttak ja....

Er dere sykmeldt i rugetiden? Jeg kunne godt tenke meg det, men er usikker på om legen min kommer til å gi meg det. Litt usikker hva han mener om det...

jeg har både vært fullt sykemeldt, halvt sykemeldt og helt friskmeldt i rugetida....

Hos legen forklarte jeg bivirkningene, stresset og alt maset for å få sykemelding... var ikke noe problem...

når det er sagt, så hadde jeg det nok best da jeg var halvt sykemeldt... man blir sliten av å jobbe, men man blir psykisk sliten av å være hjemme... derfor likte jeg denne "delinga..."

Adine, ja man kan jo virkelig lure på hva de har gjort når det gjør Så vondt ;)

Men forhåpentligvis slipper vi egguttak flere ganger! YES, tenker det blir slik jeg! ;)

Ja! hvis jeg slipper flere uttak, så betyr det at jeg blir gravid naturlig... og ikke noe hadde vært beder enn det :P

Lykke til med forsøket

Jeg skal være 50% sykemeldt til uka også, dvs tom 1 1/2 uke etter innsett pga smerter. Etter det satser jeg på å være tilbake i full jobb.

Jeg fungerer slik at livet er fælt om jeg ikke jobber! Kan tom være problem med tre ukers ferie... Vet ikke hvordan jeg skal forklare, men skjer noe mwd hele sinnstemningen og humøret mitt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...