Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble for 10 mnd konisnert grad 3 celle forandring, jeg har født 3 barn tidligere.. Vi prøver nå på nummer 4.. men er det noen her som er gravide og er kosinert.. eventuelt har født også tidligere.. Har jo lest litt om at det er en del risikoer ved dette :( Både arvevev og for tidlig fødsel ...

Hvordan oppfølning får dere ? Hvis dere får noen?.. ser jo at det er veldig forskjellig fra lege til lege...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143981972-konsinert-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til HI: Hvis du er konisert er det litt høyere risiko for prematur fødsel. Husker ikke riktig helt, men mener at man skal ha ekstra oppfølging fra et punkt i svangerskapet, og at man bør være sykemeldt mot slutten. Men jeg husker ikke fra forelesningene (mange år siden) om dette var retningslinjer eller råd eller hva. Du kan se om du finner nasjonal veileder for svangerskapsomsorg på nettet, og se om det står noe der.

Til Snuppo: Det høres ut som du har tatt biopsier, ikke konisert. For det siste blir man lagt inn og får narkose, for biopsier er det vanligvis en vanlig poliklinisk time bare, man får (kanskje) lokalbedøvelse i livmorhalsen og så tas det noen vevsprøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...