Gå til innhold

Noen ingeniører her? Trives du i jobben? Hvordan var utdanningen?

Anbefalte innlegg

Sitter å snuser litt på ingeniørutdanningen. Men har ikke gått på skole på 10 år, og vet ærlig talt ikke hva jeg evt begir meg ut på!

Hvordan syns du det var å studere?

Var det lett å få jobbe etter fullført utdanning?

Hva var vanskelig/tungt?

Hva jobber du med nå?

Lønn?

Setter stor pris på om du vil svare på noen eller alle spm :)

Fortsetter under...

Jeg utdannet meg til elektroingeniør for et par år siden.

studiene syns jeg igrunn var rimelig greie å komme seg igjennom, selv om det da var 7 år siden sist.

Det verste for meg var at jeg manglet bakgrunnen innenfor bransjen som de andre i klassen hadde "gratis" siden jeg hadde økonomibakgrunn og de hadde montør/elektrobakgrunn, så det krevde en del ekstra jobb for meg å få det som alle andre andre syns var elementært inn i hodet.

nå stortrives jeg på jobb, har gjort det fra dag 1 omtrent. Jeg jobber nå som konsulent, det var det jeg ønsket å drive med, ikke klatre i master og være ute i møkkavær.

lønnen er ingenting å klage på, kunne sikkert fått bedre betalt et annet sted, men det er fortsatt 300.000 mer enn jeg hadde som økonom.

Tjener ca 600 000 + overtid. Har ikke vanlig ingeniør utdannelse, men fagbrev og teknisk fagskole, så hvordan ingeniør utdannelsen er kan jeg ikke svare for. Jeg synes det til tider blir ensomt å sitte på kontor, men ellers liker jeg jobben. Jeg søkte aldri på jobben. Ble tilbudt jobben uten noe søkeprosess.

Gjest Kira bjeffer!

Jeg er selv ikke ingeniør, men jobber med å rekruttere ingeniører innen Subsea.

Innen dette feltet er det for øyeblikket stor etterspørsel etter ingeniører, så med relevant utdanning er det ganske så greit å få seg jobb. For øyeblikket rekrutterer vi ingeniørene fra utlandet, fordi det finnes for få i Norge. Lønnen ligger fra ca 550.000++.

Annonse

Innen dette feltet er det for øyeblikket stor etterspørsel etter ingeniører, så med relevant utdanning er det ganske så greit å få seg jobb. For øyeblikket rekrutterer vi ingeniørene fra utlandet, fordi det finnes for få i Norge. Lønnen ligger fra ca 550.000++.

Så interessant!

Hvordan rekruterer du?

Mannen min er siv.ing og jobber innen Subsea, men vil bytte firma nå fordi de "flagger ut" til et billigere produksjonsland.

Har du noen lure tips?

13 år siden han var ferdigutdannet, men har kun jobbet 5 år innen Subsea.

Jeg er også utdannet som ingeniør, og syns utdannelsen gikk greit siden jeg hoppet rett på høyere utdannelse etter endt vgs. Angrer ikke den dag i dag at jeg gjorde det :) Selvsagt var det tøft med de fagene som var obligatoriske, men ikke relaterte til det yrket man skal bli blant. rettslære, algebra og algoritmer, kjemi og miljø ol. De var ikke kjempe vanskelige, men man følte bare at hva er pointe å ha dem?!! å bruke unødvendige tid til øvingsoppgaver ol, puh...

Valget falte for ingeniør yrke er rett og slett fordi jeg ønsker å ha mer normale arbeidstid og muligheter for å ta avspasering i ny og ne for å følge opp ungene den dagen man, istedenfor turnusordning slik som helseutdannelse har.

Du får lykke til :)

Fikk du en jobb du trives i Anne Elise? Hva gjør du? Ingeinør kan gjøre så mangt :) Lurer veldig på hvordan det blir å komme seg tilbake på skolebenken etter så mange år! Har gått hjemme med barn i mange år, og bodd utenlands, nå syns jeg det er på høy tid å få meg en god utdanning :)

Fikk du en jobb du trives i Anne Elise? Hva gjør du? Ingeinør kan gjøre så mangt :) Lurer veldig på hvordan det blir å komme seg tilbake på skolebenken etter så mange år! Har gått hjemme med barn i mange år, og bodd utenlands, nå syns jeg det er på høy tid å få meg en god utdanning :)

Jeg sender deg en PM i løpet av dagen i dag ;)

Og beklager for at ble litt skrivefeil og rot på forrige innlegget fra meg, det skyldes at jeg svarer fra IPAD med autoretting og greier :( Må ha det på pga mannen min, heh...

Gjest Kira bjeffer!

Så interessant!

Hvordan rekruterer du?

Mannen min er siv.ing og jobber innen Subsea, men vil bytte firma nå fordi de "flagger ut" til et billigere produksjonsland.

Har du noen lure tips?

Beklager, men har helt glemt å svare deg!

Jeg er ansatt i HR i et av de store firmaen i den bransjen. Rekrutterer gjennom vår nettside, aviser, drar på messer og skoler og noen ganger gjennom headhunting-selskaper. Mitt beste tips er vel egentlig å følge med på nettsiden til de store selskapene innenfor olje/gass/subsea. Eventuelt sende en CV til noen i HR-avdelingen, slik at de kan se om den imøtekommer behovet til noen av avdelingene.

• 3 måneder senere...

Annonse

Så interessant!

Hvordan rekruterer du?

Har du noen lure tips?

Beklager, men har helt glemt å svare deg!

Jeg er ansatt i HR i et av de store firmaen i den bransjen. Rekrutterer gjennom vår nettside, aviser, drar på messer og skoler og noen ganger gjennom headhunting-selskaper. Mitt beste tips er vel egentlig å følge med på nettsiden til de store selskapene innenfor olje/gass/subsea. Eventuelt sende en CV til noen i HR-avdelingen, slik at de kan se om den imøtekommer behovet til noen av avdelingene.

Hei "Kira bjeffer!"

Kom tilfeldig over ditt innlegg. Om du fortsatt leter etter ingeniører kan du ta kontakt med meg på e-post: [email protected] . Vi er ikke et bemanningsbyrå og vi leier ikke ut medarbeidere, men vi har tilgang til mange dyktige ingeniører med relevant erfaring/utdanning.

Ha en god helg alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...