Gå til innhold

Skuffet over verdivurdering!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eier bolig i Oslo, kjøpte for tre år siden, hadde da takst på 1.9 mill. (Vi fikk den under takst, kjøpte gjennom familie). Dette var ett renoveringsobjekt, som vi totalt har brukt ca 650.000 på å pusse opp. Nytt elektrisk anlegg, nye rør, helt nytt bad og kjøkken, varmtvannstank, gulv og alle overflater, satt opp balkong, ny fasade og ekstra isolering, nye vinduer, ny dør og ny trapp.

Fikk ny vurdering nå på 2.3 mill. Ble skuffet jeg, trodde det skulle øke betydelig mer enn det... Nå er det ikke det mest attraktive stedet i Oslo, men allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eier bolig i Oslo, kjøpte for tre år siden, hadde da takst på 1.9 mill. (Vi fikk den under takst, kjøpte gjennom familie). Dette var ett renoveringsobjekt, som vi totalt har brukt ca 650.000 på å pusse opp. Nytt elektrisk anlegg, nye rør, helt nytt bad og kjøkken, varmtvannstank, gulv og alle overflater, satt opp balkong, ny fasade og ekstra isolering, nye vinduer, ny dør og ny trapp.

Fikk ny vurdering nå på 2.3 mill. Ble skuffet jeg, trodde det skulle øke betydelig mer enn det... Nå er det ikke det mest attraktive stedet i Oslo, men allikevel.

Du kan jo forsøke en annen takstmann?

Skrevet

Sånn er det en gang i blant. Noen tjener masse penger uten å gjøre noe med boligen, andre taper.

Kanskje taksten var feil i utgangspunktet? Kanskje dere overbetalte?

Kanskje dere har brukt vel mye penger på oppussing. Man får ikke igjen et lekkert kjøkken til 130 000 kr f.eks. At dere har brukt dyre varer trenger ikke bety noen ting, så lenge dere ikke har marmor og diverse andre eksklusive varer i et attraktivt hus på en attraktiv plass.

Så nettopp noen som skulle selge huset sitt på finn, de betalte 1,4 mill for 3 år siden og det er nå til salgs for 1,2 mill. I denne perioden har det vært enorm prisstigning i denne byen. Vårt hus som vi betalte 2 mill for for 4 år siden, er priset til 3,2 mill nå uten å gjøre noe store endringer.

Skrevet

Har du fått verdivurdering av megler eller skikkelig takst av takstmann?

Er det bare gjennom en megler så ser jo de bare på snittet på tilsvarende objekter i området. Skal du ha en holdbar takst må du få inn en takstmann-

Gjest peacock
Skrevet

Forskjellen nå ligger mer i salgsprisen. Dere kjøpte under takst - nå er det veldig mye som går langt over. Om dere har en strøken leilighet blir den sikkert solgt fort.

Når det så er sagt er en del av prisen beliggenheten. Man kan godt pusse en leilighet opp for 1 million, men ligger den dårlig til kan det være vanskelig å få igjen for det - for det er jo vanskelig å endre på nabolaget.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Har du fått verdivurdering av megler eller skikkelig takst av takstmann?

Er det bare gjennom en megler så ser jo de bare på snittet på tilsvarende objekter i området. Skal du ha en holdbar takst må du få inn en takstmann-

Dette har jeg vært vitne til selv..megleren hadde ikke sett stort på huset,bare sett gjennom de gamle salgspapirene..her var ordene hans" ja, skal vi si 2,3 da..det var jo det det andre huset borti gata her ble solgt for" wtf :S

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg har også eid bolig i Oslo i ca 3 år og frykter samme skjebne. Vil du fortelle meg hvor du bor? Evt sende pm.

Skrevet

Vi har fått verdivurdering av megler og ikke takstmann, kan nok lønne seg å få en vurdering av en takstmann ja. Vi har ikke planer om å selge helt enda, men gått med litt tanker om det, men tør ikke å begynne den prossessen om vi ikke kan regne med noe særlig mer enn det, da har vi ikke mulighet til å kjøpe der hvor vi ønsker (en litt annen kant av byen)

Prisene her er jo helt ville her i byen nå, så jeg hadde håpet at det hadde steget mer da....men man kan vel kanskje regne med budrunde? :)

HI

Skrevet

Jeg har også eid bolig i Oslo i ca 3 år og frykter samme skjebne. Vil du fortelle meg hvor du bor? Evt sende pm.

Rekkehus i Groruddalen, bydel Bjerke :)

Skrevet

Beliggenheten har nok litt å si her, ikke den dyreste delen av byen..

Skrevet

Tok en kjapp tur til finn, vet ikke om det kan sammenlignes med det du har, men prisene jeg så der var høyere på det aller meste enn det du fikk, men vet jo ikke detaljer om hjemmet deres så er bare en generel observasjon :) Få inn en takstman.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...