Gå til innhold

Hjelp! Ang innmelding på treningssenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på prøvetime igår og meldte meg inn samme dagen med 12 mnd binding. Jeg oppfattet det som at jeg hadde en mnd oppsigelses mulighet om jeg ønsket det.. ( Usikker på om jeg har misforstått)

Fikk høre når jeg pratet med en venninne at det er flere treningssenter som har kuttet bindingstidstiden den siste mnd.. Derfor har jeg nå lyst å undersøke dette nærmere, men jeg har jo som sagt akkurat bindt meg i 12 mnd.. Har jeg ingen rettighet til å angre nå ?

Skrevet

Jeg var på prøvetime igår og meldte meg inn samme dagen med 12 mnd binding. Jeg oppfattet det som at jeg hadde en mnd oppsigelses mulighet om jeg ønsket det.. ( Usikker på om jeg har misforstått)

Fikk høre når jeg pratet med en venninne at det er flere treningssenter som har kuttet bindingstidstiden den siste mnd.. Derfor har jeg nå lyst å undersøke dette nærmere, men jeg har jo som sagt akkurat bindt meg i 12 mnd.. Har jeg ingen rettighet til å angre nå ?

Dytt, er det ingen som vet noe om dette ?

Skrevet

Du fikk vel med deg en kontrakt? Du får lese på den.

Skrevet

På et av punktene står det: Oppsigelse må skje skriftelig i vår resepsjon eller pr brev. Oppsigelsen må være oss i hende senest den 1. imåneden og det er 1mnd. oppsigelsestid. Betyr det at jeg kan bryte avtalen ?

Skrevet

Det er 12 mnd bindetid, etter dette er det 1 mnd oppsigelse.

Hva mener du er poenget med 12 binding hvis det bare er å bryte avtalen med 1 mnd frist?

Skrevet

På et av punktene står det: Oppsigelse må skje skriftelig i vår resepsjon eller pr brev. Oppsigelsen må være oss i hende senest den 1. imåneden og det er 1mnd. oppsigelsestid. Betyr det at jeg kan bryte avtalen ?

Nei. Du kan ikke si opp avtalen før det er gått 12 mnd og da har du 1 mnd oppsigelse.
Skrevet

Du har 14.dagers angrefrist så er du rask, kan du si opp avtalen før de 14.dagene har gått. Elixia som jeg trener på har ikke bindingstid og jeg er veldig fornøyd med de.

Skrevet

Nei. Du kan ikke si opp avtalen før det er gått 12 mnd og da har du 1 mnd oppsigelse.

Takk. Det var vel egentlig slik jeg forsto det også, bare håpet jeg tok feil :/ Men man har ingen angrerett i det hele tatt da, hva med angrerett loven da ?

Skrevet

Du har 14.dagers angrefrist sÅ er du rask, kan du si opp avtalen før de 14.dagene har gÅtt. Elixia som jeg trener pÅ har ikke bindingstid og jeg er veldig fornøyd med de.

Hvor fÅr du de 14 dagene fra?

Ikke enda en som har missforstÅtt angrefristloven vel...?

Den gjelder bare utenfor vanlige utsalgsteder og over nett.

Dvs at hvis HI oppsøkte treningsstudioet selv gjelder den ikke, oppsøkte treningsstudioet henne pÅ gata gjelder den. HI sa ingenting om at hun ble oppsøkt eller var pÅ en stand eller lig.

Skrevet

Du har 14.dagers angrefrist sÅ er du rask, kan du si opp avtalen før de 14.dagene har gÅtt. Elixia som jeg trener pÅ har ikke bindingstid og jeg er veldig fornøyd med de.

Oki, sÅ du mener jeg har 14 dagers angrefrist, da skal jeg undersøke det nærmere, jeg har allerede betalt 300 kr i innmeldingsavgift da,var sikkert dumt det ogsÅ.. Jeg trodde bare at alle treningsenter var med binding, ser jo nÅ at jeg burde undersøkt det mye nærmere.. Takk for svar.

Skrevet

Dvs at hvis HI oppsøkte treningsstudioet selv gjelder den ikke, oppsøkte treningsstudioet henne pÅ gata gjelder den. HI sa ingenting om at hun ble oppsøkt eller var pÅ en stand eller lig.

Jeg oppsøkte treningsstudioet selv sÅ da gjelder den vel ikke da :/

Skrevet

Oki, sÅ du mener jeg har 14 dagers angrefrist, da skal jeg undersøke det nærmere, jeg har allerede betalt 300 kr i innmeldingsavgift da,var sikkert dumt det ogsÅ.. Jeg trodde bare at alle treningsenter var med binding, ser jo nÅ at jeg burde undersøkt det mye nærmere.. Takk for svar.

Nei du har ikke angrefrist, og dummer deg bare ut om drar tilbake og krever det.

Angrefristloven gjelder ikke pÅ vanlige utsalgssteder. Dvs den gjelder bare pÅ nettsalg, stands, messer, dørsalg og lignende.

Skrevet

Jeg oppsøkte treningsstudioet selv sÅ da gjelder den vel ikke da :/

Helt riktig :)

Skrevet

Da er det bare å begynne å trene :)

Skrevet

Da er det bare å begynne å trene :)

Da er det ingen vei tilbake nei ;)

Hi

Skrevet

Fortsett å tren da vel, det vil du i hvertfall ikke angre på. :P

Skrevet

Jeg fikk beskjed da jeg meldte meg inn i Elixia at jeg hadde to ukers angrefrist. Da hadde jeg skrevet under på kontrakt på 12.måneders bindingstid. Men jeg valgte å bli så jeg prøvde det aldri. Men nå vet jeg at Elixia har kuttet bindingstiden.

Skrevet

Og jeg meldte meg inn på treningsstudioet.... Mulig at det ikke er sånn, men det er det jeg fikk beskjed om. Og jeg har ikke missforstått det de sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...