Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette føler jeg er et veldig teit spørsmål, men jeg lurer veldig på det og spør lell.

Leger sier man skal leve som normalt, tren /vær i aktivitet og ha mye sex.

Dere som har blitt gravide: har dere hatt mye sex/orgasme?

Eller har dere som har hatt mye sex/orgasme ikke blitt gravid?

-flaut-

Hva med trening? Hopping osv??

Takker og bukker for de svara jeg får:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mye sex frem til uke 23,men har mistet mye av lysten nå,snart i uke 26, ja kom hver gang

Skrevet

Jeg hadde sex et par ganger i de første 9 ukene. Men graviditeten ende i MA. Jeg er redd for å ha sex, også skjer det noe å da kommer jeg til å tro at det er pga sex'n.. Så både jeg og mannen er enige om dette... Men vi har intimstunder, der jeg ikke kommer og vi ikke har samleie... :)

Skrevet

Vet ikke helt om du spør om før graviditet eller når man har blitt. Men det sies at hvis kvinnen får orgasme er det lettere å bli gravid da det kommer sammfntrekninger og livmoren blir litt mer mottakelig. Men må ærlig innrømme at jeg vet ikke om jeg har lest det i KK eller om det er noe mer vitenskaplig over det:)

Skrevet

Siden vi fikk sexforbud fra sprøytestart og til testdag, så ble det ikke noe samleie eller orgasme på meg de ukene :)

Vi koste oss på andre måter :)

Og etter positiv test, så hadde vi sex dagen etter testdag, men jeg synes det var meget ubehagelig med orgasme, så vi har nå den siste uken kost oss på andre måter igjen :)

Det vil vi nok gjøre en stund fremover, da jeg ikke klarer å slappe helt av :)

Skrevet

Det står at det er helt trygt med sex og orgasme, med mindre man har opplevd gjentatte aborter tidligere osv.

:)

Gjest Ballongmamma
Skrevet

Snakker du nå om før eller etter man har blitt gravid?

Vi har hatt masse sex før jeg ble gravid, og jeg er superbortskjemt med orgasmer. Vi har hatt masse sex etterpå også, fortsatt like bortskjemt. Nå har vi vært inne i en nei-periode fordi jeg har følt meg stygg og fæl, men så kom det litt igang igjen. Desverre har vi en ny nei-periode nå ettersom mannen tror han kan lage hull i hodet på babyen. Er 36+1 idag. Underveis i nei-periodene har jeg allikevel fått mye orgasme på egenhånd ettersom hormonene har gjort syke ting med kåtheten innimellom.

Jeg trente på stram-opp og step og sånne ting helt til jeg følte at det "presset nedover" da jeg hoppet. Da gikk jeg eller byttet ut hoppingen med noe annet :) Har ellers trent som vanlig, men nå har jeg byttet ut kondisjonstimene med turer og måtte endre på styrkeprogrammet pga bekkenløsning.

Skrevet

Det er selvsagt helt trygt med sex og orgasme ved et normalt svangerskap, men her ligger det bare i psyken :)

Er gravid for første gang etter over 5,5 år med prøving, og det gjør sitt med tankene ;) Prøverørsprosessen gjør det nok litt ekstra tøft også, med mange tanker og bekymringer :)

Håper at det kommer seg etterhvert, for savner veldig den delen av forholdet :)

Man må nok bare føle seg frem og følge magefølelsen :)

Skrevet

Jeg fikk streng beskjed om å ikke hoppe i svangerskapet av legen min... Jeg hoppet tau før jeg ble gravid, da det er supergod trening! Det fikk jeg absolutt ikke lov til... Usikker på hvorfor.

Men samleie og orgasme er ikke farlig, og er du i noen risikogruppe, vil du få beskjed av legen om dette!

Om du mente samleie og orgasme før graviditet, så tror jeg dette bare er kjempesunt. Orgasme gir god trening i underlivet, og det sies å hjelpe spermen til egget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...