Gå til innhold

Når jeg klorer klær i vaskemaskinen...trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker aldri klor i vaskemaskinen!

Det er rett og slett fordi vaskemaskinen er ikke bygget for å bleke klær med ren klor.

Så heller ta det du skal bleke i en bøtte/vask/badekar og legg det der en til du har fått ønsket resultat. Skyll igjennom det før du legger det i maskinen, så vanlig vaskeprogram.

Husk å holde vekk alt som inneholder lut/NaOH når du jobber med klor... for ellers kan du få klorgass som er giftig.

Gjest amandine

Jeg vet mammaen til en av ungenes venner gjør det, og jeg spurte henne en gang. Hun bruker aldri forvask, men kleiser litt klor med vaskepulveret og trykker på knappen. Selv er jeg litt redd for å ødelegge maskinen med det,men det er kanskje bare tull.. Hun har iallefall alltid kritthvite t-skjorter på guttene sine, så det funker;-)

Annonse

Jeg vet mammaen til en av ungenes venner gjør det, og jeg spurte henne en gang. Hun bruker aldri forvask, men kleiser litt klor med vaskepulveret og trykker på knappen. Selv er jeg litt redd for å ødelegge maskinen med det,men det er kanskje bare tull.. Hun har iallefall alltid kritthvite t-skjorter på guttene sine, så det funker;-)

Må si hun liker risikosport siden vanlig vaskepulver inneholder natriumhydroksid og vil automatisk gi klorgass når hun tilsetter klor..

Jeg blir helt skremt av at folk i dag har så lite allmen kunnskaper om slike ting som kan være livsfarlig!

Gjest Gul stjerne

Jeg blander klor i en liter vann, heller det i maskinen før jeg legger i håndklær/hvitt sengetøy. Dette rådet fikk jeg av en mann som jobbet på et renseri, og jeg tror også jeg har fått det andre steder.

Vaskemaskinen er ny og virker som den tåler dette.

Jeg vil at klærne skal blekes, og kloret ikke skylles ut under forvask.

Forvasker et standardprogram på 60 grader?

Hi

Gjest Vicky Pollard

Hæ, klor i vaskemaskinen?? Har jeg aldri hørt om. Jeg hiver det som skal blekes i ei balje med vann, lar det ligge og skyller det før jeg så hiver det i maskinen. Klor er kraftige saker, så bruker det kun når det er ytterst nødvendig og til duker etc. Aldri sengklær.

Selv om jeg skyller tøyet før jeg hiver det i maskinen, er det litt klorlukt igjen, så det sitter godt i. Næh, har ikke noe tro på å klore i vaskemaskina.

Gjest Vicky Pollard

Hæ, klor i vaskemaskinen?? Har jeg aldri hørt om. Jeg hiver det som skal blekes i ei balje med vann, lar det ligge og skyller det før jeg så hiver det i maskinen. Klor er kraftige saker, så bruker det kun når det er ytterst nødvendig og til duker etc. Aldri sengklær.

Selv om jeg skyller tøyet før jeg hiver det i maskinen, er det litt klorlukt igjen, så det sitter godt i. Næh, har ikke noe tro på å klore i vaskemaskina.

I ei balje med vann OG klor da seff ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...