Gjest Gullguttene Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Har fått to pakker med elghakk, men hva kan jeg lage av det? Og skal det være så blodig, gjør jeg noe med det?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Ville ha laget en viltgryte, det slår aldri feil! Er ikke uvanlig at det er litt blodig
<3 2G <3 Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Nammis, misunner deg kjenner jeg. Kjøttkaker, soddboller og slike ting :-) Er ikke blod, bare kjøttsaft, så la det bli med for smaken sin del :-)
Lammelåret Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Bruk kjøkkenpapir til å trekke bort mesteparten av blodet. Kjøttkaker er godt, prøv det!
Gjest Filifjonka Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Elghakk. Stek kjøttet sammen med litt løk. Kok gulrøtter og poteter i terninger, tilsett kjøttet. Smak til med litt salt og pepper. Jeg slenger også gjerne oppi en buljongterning.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Hjemmelaget elgburger, elgkarbonader, lasagne, viltgryte.. Jeg bruker kvernet elgkjøtt på samme måte som kjøttdeig.. Men synes det er spesielt godt i rettene over..
Gjest Mentha Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Elgkjøttkaker er jo bare smaskens, sammen med det andre som er nevnt over her. Ellers kan du prøve deg på en skikkelig viltpizza, det er knallgodt
Gjest Gullguttene Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg trodde det var blod, jeg Ser så ekkelt ut liksom. Tusen takk for tips:) Tror jeg skal prøve meg på elgburger i morgen og kanskje viltgryte til uka.
Gjest Gullguttene Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Hmm, eller viltpizza? Oi, greier ikke bestemme meg! Får man kjøpt elghakk noen steder da? Har bare to pakker.
Nirgal Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 Har fått to pakker med elghakk, men hva kan jeg lage av det? Og skal det være så blodig, gjør jeg noe med det? Jeg hadde laget viltgryte og hjemmelaga potetmos (beste jeg vet) evt kan du lage, elgkarbonader, eller kjøttboller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå