Gå til innhold

Jentenavn som er fine på både engelsk og norsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Emily er nydelig!

Zoe og Florence er fine på engelsk men synes ikke de er så enkle å bruke på norsk. Fornorsket uttale blir ikke bra....

Andre forslag:

Anora

Iris

Helena

Theresa

Vera

Esmeralda

Elea

Athena

Asta

Ava

Endret av Giss

Annonse

Åh takk, her var det mange fine forslag!

Er litt enig i at Florence blir litt krise om det uttales veldig norskt... Synd for det er så fint.

Eleanor er fint, blir ofte til Ellie på engelsk men liker det og (må

Liksom passe på at forkortelse blir fint og når man har med engelskmenn å gjøre.

Skal hjem og dele listen med mannen (som for sø vidt liker Imogen og Tabitha men skjønner at det kan bli teit på norsk...)

Forresten ikke enig i at bare Charlotte og Emily fungerer på

Norsk. Man klarer da å si Zoe, synes det er fint.

Men skal tenke på nytt, har noen måneder å tenke på.

Hannah er og fint men fryktelig vanlig.

Tror nesten det er lettere med Florence enn med Charlotte, for Flo er så unorsk at man legger seg på eng. uttale, mens Charlotte blir sja:lot på eng. og sjalotte på norsk, altså ulikt antall stavelser. Jeg syns for eksempel (eng.) Katrina er likere det norske Cathrine enn (eng. Catherine.

Emily er fint!

Alice også (som Allis. Har en Alise på jobb, og 9 av 10 uttaler Allis)

Celia

Selma

Anna

Amanda

Annonse

Foreløpig liker vi:

Zoe

Emily

Florence

Charlotte

Amber

Men trenger egentlig flere forslag, og å høre om disse er fine på norsk også og ikke bare på engelsk?

Bare Amber som blir helt feil på norsk.

Hva med Freya det heter min datter. Fungerer flott både på engelsk og norsk.

Her har vi for øvrig samme problemet. Min mann er engelsk, og han liker få "norske" navn. Vi venter en jente til ( har også en liten gutt). Etter mye om og men tror jeg vi har landet på Ellie (Alexandra som mellomnavn). Andre navn vi har vurdert er:

Lydia

Evelyn

Evelina

Lucy

Ella

Florence (som jeg syns er flott men usikker på her i Norge)

Chloe

Lykke til :)

Kaja er et fint navn!

Min favoritt er Zoe, hvis jeg hadde hatt en link til engelsk mann så ville det blitt Zoe. Men uttales kanskje "sooe" på norsk og det er bare ikke det samme navnet!

Man kan jo bare rette på folk som roper navnet feil men blir litt slitsomt i lengden.

Olivia fungerer jo veldig fint både på engelsk og norsk.

Nora/h kan heller ikke misforståes:)

Hva med Freya det heter min datter. Fungerer flott både på engelsk og norsk.

Her har vi for øvrig samme problemet. Min mann er engelsk, og han liker få "norske" navn. Vi venter en jente til ( har også en liten gutt). Etter mye om og men tror jeg vi har landet på Ellie (Alexandra som mellomnavn). Andre navn vi har vurdert er:

Lydia

Evelyn

Evelina

Lucy

Ella

Florence (som jeg syns er flott men usikker på her i Norge)

Chloe

Lykke til :)

Hva med Tyra?

Lurer på hvorfor folk synes Florence og Zoe passer bedre på norsk enn Amber? Amber kan i hvert fall kun uttales på en måte (hvis man ser bort ifra at r og a uttales forskjellig på engelsk og norsk), så da slipper man forvirringa. Tror ikke jeg ville valgt det, men heller det enn de andre to. Florence ville jeg forresten ha trodd at man uttalte på den "norske" måten.

Charlotte går jo selvsagt kjempebra på begge språk, men husk at det vanligvis uttales forskjellig på engelsk og norsk. Av de første du nevnte synes jeg Emily var best. Man kan nesten ikke gå feil med det navnet. Jeg synes også at Tabitha går fint på norsk, men der blir også uttalen litt annerledes enn på engelsk.

Denunge: Jeg elsker Adelia! Både det og Delia er blant mine favoritter.

Mange fine navn. Er ikke så bekymret over at det uttales forskjellig på de to språkene så lenge det er fint på begge. Men vanskelig å velge altså.

Tror Zoe, Ellie og Emily er på topp akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...