Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gir dere mat på natta hvis ungen spiser lite i løpet av dagen, er syk, eller spyr?

Vi nattavvente for lenge siden, når han var baby, og når han begynte i barnehagen så spiste han dårlig, ble syk osv. og vi gav han flaske på natta (han våkna og var sulten), det skjedde 3-4 ganger i løpet av noen uker,men nå ser det ut som han har vendt seg til flaska igjen.....på igjen med nattavvening. Er Så trøtt, halvsover på jobben og kunne sikkert sovnet kl 7 og sovet rundt , så slitne er vi begge to.

Han har aldri sovet godt i grunn....hvis det ikke er mat han skal ha, så er det som regel noe annet....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143981741-mat-p%C3%A5-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammelt er barnet? Litt forvirret siden du prater om melk fra flaske og barnehage?

Her har de fått nattmåltid om de trenger det, de to eldste sluttet og spise på natten da de bikket 1 år, mens minstemann sluttet av seg selv da han var et par uker ;) Han er nå 3 mnd og jeg vil selvsagt gi han nattmåltid om han trenger det, nå eller om 7 mnd :P Er man sulten så er man sulten.

Hvor gammelt er barnet? Litt forvirret siden du prater om melk fra flaske og barnehage?

Her har de fått nattmåltid om de trenger det, de to eldste sluttet og spise på natten da de bikket 1 år, mens minstemann sluttet av seg selv da han var et par uker ;) Han er nå 3 mnd og jeg vil selvsagt gi han nattmåltid om han trenger det, nå eller om 7 mnd :P Er man sulten så er man sulten.

Han er 14 måneder....han får melk på flaske om kvelden, "koseflaske" og dermed gir vi melk om natta hvis han er sulten. Han spiser så dårlig om dagen for tiden, og våkner om natta og er kjempesulten, men det er slitsomt og dårlig vane.

Det er jo ikke skadelig å sove sulten så i utgangspunktet burde dere vel ikke gitt han flaske på natta, heller vann og prøvd å fått han til å sove. Så dere gir kumelk på flaske eller MME? Blir vel ikke veldig mett av melk uansett kanskje... Er nok bare en vane/kos for han, er ikke sikkert han er så sulten egentlig. Jeg er egentlig for å gjøre det som får flest mulig til å sove mest mulig, så hvis en flaske på natta gjør at han sovner fort igjen istedenfor å skrike, ville jeg kanskje fortsatt en stund til og sett ann litt. Men problemet er jo at det ikke er helt bra med flaske på natta i forhold til tannpuss, men kan jo evt pusse igjen etter flaska.

Jeg ammet mini 1-2 ganger på natta til han var rundt 19 mnd og prøve aldri å venne han av med det. Det gjorde at han sovnet fort igjen hvis han våknet på natta og sov litt lenger på morgenen. Fint for oss og fint for mini. :-) Plutselig en dag ville han ikke ha mer, så da slapp vi den avvenningen. :-)

Jeg er for å stresse minst mulig med rutiner, ting ordner seg etterhvert. Gjør det lettest mulig for dere sier nå jeg. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...