Gå til innhold

Ridning under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Positivt: Er mye positivt med å drive med hest men en av tingene er at du får god trening som trener alle musklene i kroppen din, som er også veldig bra for bekken og ryggen som fort kan bli litt utsatt i graviditeten:) Enn får komt seg ut i steden for å sitte foran tven...:)

Negativt: Faren for at enn faktisk kan dette av hesten...hvor enn kan få skade på både babyen og deg, eventuelt andre ting som kan skje når enn går med store dyr..bli spent..osv.osv..

Men! Hvis du har en egen hest så kjenner du nok den bedre enn noen andre, og vett hva og hvordan den reagerer på forskjellige ting..og sefølgelig personlighet til hesten bare med det kommer enn veldig langt.

Jeg har drevet med hest siden jeg var 6 år, har hatt hest i mange år selv, men solgte min egen når jeg begynte i lære, men har alltide vert hester å låne, så er jeg så heldig at jeg får låne hesten til svigerfar...når jeg ikke er GRAVID! Fysioterapauten min sier at det er jo faktisk nå jeg hadde hatt den beste nytten av å sitte barbakk på en hesterygg. men svigerforeldrene mine gjør d bare fordi de ikke vil at det skal skje noe. selv om jeg kjenner hesten veldig godt:)

Jeg har egen hest, men rir ikke selv når jeg er gravid. Grunnen er at en hest er og blir en hest, man kan ramle av. Min er snill som dagen er lang, har aldri tatt ut, spent osv...men det er en hest, og et stort dyr. Han står mye nå da, men han er gammel, så han er pensjonist på heltid :) rusler litt turet med han, så han får bevegd.seg :) og MASSE KOS :)

Jeg drev aktivt med sprangridning før jeg ble gravid. Har lagt konkurransene og hinder generelt på hylla, men dressur går helt fint! Er jo også super trening for bekken. Bare man er forsiktig, så ser i allefall jeg ingenting galt i å fortsette med hest gjennom svangerskapet :)

Jeg har hest og har ingen planer om å slutte å ri, farligere å kjøre bil! Ridde sist svangerskap også, siste tur dagen før jenta ble født. Jeg ramlet også av sist gang, men det gikk fint med både meg og jenta i magen. Tror mange er helt hysteriske når de går gravide.. Min mening iallefall.

Annonse

Så lenge alt går bra så skal jeg ri. :) Går på VGS 2 hest, så har jo ukentlige ridetimer, og i tillegg så har jeg tenkt å få tak i meg fôrhest (om noen vil ha en gravid fôrvert da :P). Men drømmen er jo å ri frem til fødselen, samme hva min kjære sier. :)

Jeg har ridd fram til at jeg synes det gikk an uten at det var ubehagelig. Da tenker jeg på aktivt og som trening da. Både første og andre svangerskap ble det til ca.3-4 mnd. Turer kunne jeg ri litt lenger, siste turen red jeg da jeg var 7 mnd på vei i første svangerskap. Men da var det på en stødig gamp da, ikke av disse konkurransehestene jeg vanligvis rir. Det er fordi jeg ikke ville ta den risikoen rett og slett. Hadde ikke kunne levd med meg selv om noe hadde skjedd. Og man vet jo aldri når det gjelder dyr!

Men dømmer ikke de som rir lenge, det må være opp til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...