Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok lap i september. Fikk da beskjed fra operatør at vi blir søkt inn om 2 mnd. Hva vil det si? Må jeg søke selv eller gjør hun det? Hva skjer når man søkes inn? Skal vi igjennom bevisrunder for at vi er samboere osv.? Kan man selv velge NåR man vil ta IVF etter søknad er godkjent? Dette er via det offentlige btw.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gynekolog henviste meg til porsgrunn hvertfall, også fikk jg brev derfra med innkalling til samtale. Der går de gjennom livsituasjon og helse for å kartlegge at man har de grunnleggende ting på plass ifht å kunne få barn, økonomi, samboere i to år osv. Så kjente de på mannens testikler og UL på meg. Så avtalte vi da når oppstart ble. men her var det mannen som var problemet med lite sperm, så jeg har ikke blitt utredet slik du nå muligens har, så det kan godt være ting er litt anderledes når det er kvinnen man anser kan være hovedårsak.men som regel holder det med å ha prøvd ett år uten å lykkes på egenhånd, og at man da tar diverse blodprøver osv. Så masse lykke til..Og hvis du er i tvil så kan du jo bare ringe som regel får fastlegen din epikrise på hva som skjer så går ann å evnt høre med fastlegen sånn ca 3 uker etter lapraskopien da det tar litt tid før de mottar epikrisen.

Skrevet

Når vi skulle sende søknad til avdeling for assistert befruktning på Haukeland, skrev gynokoloen min den sammen med meg og mannen min. (Dette var i januar)

Etter den var sendt tok det noen uker, så fikk vi et brev om at de hadde motatt søknaden og at vi skulle få komme til forsamtale i mai.. Jeg ringte til Haukeland og sa jeg kunne komme tidligere om de fikk en avbestilling, så vi kom til i mars. Første forsøk starten vi med i juni, fordi det da hadde sykehuset ledig kapasitet.

Jeg er ikke sikker på det om man kan velge, men vil tro at man kan velge litt selv. Men da må det passet med når sykehuset har ledig kapasitet og syklusen din....

Vi var ikke igjennom noen bevisrunde for å vise at vi var samboere... (Vi er gift)

Skrevet

Lege skal sende inn søknad. Men jeg hadde sjekket med lege med en gang om de sender søknad nå, eller om du må fylle dem opp og sjekke at søknad blir sendt om 2 måneder. Min fastlege skulle bare få prøvesvar og så skulle hun sende henvisning til gynekolog. ingenting skjedde....det viste seg at hun hadde glemt å sende henvisning. Ringte haugesund sykehus og sjekket om de hadde fått søknad når jeg endelig hadde vert hos gynekolog, men det hadde de ikke.....

I søknaden står det info om gift/samboer, hvor lenge dere har prøvd... vi måtte ikke legge frem bevis på hverken sivilstatus eller økonomistatus.

Du velger nok selv når du vil ta forsøk, men det er jo en forutsetning at sykehuset har ledig kapasitet. Sykehuset har reservert time ved 2 planlagte forsøk, da er vi sikret at de har tid til oss.

Skrevet

Okay, takk jenter :) Her var det litt forskjellige svar, men det er derfor jeg spurte også, for har inntrykk av at det er ulik praksis fra sted til sted..

Tror det holder på St. Olavs at man har samme adresse. Økonomisk situasjon osv. er jo noe som man ikke rår over, og som drastisk kan endre seg uventet liksom.

Vi er nå midt i flytting og jeg er jobbsØker (de er tydligvis bare ute etter rakettforskere i ufaglærtjobber i Tr. H...) Så her har vi bare mannens inntekt akkurat nå, som er god.

Ble litt stressa for vi blir jo sØkt inn i disse tider dersom jeg forsto det hun sa rett, men det passer litt dårlig. Vet at man må vente på kapasietet, men var litt redd vi fikk bindende/tvungen syklus å starte opp på :)

Siden jeg ikke får det til på naturmåten og vi tydeligvis må ha IVF vil jeg helst jobbe litt fØrst og sitte i det litt bedre praktisk.

Tusen takk for svarene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...