2 Mini oss Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Vurderer å reise dit i 3-4 mnd i vinter, altså bruke pappapermen der nede sammen med hele familien. Barna våre er 1 og 3 år. MEN jeg trenger å gøre om tips og erfaringer! Er det trygt å reise dit med så små barn for en så lang periode? Jeg tenker på mat, om de skulle bli syke (hvordan er sykehusa der) jordskjelv/tsunami ( vi var med i et kraftig jordskjelv i sommer da vi var i Tyrkia, og det var en skrekkelig opplevelse ) Men Thailand er jo en nydelig plass, og jeg har hvert over nesten hele verden, og hadde det bare vært meg, ville jeg ikke tenkt meg om to ganger før jeg pakket kofferten å reiste, men er en hønemor
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Nå har ikke jeg vært i Thailand med små barn, men hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gjort det uten tvil Jeg er delvis oppvokst i Thailand og jeg elsker det landet. Sykehusene har bedre standar en her i Norge. Man man må ha en god reiseforsikring eller blir det veldig dyrt. Thaiene ELSKER barn så de får mye oppmerksomhet . Er ikke vanlig med jordskjelv eller tsunami der så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Og etter tsunamien som var der nede har de fått veldig bra varslings systemer så det blir fanget fort opp. Hvor i Thailand ville dere ha reist da?
Tigress Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Anbefales, vi var der når mini var 8 mnd.
2 Mini oss Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2012 Takk for svar, vet ikke hvor vi burde reise enda, noen anbefalinger? Mannen trenger en liten dose overtalelse, men jeg håper vi får det til. Er ikke ofte man får en slik mulighet sammen med hele familien.
hol(L)y COW Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg hadde ikke reist så langt med små barn. Om alt går bra er selvsagt Thailand himmelen - også for barna. Men om noe skulle skje er det ikke fullt så kjekt. En 1-åring spiser vanlig mat, og det skal ikke mye diare og oppkast til før situasjonen blir ganske kritisk for en så liten kropp. Dessuten er flyreisen veldig lang for en 1åring, jeg hadde ikke orket. Jeg har vært i Thailand flere ganger, og har blitt matforgiftet hver gang. Med så små barn drar jeg ikke ut av Europa. De kan ha det like fint på badeferie i Spania - og selv om det kan skje ting der også, er maten og bakteriefloraen mer lik vår. Dessuten er det ikke mange timene med fly hjem. Asia og andre eksotiske reisemål sparer jeg til ungene blir større - ser for meg at yngste gjerne må være over 5-6 år.
hol(L)y COW Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 For ikke snakke om sykdommer man kan få i Asia - Dengue-feber er svært dødlig for små barn og smitter ved myggbitt...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg ville ikke utsatt barna for det. For det første er ikke imunsystemet til barna særlig godt utviklet når de er så små. Derfor er de mer utsatt for sykdom enn voksne. I tillegg er selvfølgelig bakteriefloraen annerledes. Selv om sykhusene er gode er både språket og systemet annerledes enn vi er vant til og kan derfor være vanskligere å forholde seg til om noe skulle skje. Jeg tror heller ikke barna har noe utbytte av en slik tur. Det blir bare for foreldrenes skyld. Dere vil heller ikke kunne få noen avlastning av familie om barna skulle bli syke eller sove lite. I praksiss opplever også mange at selv om dere drar sammen er det mor som får hovedansvar for alt som har med barnet å gjøre. Dere fratar dermed far og barn den fine muligheten det er å skape bånd når bare de to er sammen og far har hele ansvaret, slik deter vanlig når mor er i jobb. I tillegg fører jo en slik reise for hele familien til at dere sansynlig vis må sende barna tidligere i barnehage enn det som hadde vært nødvendig hvis dere hadde tatt ferie etter hverandre. De jeg kjenner som har reist slik har endt opp med en fornøyd, uthvilt pappa som leker med ungene men overlater alt som er vansklig til mor, og en sliten, frustrert mor som skulle ønske hun hadde blitt hjemme og tvunget far til å ta ansvar. Ingen har fått store helseproblemer, men noen har slitt med å finne ut av mindre ting. Totalt sett mener jeg det er en dårlig løsning for barna, noen ganger en ok løsning for mor selv om hun ofte blir sliten og irritert og en ofte behaglig og avslappende tur for far.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har bare vært i thailand uten barn, men min bror og kona gjorde det dere planlegger. De dro til Thailand når barna var 1 og 3 år.. Tror nok de hadde det greit, men de sa at de ikke hadde gjort det igjen De synes flyturen var altfor lang med så små barn, pluss at når barna var på den alderen, syntes ikke de at det var helt ideelt å være der nede ihvertfall.. Men, alle har jo forskjellige erfaringer.
L-8 Skrevet 19. oktober 2012 #9 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg var i Thailand med en ettåring i fjor. Alt gikk kjempefint! Men, hadde ikke gjort det igjen. Meningsløst å dra så langt når man uansett må holde seg nærme resorten, og de små skal jo heller ikke være då mye i sola. Skal jeg til Thailand igjen, blir det enten uten barn eller når de er store nok til å være med å oppleve ting. Hvis jeg skal til varmere strøk med små barn igjen skal jeg svelge noen kameler og dra til gran kanaria.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg hadde ikke dratt så langt, med så små barn. Se link: http://mammanett.no/baby/syden_forsvarlig Kanskje det også er lettere å få med mannen din på et opphold i feks. Spania eller Bulgaria?
2 Mini oss Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2012 hEI, TAKK FOR MANGE SVAR OG FORSKJELLIGE MENINGER! Oi, ble store bokstaver hele veien der. Men uansett, vi har alltid reist mye, både med og uten barn. Vi er i Tyrkia med barna hvert år, og har også hvert i Bulgaria. Ikke noe problem, og ungene STOR koser seg på tur med mamma og pappa. Lite klær, mye kvalitetstid med familien/foreldrene, nye opplevelser (selv om de er små, elsker de å se alt det nye, 3åringen maser fortsatt om tyrkia etter turen i tidlig sommer da hun var 2,5, og badeliv! Minsten skal (som storesøster) ikke begynne i barnhage før han er to år, vi sender ikke barna våres dit før det! Og med førstemann tok pappan pappapermen sin hele sommeren, slik at vi fikk være sammen alle sammen å fant på kjempemye fint sammen! Vi syns pappapermen er en gyllen sjanse til å være sammen som en hel familie. Tid alene med barna får pappan uansett nå og da hvis jeg må bort en gang i blandt. Så det syns jeg ikke er noe argument. Jeg var fast bestemt på at vi skulle tilbringe tiden i Australia, men økonomisk fant vi ut at vi desverre ikke får muligheten til det, derfor ble Thailand et godt alternativ. Spania og andre Europeiske land blir for dyrt å bo i over så mange mnd da vi fortsatt har regninger her hjemme.
Jojo x3 Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Vi har vært der med 1åring, 4 og 7 åring. Det er den beste ferien ever! Ungene ville ikke reise hjem og spør enda når vi skal reise tilbake:-) Ja, det var lang flytur, men vi reiste store deler av tiden på natten og hadde med mat, leker og bærbar pc med film. Vi var på et sted som var nært til sykehus/lege om noe skulle skje så ikke noe øde øy, men privat likevel da vi leide hus. Thailand er billig, go mat og vakkert. Åh, jeg vil også reise!
2 Mini oss Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #13 Skrevet 19. oktober 2012 hvor lenge var dere der? hvor var dere? et vennepar reiste dit i 4mnd i år, og leide et eget hus med svømmebasseng til 500!!!kr i mnd, blir jo billigere enn om vi skulle bodd her hjemme i norge med tanke på at mat er så rimelig der, og for en opplevelse det ville blitt!
Jojo x3 Skrevet 19. oktober 2012 #14 Skrevet 19. oktober 2012 hvor lenge var dere der? hvor var dere? et vennepar reiste dit i 4mnd i år, og leide et eget hus med svømmebasseng til 500!!!kr i mnd, blir jo billigere enn om vi skulle bodd her hjemme i norge med tanke på at mat er så rimelig der, og for en opplevelse det ville blitt! Vi var på phuket i 3 uker. Leide privat med eget svømmebasseng og gangavstand til Strand. Helt topp! Fredelig og vakkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå