Gå til innhold

Hvis fødsel starter når mannen er på jobb, hvordan kommer dere dere til sykehuset?

Anbefalte innlegg

særlig dere som er forberedt på litt rask fødsel...

Det mest praktiske for oss hadde egentlig vært at mannen møter meg på sykehuset, hvis han skal hjemom for å hente meg vil det ta ganske lang tid før jeg kommer meg dit, nemlig. Men det er vel ikke noe lurt å kjøre bil med rier vil jeg tro.

Fortsetter under...

Jeg har måttet ta ambulanse hver gang, for det har gått fort og vi ha lang vei. Dermed må mannen komme etter/ møte meg der uansett... Hvis dere bor nært sykehuset kan kanskje taxi eller å bli kjørt av noen kjente være t alternativ?

Godt spørsmål :P Han jobber 3 min fra sykehuset, men vi bor et kvarter unna ca. Men regner ikke med at det går superraskt når fødselen setter i gang. Så han kommer nok hjem først, så kjører vi til sykehuset.

Men man vet jo aldri :P Har uansett både foreldre og svigerforeldre i samme gate, så er ikke noe stress.

Gjest Mammantil2prinser

Det kommer veldig på om han jobber nærmere sykehuset enn hvor vi bor, eller om han jobber så han plukke meg opp på veien til sykehuset :)

Vi har 40 min kjøretur, tror ikke det blir noe ambulanse. Får nok mamma eller pappa (hvis han ikke er på sjøen) til å kjøre meg :)

Hvis jeg ikke blir satt igang denne gangen også da.

Annonse

Jeg har også grublet på dette. Bor i Moss, men mannen jobber i Oslo og jeg skal føde på Riksen, så det sier deg selv at om han skal komme seg hjem for å hente meg tar det alt for lang tid. Tenkte å spørre jordmor neste gang om hun har noen erfaring med dette. Det må vel bli ambulanse eller taxi, ser ikke noe annet alternativ.

Og så håper jeg det ikke er rush-tid i Oslo, uansett om det er mannen eller taxi! Bruker mer enn dobbelt så lang tid da :(

Vi har 6-7 minutters kjøring til sykehuset vårt, og begynner det like forsiktig som sist så gir jeg nok et pip til han om at det er i gang, men at jeg sier ifra senere om det er nødvendig om han kommer hjem. Hadde en treg åpningsfase sist med gradvis sterkere rier så tror ikke på noen rakettfødsel her ;)

Jeg har også grublet på dette. Bor i Moss, men mannen jobber i Oslo og jeg skal føde på Riksen, så det sier deg selv at om han skal komme seg hjem for å hente meg tar det alt for lang tid. Tenkte å spørre jordmor neste gang om hun har noen erfaring med dette. Det må vel bli ambulanse eller taxi, ser ikke noe annet alternativ.

Og så håper jeg det ikke er rush-tid i Oslo, uansett om det er mannen eller taxi! Bruker mer enn dobbelt så lang tid da :(

I rush-tiden går det kanskje fortere med taxi? Den kan vel kjøre i kollektiv-feltet?

Om han er på jobb håper jeg naboen er hjemme, hun kan kjøre :)

Ellers ringer jeg ambulanse.. Han jobber 5 min unna sykehuset og 15 min unna oss. Jeg har hatt to styrtfødsler...

Skal ta taxi uansett, siden vi ikke har bil. Men tenker jeg får han til å komme hjem først, og så tar vi taxi sammen til sykehuset. Regner med det ikke går så fort, siden jeg er førstegangs. Og pengene for taxi får man jo tilbake igjen, det er jo pasientreise :)

Her jobber mannen stortsett 3 min unna hjemme.. :)

Å vi har 1 time til sykehuset :) da henter han meg så kjører han :)

Av og til jobber han 30 min unna mot sykehuset.. Da tar jeg sikkert å får prekiver datteren vi har fra før hos barnevakt å kjører til dær han jobber..

Min mor bor på samme plassen så parkerer den ene bilen dær.. Åså kan sambo dusje hos henne å få skiftet klær :)

Hadde lang fødsel sist så regner med d går greit :)

Hvis ikke må jeg vel ringe ambulanse :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...