Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Hva er verst av hat og likegyldighet?
<3 2G <3 Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Likegyldig spør du meg. Hat er en utrolig sterk følelse.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 spørs i hvilken situasjon du tenker...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Likegyldighet er verst synes jeg. Hat er et valg, basert på erfaring eller kunnskap. Johannes' åpenbaring i Det nye testamente sier: "Hadde du bare vært kald eller varm! Men du er lunken, ikke kald og ikke varm. Derfor vil jeg spytte deg ut av min munn". Med det menes at det er bedre å ta et standpunkt du kan stå for, uansett hva du bestemmer deg for, enn at du er likegylding.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Det er bedre å hate enn å være likegyldig. Hat er en følelse, i det minste
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Ok, fint. Hadde ei venninne som jeg trodde var min bestevenninne. Vi var venner i mange år, men jeg ser nå i ettertid (nå som jeg har blitt mer voksen og smartere) at hun har tråkket skikkelig på meg og slengt masse rykter om meg. Vi er ikke venner nå og heldigvis så bor hun laaaaaaaangt unna meg. Jeg driter i hva hun har gjort meg og jeg føler at jeg er likegyldig overfor henne. Faktisk så føler jeg ingen ting.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 i den sammenhengen tror jeg likegyldighet er det beste. Man bruker så mye energi på å hate, og det er lite konstruktivt. Jeg vil vel faktisk si at i de fleste sammenhenger er likegyldighet bedre enn hat, iallefall over tid.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 I din situasjon er nok likegyldighet best. Hadde det vært et parforhold vil jeg si hat er bedre da det i det minste er en følelse. Er man i et forhold hvor man er likegyldig så er det ikke mer å redde, men har man følelser, selv om det er hat, så er det noe man kan jobbe med og kanskje fikse
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Takk, "den perfekte mor" og de andre som har svart. Jeg tror det er riktig også. å være likegyldig. Jeg orker ikke bruke energien min på hat nå som jeg har blitt mor. Hun har ødelagt så mye utrolig for meg. Et så slemt menneske skal man lete lenge etter. Heldigvis så har hun flyttet til utlandet.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 ps. må si at jeg har fått skikkelig lærepenge og livserfaring også, og jeg kommer nok til å passe ekstra godt på barna mine. Jeg håper virkelig, virkelig at jeg og barna mine ikke kommer til å treffe et så slemt menneske igjen. For det unner jeg ingen.
Gjest Filifjonka Skrevet 18. oktober 2012 #11 Skrevet 18. oktober 2012 Klem til deg. Jeg vil si at det er nok best for deg at du greier å være likegyldig. Da kaster du ikke bort mer energi på dette mennesket, du slipper at hun fyller dagene dine og tankene dine. Jeg tenker som Elie Wiesel en gang for lenge siden sa: Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet. For hat er en sterk følelse, mens likegyldighet er fravær av følelser. Jeg har også blitt såret av en person som sto meg velidg nær, og det tok mange år før jeg klarte å komme dit at jeg ikke lenger brydde meg. Men da, endelig, oppdaget jeg sannheten i dette. For da tappet hun meg ikke lenger for krefter. Og jeg var fri til å gå videre i livet.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 Hei Filifjonka Takk for klem og mange klemmer tilbake. Jeg leste akkurat om Elie Wiesel isted og det er så sant, så sant som han sier. Jeg har ikke noe følelser for det kvinnemennesker lenger og føler meg helt tom. Jeg håper bare hun får smake sin egen medisin og skammen for det hun gjort. Det er det beste hevnen jeg kan få...har ikke tenkt å hevne meg noe fysisk eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå