Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Skal være fadder for ei søt snuppe i helgen, og lurer i den forbindelse på om hvor vanlig det egentlig er å holde tale i barnedåp, noen som vet? Har vært fadder tidligere også, i to av de dåpene har jeg holdt tale, den ene gangen fordi det var en veldig spesiell jente som ble døpt, hun var fryktelig ønsket og foreldrene hadde prøvd i mange år uten hell, og når hun enedlig satt og skulle komme til verden så ble hun født så tidlig at det var lenge usikkert om hvordan det ville gå.. Den andre gangen var det bare naturlig å gjøre det. Men har vært i flere dåper, og kan liksom ikke huske at noen andre har holdt tale...
Mamma.til.en.2013 Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Har ikke vært noen taler i dåpene jeg har vært i. Det varierer kanskje rundtom i landet eller mellom familier? Du kan jo bare spørre foreldrene hva de synes? =)
Salomine Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Har heller ikke opplevd tale i dåp. Men hvis noen ønsker å si noen ord, kan jeg ikke se noe galt i det, det må vel bare være hyggelig. Men er enig i at det sikkert er lurt å høre med foreldrene
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Har aldri opplevd noen taler i dåpene jeg har vært gjest i, eller vært fadder i Men jeg har alltid gitt mer i gave til fadderbarn.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2012 Takk for svar. Ja, blir selvfølgelig en ekstra fin gave når man er fadder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå