Gå til innhold

Julegave til din mann? Hva gir du han da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å kjøpe fr han Iphone 5, men den er såååååååååå dyrt :P

Noe fint må han få ;)

Fortsetter under...

Skrevet

ingen?

ska ike dere julegave til deres kjære :P

Skrevet

Joda! Men har ikke begynnt å tenkt på det enda.

Skrevet

Ja, det er dyrt :( Og man trenger absolutt ikke kjøpe dyre gaver for det vettu ;)

Hva er hans store interesse? Kjøp noe som har med det å gjøre. Evt kjøp det som du ser at han mangler i heimet?

Her har jeg heldigvis ikke det problemet lenger ;) For vi har sluttet å kjøpe julegaver til hverandre. Nå kjøper vi kun felles gave dvs ting som vi trengst til huset. De første årene jeg ble i lag med han, ble jeg "sliten" av han og mora som satt og diskuterte dag inn dag ut hva de skulle kjøpe til hele slekta si. Når desember kom, var de ofte i byen og speidet etter gavene og ble mer og mer stresset jo nærmere jula var. Det året vi kjøpte hus i lag, satt jeg foten ned og sa til han nok er nok, jeg orket ikke julegaveprate styret fra han og mora hans drev med. Om dem ønsket å fortsette det for det være deres problem, og ikke kom til meg med det. Siden svigermora mi bor på bygda, og feirer jula i lag med oss hvert år, kommer hun derfor hit og bor her i hvert fall ei uke før jula skimer inn, så julegavepraten deres ble ganske intens. Han ble paff, og spurte meg om jeg hadde noe ideer hvordan det skal løses. Ja, ganske enkel, slutte og kjøpe til alle, for det er ikke alle som vil ha de tingene man kjøper til gaver allikevel. Vi som bor i et overflødig samfunn fra før av og man bør begrenses der det begrenses kan. Og som regel det folk ønsker til seg selv, koster mye dyrere enn det man har lagt til grunnen av uansett. Så hvorfor ikke bruke den dyrebare tiden frem til jul og kose seg med familie, ha bakedag, dra til byen og nyte julegata?! Jeg har klart å banke inn fornuftig hos han. Nå kjøper vi kun julegaver til foreldrene hans, guttungen hans og en bittelite gave til våre felles barn. Ingen av mine familie får julegaver, for dem har samme holdninger som meg :) Men vi kjøper og gir bort ting i løpet av året HVIS vi kommer over noe som vi mener at det drar nyttig hos den enkelte. Altså overraskelsesgave sånn helt plutselig =) Tro eller ei så er det fatisk mer stas det enn "påtvunget" gaver. Det er i alle fall min mening :)

Du får uansett lykke til med julegave innkjøping til din kjære :)

Skrevet

Vi pleier å kjøpe noe dyrt sammen som vi har ønsket oss en stund. F.eks videokamera ol.

Skrevet

Vi skal kjøpe oss en støvsugerrobot sammen, tror jeg. Eller så blir det nye kjøkkenstoler, men de jeg vil ha er jo så dyre at da får vi ikke mer enn 1 stol av gangen :)

Ellers pleier min mann kun å ønske seg opplevelser. i forfjor fikk han en weekendtur, i fjor fikk han 2 billetter til 2 konserter + Disney on Ice for hele familien.

Annonse

Skrevet

De siste årene har vi kjøpt noe vi ønsker oss sammen, feks kjøpte vi oss ny seng i fjor (riktignok kjøpte vi den på januarsalget, men det var julegave fra oss til oss). Et annet år kjøpte vi oss ny tv. I tillegg så pleier vi å kjøpe en liten ting fra barna til den andre, de er foreløbig for små til å kjøpe noe selv.

Skrevet

Vi er egentlig veldig dårlige på å gi hverandre gaver, blir stort sett til at vi kjøper oss noe sammen som vi trenger, eller at vi prioriterer å bruke pengene vi har på gaver til andre. Men i år har jeg veldig lyst til å prøve å finne penger til en klokke til ham, for den gamle er ødelagt og jeg vet at han ønsker seg en ny en...

Skrevet

Her får han speilreflekskamera, toalettmappe og en ullgenser :-)

Skrevet

Ser det er flere som kjøper seg noe nytt sammen, det har vi prøvd også, men jeg synes det er mye kjekkere å kjøpe gave til hverandre. Er jo av mannen jeg får de fineste gavene ;)

Jeg skal kjøpe slipemaskin til mannen i år.. Den er dyr, men han kjøpte seg båt i sommer som trengs litt oppussing, så slipemaskin trenger han uansett. Så jeg får bare spare!;)

Skrevet

Håper jeg kan få til å kjøpe en weekend til oss:) hadde vært utrolig deilig å komme seg vekk litt sammen. Alene<3men det får bli en felles gave til begge:) må bare ordne med besteforeldre og litt sånn:)

Skrevet

Vi skal reise vekk en helg før jul, det blir vår julegave til hverandre :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...