Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Kira bjeffer!

Bløytlegg ho ca ein gong i veka. Det kan gå både kortare og lengre tid mellom, men ikkje mykje. Brukar olje i vatnet (einaste hudpleieproduktet vi har trengt til no, ho er 7 mnd og brukar hverken såpe eller salve).

Vi gjør det på samme måte her.

Bløytlegg ho ca ein gong i veka. Det kan gå både kortare og lengre tid mellom, men ikkje mykje. Brukar olje i vatnet (einaste hudpleieproduktet vi har trengt til no, ho er 7 mnd og brukar hverken såpe eller salve).

Samme her :)

Annonse

Førstemann badet vi sikkert annenhver dag. Den nyeste holder vi under springen etter behov, kanskje sånn en gang hver 14. dag. Vasker ellers over med klut og kroppsmasserer 1-2 ganger i uka med litt kveldsolje.

Vaskes under springen hver 14. dag.. Det hørtes veldig lite ut.

selv synes jeg det er så godt med rene, myke, trøtte barn og bader de hver eneste kveld. Det er så deilig å vite at de er rene...

De er borte i alt mulig i løpet av dagen. Vår minste krabber rundt på gulvet og tar på alt. Kladder med alt.. Og det blir mye mat i håret og under haken.. og over alt, for å si det slik. Store lever barnehageliv med alt det inneholder av møkk og grus. Jeg synes de trenger å få vasket seg skikkelig, hm.. spesielt den minste som har en liten rumpe i bleie hele dagen. Og store også. Er ikke alltid tørkingen etter toalettbesøk er så vellykket, for eksempel.

Vi bruker forøvrig aldri såpe, bare olje og vaskeolje. Så jeg er ikke over meg av engstelse for uttørkning.

Ja til bading!

Jeg bader gutten ca en gang i uka. Tenker å trappe opp til hver 4 dag. Det gjorde vi før, men så sklei det ut litt.. Det kan gå både lengere og kortere enn en uke, men stort sett en uke nå.

Han får også kveldstell hver dag og da vasker vi hele han med klut og vann.

3-4 ganger i uka får hun seg en dukkert, hun er veldig glad i å bade og da klarer vi å holde henne våken til kl. 19.00. Tidligere badet hun hver kveld både pga leggerutiner og fordi hun var en skikkelig gulpebaby som måtte bades hver kveld :)

Vi bader stort sett hver dag eller annen hver dag, kommer litt an på hvordan dagen har vært og når vi kommer hjem på kvelden om vi er ute og farter. Men hun elsker å bade og sover bedre etter et bad, så gjør det gjerne hver dag om tiden tillater det og jenta er våken når det er på tide med kveldsstellet.

Førstemann badet vi sikkert annenhver dag. Den nyeste holder vi under springen etter behov, kanskje sånn en gang hver 14. dag.

De er borte i alt mulig i løpet av dagen. Vår minste krabber rundt på gulvet og tar på alt. Kladder med alt.. Ja til bading!

Antar at badebehovet øker når hun begynner å krabbe. Og så er det så mye morsommere å bade dem når de kan sitte av seg selv. :D

1-2 ganger i uka.

men vi dypper hele gutten fra navlen og ned i vasken når vi bytter bæsjebleie, så da blir han jo strengt tatt bada halvveis et par ganger om dagen.

Og så er det jo skikkelig vask med klut og vann etter måltid.

Har fått beskjed om at de ikke skal bade så ofte, det er ikke helt bra egentlig for huden, altfor mye med hver dag fikk vi beskjed om fra føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...