Gå til innhold

Halloween, feire eller kutte ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere?

Tidligere bodde vi en 'internasjonal' plass, der det var naturlig å feire Halloween med gresskar, halloween-bukk og det hele.

Her vi bor nå (urnorsk bondeland;)) er det svært få som feirer. Lager nok til noe hjemme, eve også for noen venner til barna, men er så redd for å trå noen på tærne. Har hørt fra noen av 11-åringens venner at de ikke får lov å feire...

Hva mener dere? Er Halloween noe som er kommet for å bli, eller er boikott ddet rette?

Fortsetter under...

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det har nok kommet for å bli, tror jeg. Vi har løst det ved å lage fest på Halloween, inviterer barnas klassekamerater av samme kjønn og b dem kle seg ut. Vi legger det da til nærmeste lørdag.

Gjestene får ikke lov å gå ut i nabolaget, festen er her. Mine barn har fått lov å gå Halloween på ettermiddagen den dagen det er , men da har vi alltid en prat om reglene her hjemme først. Og vi snakker om hvem de absolutt ikke får lov å ringe på hos. Uansett om utløyste er slukket eller ikke.

Vi har ikke hatt gresskar og bukk, men en av de faste gjestene har hatt med seg et utskåret gresskar hvert år de siste årene.

Vi har forresten også hatt premie for beste kostyme. En premie pr aldersgruppe, da. Det er for å oppmuntre dem til å legge litt arbeid i kostymene.

Skrevet

Jeg feirer ikke, pynter ikke, går ikke rundt og tigger med barna og handler ikke inn noe.

Kommer det barn på døra kan de få en slikkepinne hver eller noe, for å ikke være en sånn sær dame på feltet.

Skrevet

Vi boikotter. Her går vi julebukk i romjulen.

Hehe, ja boikotter vi også. Vi feirer påske.

Skrevet

Skjønner ikke poenget med å drive å boikotte ting som er gøy? Jaaada det er ikke norsk tradisjon, ungene får snop og sukker i seg (ik), og de går rundt å "tigger" (men når de gjør omtrent det samme i jula og det heter julebukk, da er det greit...) osv

Men det er så utrolig mange hverdager i løpet av et år, og i en ellers mørk og kald årstid er det så gøy å ha en felles ting alle ser frem til!

Skrevet

Vi skal pynte litt, ungene syns det er gøy å lage gresskarlykt og pynte med lys overalt. For alt lyset i huset skal vist være av, det er bare levende lys vi kan ha den kvelden vist.

Litt snok kjøper jeg inn, ungene pynter seg men vi gjør ikke det største ute av det. Vi har litt i utklednings skuffen vår, så vi ordner noe med et.

Annonse

Skrevet

Vi feirer. Nok en ting jeg har sagt "Jeg skal aldri..." om og som jeg har endret syn på.

Her er det gresskar og vi har fest hjemme den nærmeste lørdagen med noen vennefamilier. På selve dagen går ungene rundt med venner. I siviliserte former, ingen knep og ingen ringing på døra der utelyset er slukket. Ungene synes det er gøy og jammen synes jeg ikke det samme selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...