Gå til innhold

Her er min fødehistorie, drømmefødsel nr 2 :-) :-)

Anbefalte innlegg

Det startet med mer regelmessig rier ( igjen!) i går kveld og etter mye om og men så bestemte jeg meg for å dra inn til føden.

Hadde falske alarmer ett par ganger i forrige uke så ville være sikker!

Vi kom inn på sykehuset 20:50 i går kveld og ble lagt til ctg-reg med en gang og den viste rier og åpningen var 2 cm. Bedre enn dagen før som var 0.

Vi ble skrevet inn og jeg gikk med samme styrke i rier til 23:45, og sjekket åpningen som da var 3 cm.

Vel, det sa pang!! Jeg fikk utrooolig vondt og takket ja til lystgassen. Den hjalp meg virkelig gjennom hele fødselen :) Jeg lå på fødestua og kan vel si hele aktive fasen tok 1time og 5min.

Fra 23:45 til 00:39 gikk jeg fra 3 cm til full åpning og til å få verdens vakreste lillebror i armene <3

Jeg var ikke mye sjarmerende på slutten der jeg lå og spydde som en julegris mens jeg presset! Heldigvis var det bare 3 trykk som skulle til og bare 1 1/2 pyntesting :)

Jordmødrene her kunne ikke forstå at han var inne så lenge for hodet hans lå 1 cm innenfor leppene :P

Så nå koser jeg og lillebror oss på barsel, mens far og storebror er hjemme <3

En rask og ikke like vond fødsel som første ( tok 2t og 10m med første) som tok halve tiden ift førstemann :) og kan vel si ;

Drømmefødsel! :) :)

Han var; 3120 gram , 48 cm lang :)

Endret av kaklemor

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...