Lisse_01 Skrevet 20. oktober 2012 #26 Del Skrevet 20. oktober 2012 Vet du Elsa88.. Jeg har syntes amming har vært et Mareritt. Men i går da baby var 20 dager gammel var første gang jeg klarte å kose meg med det. Og nå syntes jeg alt slitet og smerten var verdt det. Ikke gi opp. Du klarer der:) og det blir bedre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143981228-sliter-med-ammingen-noen-r%C3%A5d/page/2/#findComment-144653165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma3333 Skrevet 21. oktober 2012 #27 Del Skrevet 21. oktober 2012 Har bare et råd jeg, ikke slit deg ut på ammingen, viss ungen henger i puppen hele tiden blir det ikke positivt for noen av dere, jeg snakker av erfaring, hadde en gutt som hang i puppen hver andre time hele døgnet i flere uker med det resultat at jeg ble kjempe sliten og puppene såre , gutten var utilfreds samme hva jeg gjorde, startet med erstatning, da sov han hele natten med en gang og fikk faste måltider med ca 3 timers mellomrom og la seg ved 10 tiden om kvelden og sov til 7-8 om morgonen, vi fikk et nytt liv med kos og positivitet. bruk sund fornuft og finn ut hva som er best for deg og din lille , tenk ikke på det som forventes av andre, og det er ikke noe nederlag og slutte med ammingen, hovedsaken er at situasjonen skal være levlig i:) lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143981228-sliter-med-ammingen-noen-r%C3%A5d/page/2/#findComment-144655221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma3333 Skrevet 21. oktober 2012 #28 Del Skrevet 21. oktober 2012 Hei Elsa88! Ser ut som vi sliter med det samme problemet (og har like gamle babyer!) ville bare dele et tips jeg fikk av helsesøster som hun hadde med seg fra hun jobbet med pasienter med store sår på andre deler av kroppen... Bruk hårføner og føn med vekselvis varm og kald luft på brystknoppen. Da vil blodårene åpne seg og trekke seg sammen og sørge for god blodtilstrømning til det såre området og raskere tilheling. Vet ikke om det funker ennå men kan være verdt et forsøk! Ellers har jeg vært i kontakt med både helsestasjon og ammepoliklinikk på sykehuset så tips nr to må være å ta imot (og be om!) så mye hjelp du trenger. Jeg føler hvertfall at jeg er på rett vei nå! Og hvis ungen må ha tillegg så er ikke det krise. Snuppa mi gikk ned litt mye etter fødsel og har fått litt MME innimellom, det er tross alt bedre at de får i seg mat og får sove, enn at vi absolutt skal tvinge oss til å amme non-stop og bli enda sårede og ha null overskudd til å ta oss av knøttene våre! Håper det ordner seg snart, Lykke til, og en klem til deg! engig med deg:)bedre med energi og MME, eller pupp og null energi:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143981228-sliter-med-ammingen-noen-r%C3%A5d/page/2/#findComment-144655223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå