Gå til innhold

Noen som har peiling på rødvin her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til helgen får jeg besøk av noen venninner. Jeg har fått i oppgave å kjøpe inn drikkevarene. De fleste ville ha rødvin og det har jeg null peiling på siden jeg ikke drikker rødvin.

Noen som har forslag til gode rødviner jeg kan kjøpe? Ikke over 150 kr pr flaske :)

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Skal du ha viner som er kraftige, lette, lite garvesyre, osv...

Men en italiensk som heter briccotondo er veldig lett og fin å drikke for å drikke. Penfolds fra Australia har flere gode viner. Italiensk og australsk har ofte litt mildere type viner (selvfølgelig unntak) mens litt mer smakfulle og kraftige er fra Spania Argentina Chile.

En chikensk som heter castillo de molina er og veldig bra..

Endret av holahopp
Skrevet

Italienske viner som begynner på "B" F.eks Barolo, Barbera, Barbaresco, Brunello..

Eller f.eks en spansk Chianti..?

Mine favoritter....

Skrevet

Det må være lite garvesyre fikk jeg beskjed om ellers så stod jeg fritt til å kjøpe hva jeg ville. Ikke så lett oppgave når jeg ikke drikker rødvin selv hehe :) Blir kanskje litt tungt å sitte å drikke kraftig rødvin en hel kveld eller?

HI

Skrevet

Det må være lite garvesyre fikk jeg beskjed om ellers så stod jeg fritt til å kjøpe hva jeg ville. Ikke så lett oppgave når jeg ikke drikker rødvin selv hehe :) Blir kanskje litt tungt å sitte å drikke kraftig rødvin en hel kveld eller?

HI

Amarone er fantastisk

Skrevet

Valpolicella viner. Lette og fine :-) fra nord Italia.

Annonse

Skrevet

Cassandra. Er fruktvin da, men den er rød :P kjempegod, og lite garvesyre, tilogmed jeg slapp unna hodepinen :-)

Skrevet

Kan virkelig anbefale italiensk briccotondo og australsk Penfolds de har en som heter rawsons retreat oc koonoga hill...personlig syns jeg Cabernet Sauvignon som det og står på flaska er best (det er druetypen)

Skrevet

Spør de som jobber på polet, de pleier å finne gode viner til meg :)

Skrevet

HI

Falling feather. Den beste rødvinen jeg har smakt. Lite garvesyre og smaker fantastisk.

Skrevet

HI

Amarone er fantastisk

Joda amarone er fantastisk.... Til mat.

Ikke den type vin man sitter og drikker av en hel kveld da den har høy alkoholprosent og en tendens til mye garvesyre.

Anbefaler valpolicella som nevnt, briccotondo er veldig god, og hvis dere liker godt med smak kan en ripasso være bra.

Eaglehawk er god å drikke, den er australsk.

Spør på polet, dem har peiling! :-)

Skrevet

Sier også en Valpolicella vin (italiensk) Veldig gode, lettdrikkelige og veldig lite garvesyre. Og falling feather er god :)

Skrevet

Vinmonopolet er ein fantastisk butikk. Viss du går dit og listar opp kriteria venninene dine gav, får du gode anbefalingar.

Den siste skikkelege faghandelen (nei til vin i butikk)!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...