Gå til innhold

hvilket smør er det sunneste ,å bruke på brødskiva si?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Den ble litt feil, men sikkert sunnere enn Meierismør.

Skrevet

Ekte meierismør er det sunneste smøret du kan spise. Det er et rent naturprodukt. Vita hjertego er jo en av verstingene

Skrevet

Mange har gått vekk frå ideen om at melkefettet er farleg, og vil hevde at det naturlege meierismøret er det sunnaste. Ikkje veit eg, men smør smakar iallefall best! :)

Annonse

Skrevet

Det som er farlig med mange margarintyper er at de inneholder palmeolje. Derfor vil jeg si at meierismør er best, evt Bremykt som jeg tror (??) er uten den oljen.

Skrevet

Det som er farlig med mange margarintyper er at de inneholder palmeolje. Derfor vil jeg si at meierismør er best, evt Bremykt som jeg tror (??) er uten den oljen.

De fleste margariner er (heldigvis) nå uten palmeolje.

Skrevet

Bremykt er meierismør blanda med rapsolje :)

Skrevet

Det er ikkje sunt å mistrivast med maten. Og for å unngå det må maten vere god. Altså utgår all "myk plantemargarin", det passar best i nødrasjonar der både form og smak er underordna. Eg et heller skiva utan smørefeitt enn med soft eller vita. Brelett går an..

Dessutan kan eg ikkje tenke meg at ein døyr av litt smør eller bremykt.

Skrevet

Hehe, ok. :) Jeg har en småhysterisk mor som har lært meg at jeg må for guds skyld ikke spise noe annet :P er du sikker? Palmeolje blir ofte kamuflert under andre betegnelser da..

Skrevet

Hvis en på død og liv MÅ ha noe fett på brødet er det sunneste ren olivenolje. Til nøds kan man bruke smør, men aller sist ekkelt margarinsøl som er planteoljer bearbeidet så det stivner.

Rene, naturlige råvarer man vet hvordan har blitt til er alltid det sunneste.

Skrevet

Hehe, ok. :) Jeg har en småhysterisk mor som har lært meg at jeg må for guds skyld ikke spise noe annet :P er du sikker? Palmeolje blir ofte kamuflert under andre betegnelser da..

Så sant produsentene ikke lyver så er jeg ganske sikker på det ja.

Annonse

Skrevet

Ikke alle som synes meierismør smaker best. Jeg synes ikke det er godt i det hele tatt, og synes det er altfor hardt. Vi spiser lett Vita Hjertego pga smak og konsistens. Synes det og andre lettsmør er best.

Greit at mange sverger til lavkarbo med mye mettet fett for tiden, og at det funker bra for vektreduksjon for mange, men for oss normalvektige tror jeg ikke det er det beste for blodårene iallefall....

Uansett.... For min del er det ikke så mye brød jeg spiser at jeg tror det lille smøret jeg har på betyr allverdens....

Skrevet

Det du blir glad av å spise, og synes er godt, er det sunneste:) Tankens kraft,vet dere;) Jeg er overbevist om at meierismør er best, da er det det,-for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...