Gå til innhold

Hvor høyt er blodtrykket deres da jenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Måtte inn på føden en tur idag pga høyt blodtrykk, lå på 134/103 da jeg var på kontroll hoss jm. På føden fikk de ned det til 140/94 i snitt. Så ble ul, og registrering , men junior hadde det visst bra han :) skal inn for ny måling på torsdag.Er i uke 34 , og har hatt flott blodtrykk hele svangerskapet :)

Annonse

Laveste var 90/60, lå på det til jeg var 23 uker, da hadde det steget til 110/70, og sånn har det holdt seg, uke 30 nå :) Verst var det med nr 2, da var jeg nede i 85/55 før det steg til 115/70 et par dager før han ble født :)

Er uke 38 i dag. Har vært på 100/50 hele svangerskapet - sett bort ifra i går. Da hadde jeg 120/85 og måtte tilbake i dag for å kontrollmåle både blodtrykk og hjertelyden til babyen som var høy i går. I dag var blodtrykket 110/60 - noe som ikke var noen farlig stigning siden det nærmer seg slutten. Og hjertelyden til babyen hadde også stabilisert seg. Så jordmor og lege forklarte det hele med at babyen nok har trykket på en stor blodåre i det de målte i går og derfor var resultatet høyere enn i dag. Og at det også påvirket hjertelyden til babyen - som naturlig nok ble litt stressa av det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...