Gå til innhold

Modningsakupunktur....

Anbefalte innlegg

Skal på min første modningsakupunktur time i morgen, å er veldig spent på hvordan det fungerer... Er det noen som har erfaring med det, merker man noe etter første time- elr må man ha mange...? Hvordan var formen etter behandling, hadde det noe effekt...?

Har ingen anelse om hva man skal forvente seg....:/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980990-modningsakupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på det også. vet kun det min kiropraktor fortalte meg sist jeg var der.

De hadde en dama som jobbet der som prøvde det denne dagen, det funket vist kjempe bra og med en gang, for vannet gikk og rirene startet og hun måtte i all hast til sykehuset :-)

Er alle så heldig????

Jeg har vært på tre behandlinger til nå, er i uke 37+3, og begynte i uke 35. Første gangen merket jeg mye umiddelbart ved at jeg ble forferdelig varm og etterhvert kvalm og uggen. De neste dagene hadde jeg også noe mer kynnere, men dette kan selvfølgelig være tilfeldig og ha noe med at det blir litt mer kynnere etterhvert i svangerskapet uansett.

Jeg betalte 450 for første konsultasjon og videre 350 etter det. Selv om jeg ikke har merket stort etter behandlingene så velger jeg å tro at det kan ha en effekt og at det kan gjøre selve åpningsfasen bedre. Forrige gang gikk jeg 18 dager over termin, ble satt i gang og endte med hastekeisersnitt. Så for min del så tenker jeg at jeg har ingenting å tape på å prøve, bare kronene da....

Hun jeg går til har forresten lang erfaring med akupunktur og jeg føler meg svært trygg på at hun kan sakene sine :)

jeg tror det er litt forskjell på fødselsforberedende akupunktur og modningsakupunktur? Jeg har lest om mange som har fått modningsakupunktur i uke 39-42, men veldig god effekt. Jeg begynte med akupunktur i uke 35+5 og tar det en gang i uken. 37+4 nå. Neste gang begynner hun med modningsakupunktur sa hun, og neste gang der igjen "drar hun på" enda mer med strøm i nålene!!

det er jo vanskelig å si om det har effekt for man vet jo ikke hvordan det ville vært hvis man ikke gikk dit. Men det har skjedd ting med meg siden jeg begynte å gå dit. -men det skal jo skje ting mot slutten uansett.. jeg velger å tro det har noe for seg! :) #optimist

Annonse

Hm, jeg fikk modningsakupunktur av jordmor på Rikshospitalet sist jeg fødte. Timen var satt opp på forhånd 4 dager før termin. Vannet hadde gått om morgenen, fikk nålene i 10 tiden, barnet ble født 19.18 samme kveld. Jeg vet ikke om det gikk så raskt pga akupunkturen eller om det hadde vært likt uten.

Denne gangen har jeg fått time hos jordmor med akupuktur 5 dager før temin, jeg håper det virker!

Jordmorsakupunktur på Rikshospitalet er gratis, men de gjør den ikke som forbredende lang tid i forveien, bare oppunder termin.

Hm, jeg fikk modningsakupunktur av jordmor på Rikshospitalet sist jeg fødte. Timen var satt opp på forhånd 4 dager før termin. Vannet hadde gått om morgenen, fikk nålene i 10 tiden, barnet ble født 19.18 samme kveld. Jeg vet ikke om det gikk så raskt pga akupunkturen eller om det hadde vært likt uten.

Denne gangen har jeg fått time hos jordmor med akupuktur 5 dager før temin, jeg håper det virker!

Jordmorsakupunktur på Rikshospitalet er gratis, men de gjør den ikke som forbredende lang tid i forveien, bare oppunder termin.

Er det bare for dem som skal føde der eller for andre å?:)

Hei, jeg er under modningsakupunktur nå, har hatt 2 timer og skal på 3. nå til mandag. Jeg ble fryktelig slapp etter første behandling og etter forrige gang fikk jeg mange kraftige kynnere på kvelden og spesielt på natten. Det fortsatte i 2 dager, nå er det litt roligere men kynnere jeg får nå er hardere enn de har vært før.

Jeg vet at det er ikke alle akupunktur fungerer på, men jeg har født på overtid med begge mine gutter og siste gutt var 4,5kg, så jeg føler jeg ikke har noe å tape på å prøve dette. Kan risikere å få et veldig stort barn hvis jeg går over tiden.

Hun jeg går til holder til på AJK klinikken og er jordn\mor på ABC klinikken på Ullevål sykehus i Oslo, og hun har masterstudie innen akupunktur. Kjempe allright dame, men det koster litt da. første timen koster 650kr og etterbehandlingene 400 kr pr. gang.

Jeg har ei venninne som fødte etter 2 behandlinger 2 uker før tiden pga insomnia i svangerskapet. Vansligvis begynner de ikke modningsakupunturen før man er i uke 37.

Er det bare for dem som skal føde der eller for andre å? :)

Det aner jeg ikke, men tipper det er forbeholdt dem som er i kontakt med Rh på en eller annen måte. De som har fødeplass der, de som er til kontroller og oppfølging der. :-)

Hvor stikker de de nålene? Vet ikke om jeg tørr :(

Jeg hadde nåler på siden av leggen, oppå føttene, tror jeg hadde i magen og på håndbakene også. Det gjorde ikke vondt, nålene er tynne, men føltes kanskje litt varmt eller ømt? Jeg grudde skikkelig og hadde aldri hatt akupunktur før, men det gikk fint selv om jeg var helt skjelven og våt i øynene før hun satte i gang. jeg tror nålene satt i ca 20 minutter, mens jeg satt tilbakelent i en god stol. Mannen min var med og holdt med med selskap.

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Jeg hadde nåler på siden av leggen, oppå føttene, tror jeg hadde i magen og på håndbakene også. Det gjorde ikke vondt, nålene er tynne, men føltes kanskje litt varmt eller ømt? Jeg grudde skikkelig og hadde aldri hatt akupunktur før, men det gikk fint selv om jeg var helt skjelven og våt i øynene før hun satte i gang. jeg tror nålene satt i ca 20 minutter, mens jeg satt tilbakelent i en god stol. Mannen min var med og holdt med med selskap.

Ok :) kan det være det samme jeg fikk på sykehuset med forrige? Men da fikk jeg i hode og mellom øynene om jeg ikke husker feil.

Ok :) kan det være det samme jeg fikk på sykehuset med forrige? Men da fikk jeg i hode og mellom øynene om jeg ikke husker feil.

Hehe, sikkert noe av det samme. Det vil ihvertfall ikke være verre for deg, du tør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...