Gå til innhold

Flere som sliter med sommerfugler/kiling?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med det. Jeg tror det er fordi jeg har lavt blodsukker av en eller annen grunn. Det begynte nå for noen dager siden. Det er veldig ubehagelig!

En dag, da jeg ikke hadde rukket å spise før jeg skulle på skolen, var det så ubehagelig at jeg trodde jeg skulle spy og falle sammen eller svime av eller noe. Følte meg ordentlig dårlig.

Fikk kjøpt noe å spise og drikke, gikk litt over, men jeg tåler nesten ikke sukker lenger heller! Hvis jeg f. eks skal kose meg med et glass cola (prøver å unngå det, men sånn innimellom), kan jeg plutselig få hjertebank av det. Og sånn ekkel kiling. Nesten som føling?

Idag har jeg spist 2 brødskiver til frokost/lunsj (litt fordi jeg ikke ville føle meg dårlig). Det er et par timer siden nå. Nå kjenner jeg at jeg har litt sånn ekkel følelse igjen. Det kommer og går.

Jeg kan vel beskrive det som en slags kiling i hele kroppen. Sommerfugler. Som om du er skikkelig nervøs! Noen ganger med hjertebank også. Og man føler seg bare veldig dårlig og syk.

Føles kanskje som om maur går gjennom blodårene dine.

Flere som sliter med det samme nå?

Fortsetter under...

spis annenhver time, ikke så mye, men et knekkebrød eller to med litt pålegg på for å holde blodsukkeret stabilt. Kan og være greit å få tatt tester hos lege for å sjekke mot evt diabetes/svangerskapsdiabetes.

Ja, sikkert lurt å spise ofte. Men jeg er ikke sulten heller liksom.

Jeg skal til legen på fredag, jeg kan jo ta det opp da og høre om han vil ta blodprøver for å se om alt er i orden.

Ang. svangerskapsdiabetes, står det at det som oftest ikke er noen symptomer knyttet til det (?).

Jeg har ikke diabetes fra før av, dette kom etter jeg ble gravid, ganske nylig. Kanskje jeg trenger mer næring enn før?

Har vært gravid 1 gang før, da hadde jeg det likedan :) Orker ikke sukker i hverdagen, så det har det vært relativt lite av i det siste. Men jeg burde kanskje få i meg noen langsomme karbohydrater, noe som gjør at jeg er mett lenge..

Kanskje ikke brød er det ideelle?

Tusen takk for svar i allefall :D

Endret av Blomstogbier

jeg orker lite sukker nå mens jeg er gravid, og har alltid syns at det er helt ok å spise lunsj på jobben og så bittelitt middag, og det har vært greit iløpet av et døgn.. Men så var det den krabaten i magen da.. han er ikke enig i kostholdet mitt, så nå blir jeg skjelven, uvel, kvalm og skikkelig ekkel om ikke jeg spiser noe stort sett hele tiden.. og siden jeg egentlig ikke orker mat, så har det blitt mye knekkebrød med baconost på jobb de siste ukene.. hjemme går det i musli til frokost og til kvelds (og kanskje en utpå kvelden) siden jeg ikke orker tanken på brødskiver. må alltid huske å spise før jeg skal gjøre noe, som å reise til/fra jobb, gå i butikken osv.. står jeg for lenge rett opp og ned og prater med en kollega eller holder møte på jobben så blir jeg uggen etter 5-10 min, og da er det rett i skapet og finne knekkebrød med ost, eller juice..

sjokolade og andre søtsaker gjør ting bare verre har jeg funnet ut, så det har jeg kuttet helt ut.

Tusen takk for tips!

Skal prøve å spise oftere! :)

Jeg fant ut at det hjalp å drikke litt biola med fiber (drikker fordi jeg har vært veldig treg i magen).

Kjøpe knekkebrød i morgen hvis jeg husker på det :)

Annonse

tørkede nøtter og frukt er veldig bra og. Det har ikke vært alternativ for meg pga allergi, men vet flere av mine venniner som er/har vært gravide har sverget til det.. Alltid saftflaske eller juice i vesken og matpakke med kjeks, knekkebrød og tørket frukt/nøtter/muslibarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...