Gå til innhold

Symfysemålet er nå utenfor HELE skjema....

Anbefalte innlegg

Og det 4 uker før termin.,,likevel mener jm etter forrige UL at baby ligger "bare" an til å være 4 kg til termin om jeg spiser riktig....sukkerbelastning etter sukker drikke var på 7.8, Dvs på grensa til intoleranse(ikke sv.diabetes) jeg veier bare 2 kg mer enn med førstemann ...og da var kurven bare i øvre grønne felt...henvist til ahus til litt før termin på ny ul....flere med stor mage, og hvilken oppfølging får dere??

Fortsetter under...

Jeg hadde ENORM mage, og var også utenfor skjemaet på slutten. Var på ekstra UL for vekstestimering og sjekket om det var for mye fostervann, men alt så normalt ut. Estimert til 4 kg ved termin. Gikk en uke over og han var 4,2, så det stemte vel sånn omtrent. Frisk og fin baby. Hadde nok bare stor mage, som legen så fint sa det!

jeg ligger å langt utenom symfemålet :P mn jordmor har ikke sagt noe spes om det annet at det er mye vann i kroppen min.. er litt nervøs for å få en veldig stor baby.. må vell høre med jordmor igjen på mandag! man skal tross alt føde babyen å ;)

Mitt sf-mål har vært godt utenfor det grønne feltet hele veien, men har ikke hatt noen spesiell oppfølging for det. Urinprøver, blodtrykk og min vektoppgang har vært normale, så da skulle det visst ikke være noe stress.

39 uker på vei i dag, og babyen er estimert til rundt 3850 nå. Datteren min var 3700 når hun ble født ved 39 uker, og da mente gyn på sykehuset at det er helt normalt at nr 2, som dessuten er gutt, er litt større. Kunne regne med rundt 4 kg hvis jeg går til termin.

Hadde det bare vært utenfor det grønne skjema:P men det er så høyt at det ikke er plass på skjema i det hele tatt :o godt å se det har kommet normale babyer ut av slike enorme mager da :) og atpå til ligger hun på tvers, med hodet litt opp på ene siden, så når fødsel starter kan hun like gjerne legge seg med rumpa ned....og da blir stor-baby"skrekken" litt værre kjenner jeg....

Når jeg var 35+4 var symfysemålet 37.. :)

Jeg er akkurat innenfor grensa for svangerskapsdiabetes, så da blir som oftes baby større..

Fødte en jente i uke 35+2 å hun var 3384g å 48cm..

Jeg blir ekstra fulgt opp å skal på ul nå på torsdag.. Da er d ca 3 uker til termin :)

Jeg blir kanskje sotn igang før termin hvis jeg ikke får før tiden denne gangen også.. Dem sa at jeg får vertfall ikke gå lengre en termindato for baby er større en normalen..

Annonse

Her har de sagt at de skal unngå så langt de kan å sette i gang, da jeg hadde hastesnitt pga mislykket igangsetting sist....vil jo helst ikke gå over med stoor baby...fødte du tidlig av deg selv?

Ja fødselen startet selv.. Håper på at den gjør d nå å :)

Kjenner at jeg er klar allerede å vil ha guttn ut.. Er 36+4 i dag :)

Ja skjønner dem håper den starter selv denne gangen hos deg..

Ja har store bekkenplager selv å føler dagene går i sirup..

Tror jeg får før tiden siden jeg gjorde d sist gang å at baby er større en normalt.. Sikkert derfor jeg er så utilmodig nå :)

Men plutselig så går man tiden ut å må settes igang.. D vet man aldrig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...