Gå til innhold

iPad vs bærbar pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor lurer på å kjøpe seg en iPad, nå som den bærbare pc`en hennes synger på siste verset.

Men hun har fått beskjed fra venner, at en iPad ikke er trygg å bruke i forbindelse med nettbanken.

Jeg mener det er bare tull. En iPad er like trygg som en bærbar/stasjonær pc.

Hva mener dere?

Skrevet

Vi kjøpte Ipad og jeg liker den ikke. Den er grei til å se gjennom vg osv, men skal du kopier, klippe og lime litt tekst er det mye bedre med en pc. Ipad er litt sånt leketøy mens pcen kan jeg bruke til alt. Feks skulle jeg ha spotify på ipaden, så går det ikke med gratis versjon. Et anna problem er at en ofte må zoome før en klikker på diverse lenker som står tett. får litt sånn mobilsurfing følelse. Alt i alt er Ipad et greit lesebrett, men ikke noe mer.

Skrevet

iPad er som en stor iPhone synes jeg. Sitter med en i fanget nå og er enig med henne over. Pc er mye bedre i alt du trenger. iPad er leketøy, i dette huset for min mann ;)

Skrevet

Takk for svar.

Så dere mener bærbar pc er best, når det kommer til brukervennlig.

Men hva med sikkerheten? Er det like trygt å gå inn på nettbanken med en iPad, som med en bærbar pc?

Hi

Skrevet

Takk for svar.

Så dere mener bærbar pc er best, når det kommer til brukervennlig.

Men hva med sikkerheten? Er det like trygt å gå inn på nettbanken med en iPad, som med en bærbar pc?

Hi

Hvis hun er kunde i DNB så kan hun ikke bruke nettbanken med ipaden siden den ikke støtter java, som er nødvendig for å bruke nettbanken. Vet ikke hvordan det er med de andre bankene. Jeg har både ipad og mac, men hadde uten tvil valgt macen istedenfor ipaden

Gjest pizzadilla
Skrevet

ikke kjøp pc...Mac er det sikreste og mest holdbare:-)

Jeg hadde mine pcer i ca ett år hver før de var ubrukelige og måtte kastes. Macen har jeg nå hatt i tre år uten trøbbel!

Ipad er ikke vits om man ikke har en data uansett

Skrevet

Har DNB, så da vil ikke iPad funke da.

Så da tror jeg iPad blir uaktuelt ja.

:)

Mac, er ikke det veldig dyre pcèr?

Eneste hun bruker data til, er nettbank og fjesboka. :P

Hi

Skrevet

Man kan bruke nettbank på pad jo. DnB også . Appel har ett operativsystem som kan brukes.. Vi får hvertfall åpnet DnB på paden :-)

Skrevet

Man kan bruke nettbank på pad jo. DnB også . Appel har ett operativsystem som kan brukes.. Vi får hvertfall åpnet DnB på paden :-)

Skrevet

Jeg hadde gått for Ipad. Lettere og mer oversiktlig enn vanlig PC.

Skrevet

Hun har veldig lyst på iPad.

Men må jo kunne komme seg inn på nettbanken med den.

Men hvorfor kommer noen seg inn på nettbanken, men ikke andre?

Den er jo liten og lett å ta med seg. Kunne tenkt meg en selv, men har ikke råd akkurat nå. :)

Hi

Skrevet

Jeg hadde mine pcer i ca ett år hver før de var ubrukelige og måtte kastes. Macen har jeg nå hatt i tre år uten trøbbel!

Hva har du gjort med pcen da? Jeg har hatt min i 3,5 år nå og den er fortsatt i daglig bruk. Kostet vel 4-5 tusen. En mac koster jo ofte det dobelte.

Skrevet

Jeg bruker iPad til absolutt alt, med unntak av store skoleoppgaver, helt genial. Har så og si ikke rørt macbooken siden jeg fikk Pad, men bruker iMac'en iblant. Jeg kommer aldri til å kjøpe pc igjen, nå som jeg er vant med Mac. Synes Mac er så mye enklere og mye mer holdbart.

Skrevet

Så lenge man laster ned iswifter, så kan man se på film, nettbank osv på ipaden :) Jeg elsker min ipad, men har mac også.. synes mac er fint når man skal skrive mye. Ellers er ipaden helt optimal til alt. Så hvis svigermoren din bruker den til nettbank og vanlig nettbruk, så synes jeg hun skal gå for det.

Så lettvint å ta med seg på reiser osv også! :)

Gjest pizzadilla
Skrevet

Hva har du gjort med pcen da? Jeg har hatt min i 3,5 år nå og den er fortsatt i daglig bruk. Kostet vel 4-5 tusen. En mac koster jo ofte det dobelte.

Brukte dem til skole og jobb. Var virus og dårlig kvalitet som tok livet av dem. Er ikke verdt å kaste bort penger på ting man ikke kan ha en stund.

Mulig jeg har vært uheldig, men selv med virusprogram og forsiktig håndtering så falt dem fra hverandre:-)

Skrevet

Hva med det nye nettbrettet til Samsung da? Det som reklameres på tv. Det er like enkelt som en ipad, og siden det kjører nyeste android kan man bruke Dnb nettbank. Android støtter Flash. Må kanskje laste ned gratis app.

Dessuten: Jeg har selv ipad 3, jeg har Dnb konto, og bruker fint nettbank.

Jeg logger da inn ved hjelp av telefonbank-koden og kodebrikken.

Fungerer kjempefint, men man må huske å faktisk logge av nettbanken etter bruk, ikke bare lukke vinduet da programmet vil kjøre i bakgrunn.

Jeg bruker ipad i stedenfor bærbar og er kjempefornøyd :))

Skrevet

iPad er et leketøy. Kjekt å ha, men ubrukelig ti annet enn surfing på nett, filmer og spill. Skal man skrive noe eller gjøre noen form for arbeid trenger man en PC også.

Skrevet

Jeg har DnB og går inn på nettbank med IPad. Har ikke lastet ned noe for å få det til. Sikkerhetsmessig kam ikke jeg skjønne at det skal være noe dårligere enn pc...

Men som en skriver over, det kan være litt vanskelig å trykke på enkelte lenker uten å zoome inn, men det er mest en vanesak.

Jeg hadde gått for IPad hvis jeg var henne. Høres ikke ut som hun har bruk for pc.

Skrevet

Så lenge man laster ned iswifter, så kan man se på film, nettbank osv på ipaden smile.png Jeg elsker min ipad, men har mac også.. synes mac er fint når man skal skrive mye. Ellers er ipaden helt optimal til alt. Så hvis svigermoren din bruker den til nettbank og vanlig nettbruk, så synes jeg hun skal gå for det.

Så lettvint å ta med seg på reiser osv også! smile.png

Jeg prøvde iswifter for å spille på facebook, men alt gikk så tregt og bilde var heller ikke klart. Har jeg gjort noe feil eller er det ikke bedre?

Skrevet

En Mac air er ikke så mye dyrer enn en god bærbar, kan brukes til alt og lett i bruk. Om hun har jobbmail som hun må ha tilgang til er det ikke sikkert jobben ser den som sikker nok. iPad er mest til kos synes JE, betaler regninger og handler på nett, men som sagt lengre opp her så støtter den ikke Java. Når min bærbar ryker blir det Mac. Mye fordi jeg har iPhone og iPad fra før, og alt passer sammen uten tull.

Skrevet

Jeg har iphone og ipad, men føler at Apple begynner å falle gjennom mot feks. samsung. Apple er så overlegne ovenfor forbrukerene sine. Feks. nå etter siste ios 6 så er det mye tull med bluetooth, men en mnd. etter oppdateringen har de fortsatt ikke komt opp med en løsning. Hadde det vært android, windows el. hadde det vært løst på et par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...