Gå til innhold

9 dager til høygravid

Squirrel79

Anbefalte innlegg

Det er en ganske skummel tanke! Betyr at det nærmer seg med stormskritt!

Magen har i det siste vært ganske hard og ubehagelig. Tydelig at det er litt voksing på gang der inne ja. Til tider helt nummen rundt navlen - sikkert fordi huden strekker seg.

Kanskje på tide å begynne å vaske litt babyklær da... Jeg har vasket madrassene til vogna og kurven, samt alt tilbehøret der. Dvs stoffkantene. Den minste dyna er vaska, og det samme er vognposen og trekket til bilstolen. Så da er det vel på tide å begynne på de minste klærne. Med full jobb er det ikke alltid jeg orker å ta fatt på sånne ting på kveldstid da, men må vel snart krype til korset.

Mange som har pakket fødebagen allerede? Det har jeg i grunn ikke tenkt på ennå... Fortsatt 3,5 uke igjen å jobbe, så det føles jo litt lenge ut til fødsel uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som er heldige:) Har eeeenda god tid igjen og lurer på om jeg får plass imagen til han her inne:) hi hi:) Jeg har 6 uker igjen på jobb og papirene er endelig sendt inn tl nav:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt frem mine klær kun..føler det er viktigst, men vasket det meste av babyklær. I gang med madrass og vaske litt div andre ting i dagene som kommer , er kjøpt brukt..

Jm sa på fredag at det var greit å ha litt småting klart. Viktigste å ha mine klær rene, babyting, musikk, alt av tilbehør kan hentes senere evnt hvis jeg plutselig må inn på sykehuset osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er man per def høygravid egentlig?

Uke 36, når livmoren når det høyeste punktet :)

Hm! Blir jeg ikke høygravid da, hvis jeg føder før det? P.g.a. komplisert tvillingsvangerskap har legene anslått at jeg kommer til å føde mellom 32 og 36 uker... Har følt med høygravid lenge jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er man per def høygravid egentlig?

Uke 36, når livmoren når det høyeste punktet :)

Hm! Blir jeg ikke høygravid da, hvis jeg føder før det? P.g.a. komplisert tvillingsvangerskap har legene anslått at jeg kommer til å føde mellom 32 og 36 uker... Har følt med høygravid lenge jeg!!!!

Er nok litt annerledes med tvillingsvangerskap :) Min venninne fødte 5 uker før termin med sine tvillinger. Gikk helt fint det :)

Normalt svangerskap teller 40 dager til termin som høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker igjen til termin jeg nå i dag :D Oh happy day!

De siste ukene har gått fort, skal jobbe 3-4 uker til. Blir litt merkelig tror jeg. Gå hjem den fredagen og tenke at nå skal jeg faktisk ikke på jobb på mange mnd!

Noe bag er ikke pakket, tenkte vente til uti november egentlig ja, men burde nok ha den klar i uke 36, i tilfelle hun er som meg og vil ut tidlig :P

Vognposer, dyner og sengeklær til den lille er vaska, men ikke klærne. Tenkte begynne med det så smått snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også 33 uker idag... 7 uker igjen til termin... ho ho ho... her går det unna.... har fremdeles ingen seng og stellepute. må kjøpe brystpumpe og 1 eller 2 flasker i tilfelle rottefelle. bleier må også kjøpes og lagres.

venter på tørketrommel enda og med engang jeg har fått den så skal jeg begynne å vaske klær. fikk levert inn papirer til nav på mandag.

har kommet i skikkelig julestemning. ho ho ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager til jeg er høygravid og nesten alle julegavene er allerede i boks! Neste projekt er vasking av babytøy, har sortert alt etter førstemann (handle noe mere ulltøy), vaske krybbe, dyne, lammeskinn etc. Se over at babyolje, såpe, bleier etc er i hus, pakke fødebaggen, gjøre ferdig baby fotoalbum for førstemann, fylle fryseren med middagsmat og litt bakevarer.

Noen andre projekter man bør ha klart før desember barna kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager til jeg er høygravid og nesten alle julegavene er allerede i boks! Neste projekt er vasking av babytøy, har sortert alt etter førstemann (handle noe mere ulltøy), vaske krybbe, dyne, lammeskinn etc. Se over at babyolje, såpe, bleier etc er i hus, pakke fødebaggen, gjøre ferdig baby fotoalbum for førstemann, fylle fryseren med middagsmat og litt bakevarer.

Album!!! Takk så minte meg på det, off bad mamma, han er to år om en mnd..litt ut av det blå, men lager du på nett, tar veldig gjerne i mot tips! .

Jeg kom plutselig sånn praktisk mamma tin som ull ammeinlegg i dag..lite tips bare.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Album!!! Takk så minte meg på det, off bad mamma, han er to år om en mnd..litt ut av det blå, men lager du på nett, tar veldig gjerne i mot tips! .

Jeg kom plutselig sånn praktisk mamma tin som ull ammeinlegg i dag..lite tips bare.. :)

Ull ammeinnlegg står på min liste. Finner ikke igjen mine fra sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager igjen her og gjort klart rommet i dag. Bare klesvask og annen vask igjen+ litt små innkjøp så er alt klart:) gleder meg så fælt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 dager igjen her og gjort klart rommet i dag. Bare klesvask og annen vask igjen+ litt små innkjøp så er alt klart:) gleder meg så fælt:)

4 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt inn for premature rier i går, og bare 5 dager til de ikke prøver å stanse fødsel lenger og jeg får en runde til. Jeg har hermed bestemt meg for å betrakt meg selv som høygravid, selv om jeg bare er 33+2 uker! Gleder meg til å treffe jentene, men håper de blir i magen litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man vært høygravid snart ei uke, men jeg føler meg ikke så høy - hoho.

Nei men seriøst, det er bare få uker igjen til termin, når skal man begynne å få litt angst for fødselen og sånt? Er ikke i nærheten uansett hvor mye jeg leser om å revne og sy, eller fødsler på godt over 20 timer.

Og nå laver det ned med snø ute - DET er noe jeg er litt redd for derimot. Det er 45 minvanlig biltur til sykehuset, og i full fart på vinterføret med meg - huff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lever helt i uvitenhet jeg også... har ikke noe redsel eller angst for fødsel. ser på mange fødsler på youtube og ingen angst melder seg.

tenker bare ååååhhh så heldig hun er som fikk føde... haha...

og her er det snart bare 5 uker igjen til termin.. jeg føler at han kommer tidligere, selv om alle sier at førstemann er treg og guttebabyer er tregere enn jentebabyer og alle andre myter. Jeg føler at han kommer ca en uke før.. vet ikke hvorfor.. bare en følelse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det er flere som ikke har helt hetta for å føde :-D

Jeg er førstegangs, så har ingen peiling på hvordan det er. Men av nysgjerrighet sluker alt av info jeg kommer over og gjerne ser en fødsel på tv. Tar meg til og med i å kjøre skikkelig avhør på kolleger og venninner som har født:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å ha hetta av å føde. Når man er midt oppi det kan man ikke gjøre noe fram eller tilbake uansett :) Ungen kommer ut enten man vil eller ikke, hehe. Jeg er andregangs og har ikke hetta for å føde, selv om jeg har vært gjennom det en gang før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...