Gå til innhold

IKM uke 46.... For de av oss som får besøk av Tante Rød denne uka : )

Anbefalte innlegg

Leit å høre om dere som har vært prøvere i lang tid. Jeg bøyer meg i støvet for pågangsmot og at man ikke gir opp! Selv om likegyldigheten melder sin ankomst..

Vi er "bare" i 7 pp, og jeg synes selv det begynner å bli en utfordring... Særlig med tanke på min alder(35 år).

Fikk svar på blodprøvene i dag, alle hormonverdiene var fine. Det var godt å få konstatert. Venter på svar fra mannens sædprøve som ble tatt i forrige uke. Håper den er brukbar:-/

Har du barn fra før da? :) Håper svømmerne er i form og krysser fingrene for det! Mannen har supersvømmere, så det er dessverre ene og alene meg det stopper opp hos. Har tatt samtalen med han om at jeg skjønner at han kanskje vil videre i livet og treffe noen annen som kan gi han barn, og det var utrolig tungt å si det. Men mannen min går ikke en meter sa han :) Det er meg han har valgt først og fremst, uten noen garanti for noe familie. Vi har en liten hund som er ungen vår, så vi trøster oss med det :)

Vi har ingen barn fra før nei, s krysser fingrene for at svømmerne hans er bra!

Skjønner godt at det må ha vært en tøff samtale å ta, LilleFie.. Men så godt å få snakket om det og få bekreftet at han står ved din side med eller uten barn:-) ønsker dere masse lykke til med prøvingen! Har dere vurdert prøverør?

Fortsetter under...

Leit å høre om dere som har vært prøvere i lang tid. Jeg bøyer meg i støvet for pågangsmot og at man ikke gir opp! Selv om likegyldigheten melder sin ankomst..

Vi er "bare" i 7 pp, og jeg synes selv det begynner å bli en utfordring... Særlig med tanke på min alder(35 år).

Fikk svar på blodprøvene i dag, alle hormonverdiene var fine. Det var godt å få konstatert. Venter på svar fra mannens sædprøve som ble tatt i forrige uke. Håper den er brukbar:-/

Har du barn fra før da? :) Håper svømmerne er i form og krysser fingrene for det! Mannen har supersvømmere, så det er dessverre ene og alene meg det stopper opp hos. Har tatt samtalen med han om at jeg skjønner at han kanskje vil videre i livet og treffe noen annen som kan gi han barn, og det var utrolig tungt å si det. Men mannen min går ikke en meter sa han :) Det er meg han har valgt først og fremst, uten noen garanti for noe familie. Vi har en liten hund som er ungen vår, så vi trøster oss med det :)

Vi har ingen barn fra før nei, s krysser fingrene for at svømmerne hans er bra!

Skjønner godt at det må ha vært en tøff samtale å ta, LilleFie.. Men så godt å få snakket om det og få bekreftet at han står ved din side med eller uten barn:-) ønsker dere masse lykke til med prøvingen! Har dere vurdert prøverør?

Takk i ligemåde :)

Ja, fikk faktisk brev i dag om forsamtale til IVF. Er med delte følelser jeg drar dit. Håper jeg får litt annet syn på det og blir dradd opp av gjørma etter den samtalen :)

Venter fortsatt spent på svar på test av mannens svømmere.

I går hadde jeg sammenbrudd om hvor ulykkelig jeg blir av å ikke kunne få barn, alle følelsene rundt dette. Føler meg så misslykka.

Godt med litt utbrudd av og til også....<3

Da er vi to som venter på prøvesvar, tanken..

Skjønner deg så godt, det føles så urettferdig når det skal være så vanskelig:-( Det er godt å få ut gørra av og til, for så å reise seg og stå på videre! Har dere vært prøvere lenge?

Vi er inne i 10 pp. Ekstra vanskelig når familie og venner strør unger rundt seg:-( men godt å få tømt seg litt innimellom. Prøver å tenke at jeg blir ekstra lykkelig siden jeg må vente ekstra lenge;-)

Hvor lenge har dere prøvd?

Annonse

Nå har ikke jeg særlig forutsigbare sykluser enda, så kan ikke sette meg opp på noen IKM-liste enda, men regner med jeg hører hjemme her etterhvert...

Har hatt merkelig utflod hele uka, som begynte slik en festeblødning normalt begynner, men som nå er gått over til brunrød farge slik som før mens. Regner med TR kommer nå i helgen :( Skjønner i hvert fall at dere som har prøvd lenge og som ikke har barn fra før blir leie og slitne av å vente, for selv om jeg har 2 gullunger allerede, så har jeg en skikkelig drittfølelse i meg nå når det ikke klaffet på 1.pp. Ikke vant til å prøve vi, så sikkert litt derfor jeg får en nedtur også.

Krysser fingrene for alle dere andre i denne neste runden!

For en dag.... Både samboeren og jeg har fri i dag og planen var å bare kose oss! Jeg oppdaget masse eggløsningsslim, samt litt blod(tegn på fruktbarhet) og jublet over det. Vi planla derfor å legge aksjer senere i dag.

Tuslet en tur i postkassa og bang- der lå svaret på sødprøven fra Aleris. Det sto svært lite under kolonnen resultater. Den eneste som sto var at volum var på 7. De andre tingene sto det ikke noe om... Merkelig.

Men- under kommentarer nederst står det: En god del motile spermier(under 5 mill/ml)

Oligozoospermi(for lite antall sædceller).

Jeg gikk rett i kjelleren og begynte å gråte... Samboeren min ble helt stille, og så bare gikk han ut. Har ikke kommet tilbake enda. Nå ble verden bare så svart, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg ikke som en god kjæreste som bare begynte å gråte i stedet for å trøste ham.........................

For en dag.... Både samboeren og jeg har fri i dag og planen var å bare kose oss! Jeg oppdaget masse eggløsningsslim, samt litt blod(tegn på fruktbarhet) og jublet over det. Vi planla derfor å legge aksjer senere i dag.

Tuslet en tur i postkassa og bang- der lå svaret på sødprøven fra Aleris. Det sto svært lite under kolonnen resultater. Den eneste som sto var at volum var på 7. De andre tingene sto det ikke noe om... Merkelig.

Men- under kommentarer nederst står det: En god del motile spermier(under 5 mill/ml)

Jeg gikk rett i kjelleren og begynte å gråte... Samboeren min ble helt stille, og så bare gikk han ut. Har ikke kommet tilbake enda. Nå ble verden bare så svart, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg ikke som en god kjæreste som bare begynte å gråte i stedet for å trøste ham.........................

Uff... Føler virkelig med dere begge... *trøsteklem*

Kjære mammadrøm.

Det var kanskje ikke det mest oppløftende svaret å få i posten... Når det er sagt vil jeg gjerne si: jeg synes ikke du skal være skuffet over deg selv pga reaksjonen din men skjønner selvfølgelig tanken. Det kom brått og spontant og er en helt naturlig måte å reagere på. Han kommer tilbake og da setter du deg ned m han med en gang og forklarer at det kom litt brått og at han ikke må forsvinne med noe sånt alene... Han føler seg sikkert enormt "skyldig" og kanskje rett og slett "lite mann" når det er funnet resultat som kanskje ikke taler i hans favør... Det er helt sikkert ikke noe trøst, men, vi har 3 vennepar som har ulike svakheter hver på sin måte. Det ene paret hadde mannen tilnærmet lik 0 svømmere, så de satte i gang prosess for IVF i håp om å redde de siste som var igjen, de har nå 2 barn og det fikset de helt på egenhånd!! De 2 andre parene fikk samme beskjed som dere, der har de henholdsvis 1 barn og de andre en i magen og alle har de hatt elendig spermkvalitet!!! Lykke til kjære deg og keep your head up! De små rakkerne sniker seg frem tross motstand og lav hastighet:-)))

Kjære mammadrøm. Skjønner godt reaksjonen din. Den kan du ikke styre heller. Det ordner seg alltid:-)

Litt godt å vite hva som er grunnen også da...

Masse kjærlighet til dere<3

Annonse

Tusen takk, tanken! Vond dag i dag gitt, bare gråter og gråter. Føles så urettferdig når man har ønsket barn i så mange år og har så mye kjærlighet å gi...

Men- er jo en stå-på-jente, så når jeg får ristet av meg sjokket skal jeg jammen stå på for å få hjelp til at drømmen blir oppfylt!

mandag 12.11

tirsdag 13.11

HH80

Lanabebi86

Thelma_86

onsdag 14.11

mammadrøm

torsdag 15.11

fredag 16.11

Dossa : )

lørdag 17.11

Peppapig

tanken

søndag 18.11

Thie88

Endret av Thelma_86

Da hopper jeg inn her, hadde en sa for litt over tre uker siden, og testet positivt på el. test idag.

Aksjer ble lagt inn både på lørdag og igår, fortsetter nok litt til :)

Er vårt første barn og 3.pp.

Da hopper jeg inn her, hadde en sa for litt over tre uker siden, og testet positivt på el. test idag.

Aksjer ble lagt inn både på lørdag og igår, fortsetter nok litt til :)

Er vårt første barn og 3.pp.

Så spennende ;) min TR er så uregelmessig at jeg har kjøpt EL-test syklus mellom 28-35 dager er liksom ikke noe kult, holdt seg dog stabil siste 2 gangene. Har vel regnet ut jeg skal ha EL på søndag, men greit å få testet for å være sikker. Men håper ikke jeg har EL før tidligst torsdag, for kjæresten er ikke hjemme før da :/

Siden jeg har uregelmessig mens så skal vi begynne legge aksjer i morgen, så skal jeg også ta EL test i tillegg har beregnet EL den 4 nov. Men kan jo komme før eller etter. Så like greit å bare kjøre på :D

Så spennende ;) min TR er så uregelmessig at jeg har kjøpt EL-test syklus mellom 28-35 dager er liksom ikke noe kult, holdt seg dog stabil siste 2 gangene. Har vel regnet ut jeg skal ha EL på søndag, men greit å få testet for å være sikker. Men håper ikke jeg har EL før tidligst torsdag, for kjæresten er ikke hjemme før da :/

Er ikke greit å ikke ha kontroll på syklusen, men jeg synes el testene fungerer bra sammen med symptomer på el. Så vet man om man har truffet eller ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...